مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی کانسپت جدید اشکودا ، (Slavia)

همان طور که می دانید کمپانی اشکودا زیر مجموعه ای از فولکس واگن محسوب می شود و در حال حاضر به معرفی یک کانسپت جدید پرداخته است .

این خودرو توسط کارآموزان اشکودا طراحی شده است که نام اولیه آن اسلاویا است و طراحی آن الهام گرقته از خودروهای اسپرت کمپانی فولکس واگن در دهه ۵۰ میلادی است

شایان ذکر است نام این خودرو از اولین دوچرخه های تولیدی واکلاو لائرین و واکلاو کلمنت گرفته شده است که موسسین کمپانی اشکودا در سال ۱۸۹۵ میلادی بودند .

این خودرو در واقع ادای احترامی به ۱۲۵ سالگی اشکودا می‌باشد.

هفتمین خودروی مفهومی و دانش‌آموزی اشکودا از سال ۲۰۱۴ تاکنون طراحی شده است و نشان از فعال بودن این بخش در زیر مجموعه فولکس واگن دارد.

کار طراحی این خودرو را ۳۱ کارآموز مدرسه اشکودا به مرحله پایانی رساندند .

همان‌گونه که می‌بینید از نمای جلوی تا ستون‌های A کاملاً شبیه نسخه تولیدی اسکالاست اما از این بخش به بعد اوضاع کاملاً متفاوت بوده و کانسپت اسپایدر اشکودا بجای چهار درب از دو درب استفاده کرده است.

همچنین خبری از سقف نیست و پوشش سقف خاصی پشت صندلی‌ها قرار گرفته است. به این موارد باید یک اسپویلر عقب یکپارچه را نیز اضافه کرد.
حذف سقف و صندلی های عقب وزن این خودرو را به ۱۲۱۰ کیلوگرم کاهش داده است .

تبدیل اسکالا به یک خودروی دو نفره و روباز نیازمند اصلاحات زیادی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به تقویت بدنه و سخت‌افزار، حذف درب‌های عقب، بازطراحی زیر کف خودرو، اصلاح سیستم اگزوز و توسعه قطعات جدید اشاره کرد.

مطالعه بیشتر  خودروهای جدید آئودی | کانسپت جدید آئودی Grandsphere

برای مثال رینگ‌های ۲۰ اینچی از اشکودا کودیاک RS گرفته شده‌اند درحالی‌که سیستم ترمز نیز به اوکتاویا vRS تعلق دارد.

skoda-slavia-2020-(2)

موتور بکار رفته در این خودرو  از نوع بنزینی ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۰ اسب بخار قدرت می باشد که  از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوال کلاچ  به چرخ های جلو منتقل می شود و با نمونه به کار رفته در اسکالا هیچ تفاوتی ندارد .

 

سیستم اگزوز در این خودرو نسبت به اسکالا متفاوت است البته اشکودا جزئیاتی از این تغییر را اعلام نکرده است .

skoda-slavia-2020-(3)

در پایان باید گقت اشکودا سیستم صوتی نسبتا حرفه ای را در این خودرو به کار برده است که قادر است ۳۲۰ وات خروجی روی بلندگو داشته باشد و همراه دیک ساب ووفر ۲۲۵۰ وات عرضه میشود

جزئیات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست و باید منتظر ارائه اطلاعات بعدی این کمپانی بود.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

رونمایی از رنو ۵ الکتریکی

mortazavi

شاسی‌بلند TOGG، اولین خودروی الکتریکی داخلی ترکیه

mortazavi

معرفی کانسپت اشکودا ویژن ۷S مدل ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.