مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

مک لارن و خودروهای جدیدش | مک لارن آرتورا ۲۰۲۲

مک لارن و خودروهای جدیدش | مک لارن آرتورا ۲۰۲۲

مک لارن آرتورا ۲۰۲۲ برای اولین بار در بریتانیا در جشنواره سرعت گودوود به عنوان ۶۷۱ اسب بخار قدرت معرفی کرد. این اولین ابرخودرو مک لارن از زمان تغییر ۱۲ درجه در یک دهه قبل است و تقریباً همه جنبه های مدلهای اسپرت و سری Super موتورهای V8 آن را با طراحی جدید جایگزین کرده است. Artura، که اکنون برای سفارش از ۱۸۵،۵۰۰ پوند در دسترس است، یک پلاگین ترکیبی با حداکثر سرعت ۲۰۵ مایل در ساعت و شتاب ۳٫۰ ثانیه ۰ مایل در ساعت است. علاوه بر عملکرد انفجاری، می تواند تا ۱۹ مایل تنها با نیروی باتری حرکت کند و مصرف سوخت ترکیبی آن بیش از ۵۰ مگاپیکسل است. Artura تنها ۲۷ کیلوگرم بیشتر از ۷۲۰S وزن دارد، هر چند پیشرانه ۶۷۱ اسب بخاری آن شامل یک موتور توربو V6 دوقلو تازه طراحی شده، یک موتور الکتریکی ۹۲ اسب بخاری و یک باتری ۷٫۴ کیلووات ساعتی است که همگی به یک گیربکس هشت سرعته جدید متصل شده اند. وزن قطعات هیبریدی به تنهایی ۱۳۰ کیلوگرم است که میزان اقدامات کاهش وزن مک لارن را در بقیه خودروهای جدید نشان می دهد.

طراحی شاسی و بدنه مک لارن آرتورا ۲۰۲۲

مک لارن آرتورا ۲۰۲۱ (Artura) دارای یک کابین مرکزی جدید از جنس فیبر کربن است که سبک تر از خودروهای قبلی است، با ترکیبات آلومینیومی جلو و عقب و زیر قاب آلومینیومی برای پشتیبانی از موتور و سیستم تعلیق عقب. پانل های بدنه “جمع شده” ترکیبی از فیبر کربن و آلومینیوم Superformed هستند. کابین سرنشین جدید، ساخته شده در کارخانه مک لارن شفیلد، فقط ۸۲ کیلوگرم وزن دارد، هرچند که نسبت به مدل های قبلی خود به عقب حرکت کرده و از یک باتری فوق العاده سفت و مقاوم در برابر تصادف استفاده می کند.

 مک لارن ۷۶۵LT

اما مک لارن می گوید در شاسی جدید از چهار جنس کربن جدید ، رزین جدید و هسته ساختاری جدید برای سفتی بیشتر استفاده شده است. علاوه بر این، چندین قطعه فلزی چسبیده در اتومبیل های قبلی، از جمله جلوی شیشه جلو ، با کربن جایگزین شده است. اگرچه همه چیز در مورد ساختار Artura جدید است، اما به نظر می رسد اندازه مطلوبی برای مک لارن وجود دارد. مانند ۵۷۰S و ۷۲۰ Artura کمی بیش از ۴٫۵ متر طول و کمی کمتر از ۲٫۰ متر عرض دارد، اما فاصله بین دو محور ۲۶۴۰ میلی متری آن ۳۰ میلی متر از خودروهای قبلی کاهش می یابد و به چابکی کمک می کند. وزن بسیار محدود Artura به میزان ۱۴۹۵ کیلوگرم ناشی از کمپین هماهنگ کاهش وزن است که چهار سال پیش آغاز شد. مایک فلویت، مدیرعامل مک لارن گفت: هر قطره از تجربه و تخصص مک لارن در آرتورا ریخته شده است.

مطالعه بیشتر  پورشه ویژن گرن توریسمو 2021 از بازی های کامپیوتری تا دنیای واقعی!

سیستم انتقال قدرت در مک لارن آرتورا ۲۰۲۲

ریچارد جکسون، رئیس نیروی محرکه گفته است: برای آرتورا ۲۹۹۳ سی سی بنزینی V6 کاملاً برای این برنامه ایجاد شده است. این یک تزریق مستقیم ۱۲۰ درجه ای “hot vee” با توربوهایی است که در مرکز موتور برای فشردگی و جریان کارآمد گاز نصب شده است. تمام طراحی آلومینیومی از زمان بندی متغیر سوپاپ استفاده می کند، ۵۷۷ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه، خط قرمز در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۵۰ کیلوگرم سبک تر از V8 اتومبیل های قبلی است، یک مخزن خشک به آن اجازه می دهد تا در خودرو بسیار کم بنشیند و اگزوزهای آن از طریق بدنه عقب، بین دو تیغه مانند چراغ های عقب LED خارج می شوند.

بخوانید خبرهای مرتبط با تیم فرمول یک مک لارن: دنیل ریکاردو باعث ناامیدی مک لارن در فصل ۲۰۲۱ شد!

V6 (که ۱۹۰ میلی متر کوتاهتر از V8 است) که در شمال خودرو نصب شده است، ظاهراً بزرگتر از محفظه زنگ گیربکس نیست و همه گیربکس های هشت سرعته جدید پشت آن قرار دارند. در داخل محفظه زنگ یک موتور الکتریکی شار محوری فوق العاده جمع و جور با قدرت ۹۲ اسب بخار قرار دارد که در مواقع ضروری به V6 کمک می کند ، به ویژه با “پر کردن گشتاور” در سرعتهای کمتر و در هنگام تعویض دنده. این خودرو می تواند تنها در حالت برقی تا ۱۹ مایل با سرعت ۸۱ مایل در ساعت حرکت کند.

همچنین در داخل محفظه انتقال Artura، اولین دیفرانسیل مک لارن وجود دارد که اساساً یک کلاچ با کنترل الکترونیکی است و گشتاور را بین چرخ های عقب متغیر قرار می دهد و اجازه می دهد تا گشتاور سریعتر و ظریف تری نسبت به یک دیفرانسیل لغزش محدود معمولی انجام شود. این مقدار زاویه لغزش را در رانش نیز کنترل می کند. راننده می تواند آن را از طریق تنظیمات Variable Drift Control روی صفحه مرکزی کابین داخلی تنظیم کند.

مطالعه بیشتر  مشخصات فنی تویوتا آیگو ایکس 2022 در معرفی ماشین های سال

فرمان، سیستم تعلیق، لاستیک و ترمز آرتورا ۲۰۲۲

سیستم تعلیق عقب جدید یک سیستم پنج پیوندی است که از یک استخوان طناب بالا دو حلقه پایین و یک بازوی کنترل انگشت پا در هر طرف، جلوتر از چرخ عقب تشکیل شده است. این طرح به طور قابل ملاحظه ای آزادی طراحی و صرفه جویی در وزن ۲٫۴ کیلوگرم در کنار، به علاوه کنترل بهتر چرخ در ترمز و شتاب، بهبود ثبات و افزایش سطح چسبندگی را ارائه می دهد.

مک لارن اسپیدتیل آلبرت

دمپرهای “فعال” از شتاب سنج برای “خواندن” و تنظیم نرخ با توجه به شرایط استفاده می کنند، اما رانندگان همچنان سه حالت را انتخاب می کنند Comfort ،Sport و Track. هر حالت پارامترهای خاص خود را برای دمپرها و e diff دارد و رانندگان همچنین می توانند به طور جداگانه کنترل پایداری الکترونیکی Artura را برای تنظیم میزان مداخله تنظیم کنند.

لاستیک ها جدیدترین مدل P Zero Corsas پیرلی هستند که در حال حاضر شبیه لاستیک های Trofeo R در ۶۰۰LT مک لارن است. هر کدام دارای یک تراشه الکترونیکی هستند که فشار هوا، دما و سایش را کنترل می کند و با سیستم کنترل پایداری Artura هماهنگ هستند. یک ماده اسفنجی پلی اورتان جدید در داخل هر لاستیک طراحی شده است تا سر و صدا و ارتعاش را به داخل کابین محدود کند. چرخ های هفت پره استاندارد ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب هستند، اما چندین طرح اختیاری در دسترس است که وزن ناپایدار را تا ۱۰ کیلوگرم کاهش می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

مشخصات فنی و امکانات نیسان سنترا ۲۰۲۴

mortazavi

ماشین های ۲۰۲۳ | بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۳ همراه با مشخصات فنی

mortazavi

ورود Donkervoort F22 جدید با ۵۰۰ اسب بخار

mortazavi

نظر دهید.