مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی و بررسی آئودی E-Tron

معرفی و بررسی آئودی E-Tron

آئودی E-Tron یکی خودروهایی بود که اخیرا در نمایشگاه خودروی پاریس توسط کمپانی آئودی رونمایی شد ، آئودی یکی از معدود کراس اورهای تمام برقی اروپایی است که در آن از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است و در واقع یکی از اهداف در طراحی این خودرو استفاده از جدیدترین فناوری های الکتریکی بوده که کارخانه سازنده این خودرو توانسته به خوبی به این هدف برسد بطوریکه پیش بینی شده است این خودرو یکی از مدرن ترین اتومبیل های این سیاره از نظر استفاده از تکنولوژی خواهد بود.

ای-ترون از موتوری تمام الکتریک با باتری لیتیوم – یونی با ظرفیت ۹۵ کیلو وات ساعت بهره می برد که قابلیت فست شارژ را نیز دارا است ، بطوریکه در مدت ۳۰ دقیقه ، ۸۰ درصد ظرفیت باتری تکمیل خواهد شد .

باتری استفاده شده در ای – ترون از لحاظ مصرف از دیگر رقبای خود عملکرد بهتری دارد و طبق آمار های ارائه شده توسط وب سایت آئودی با یک بار شارژ حدود ۱۶۰ مایل را می پیماید در حالیکه تسلا مدل X با یک بار شارژ ۱۱۴٫۵ مایل و جگوار I-PACE 144 مایل را می پیماید (البته این نکته نیز قابل ذکر است که ظرفیت باتری آئودی بیشتر از دو خودروی نام برده می باشد.)

در هر محور این خودرو یک موتور برقی بکار گرفته شده است که موتور برقی محور جلو ۱۶۸ اسب بخار و موتور برقی محور عقب ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید می کند که این قدرت از طریق سیستم ۴ چرخ محرک این خودرو گشتاور ۶۶۰ نیوتون برمتر تولید می کند . صفر تا صد این خودرو ۵٫۵ ثانیه می باشد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

معرفی و بررسی آئودی E-Tron

همانطور که اشاره شد ، ای – ترون یکی از بروز ترین خودروهای جهان می باشد ، یکی از تکنولوژی های بکار رفته در این خودرو ترمز احیا کننده  می باشد که چه در هنگام ترمز گیری و چه در هنگام شتاب گیری مجدد حدود ۳۰ درصد به شعاع حرکتی خودرو کمک می کنده ، علاوه بر این، ای – ترون دارای سیستم مدیریت حرارت می باشد که از طریق یک پمپ حرارتی، تا ۳ کیلووات ساعت از قدرت از دست رفته خودرو را گرفته و آن ‌را به سیستم گرمایش کابین، سیستم تهویه و سیستم خنک‌کنندهٔ موتور می‌فرستد.

مطالعه بیشتر  بررسی خودروی سیتروئن C4 X همراه با مشخصات Citroen C4 X 2023

این تکنولوژی موجب افزایش طول عمر باطری‌ها و شارژ سریع‌تر آن‌ها شده و بسته به درجه حرارت بیرون می‌تواند بُرد ماشین را تا ۱۰ درصد افزایش دهد. نکته قابل توجه دیگر در مورد ای – ترون این است که این خودرو آینه جانبی ندارد و بجای آن از دوربین های جانبی و دو نمایشگر در دو سمت داشبورد بهره می برد و همچنین سه نمایشگر شامل پنل دیجیتال فرمان ، پنل اطلاعات و پنل مربوط به تهویه بکار برده است . از دیگر قابلیت های این خودرو میتوان به گرم کن و سرد کن صندلی برای تمامی سرنشینان ، صندلی ماساژور اشاره کرد.

آئودی برای کنترل سیستم صوتی نیز از جدیدترین تکنولوژی یعنی سیستم الکسای شرکت آمازون بهره برده است ، همچنین سیستم صوتی این خودرو نیز توسط کمپانی بنگ و اولافسن ، که در تولید اینگونه دستگاه ها در جهان شناخته شده اند تولید شده است.

معرفی و بررسی آئودی E-Tron

سیستم کمک کننده پارک ، هشدار دهنده ترافیک و دوربین های ۳۶۰ درجه نیز در این خودروی مدرن بکار رفته است و بطور کلی ای – ترون خودرویی با دنیایی از امکانات جالب است ، امکاناتی نظیر شارژ بیسیم تلفن همراه ، سیستم HUD ، باز و بسته شدن برقی درها ، همچنین پکیج کمک به راننده برای هدایت خودرو و…

ای – ترون همچنین دارای ۷ حالت رانندگی از اقتصادی تا اسپرت می باشد و سیستم تعلیق ان بسته به شرایط می تواند حدود ۷٫۶ سانتی متر جا به جا شود.

ارتفاع آی – ترون حدود ۱٫۶۱۶ میلی متر می باشد و از SUV های معمولی اندکی پائین تر است و بطور کلی از لحاظ ابعاد در میان آئودی Q5 و Q7 قرار دارد .

مطالعه بیشتر  همراه با شاسی‌بلند جذاب و هیجان‌انگیز آئودی RS Q8

به طور کلی ای – ترون از لحاظ طراحی شباهت زیادی به آئودی Q3 دارد ، به نحوی که طراحی قسمت جلوی این خودرو ، بیننده را به یاد آئودی Q3 می اندازد ، البته لازم به ذکر است که آئودی در این خودرو برای چراغ های جلو نیز فناوری جدیدی را بکار برده است و از چراغ های تمام LED طراحی ماتریکس استفاده کرده است . طراحی عقب این ای – ترون نیز بسیار شبیه آئودیQ3 می باشد، با این تفاوت که چراغ های عقب ای – ترون به یک دیگر پیوسته اند، اما در مجموع دیگر قسمت های ای – ترون شباهت زیادی به نمونه بنزین سوز خود دارد.

هدف کمپانی آئودی تولید خودرویی تمام الکتریک ، مناسب برای خانواده با امکاناتی کامل بوده و از جدیدترین فناوری ها نیز در آن استفاده کرده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ رونمایی شد !

سجاد ناجی

بررسی Kia EV6 2022

mortazavi

معرفی مشخصات تویوتا ۸۶ مدل۲۰۲۱

mortazavi

نظر دهید.