مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها مطلب ویژه

معرفی نسل جدید ولوو S90

بررسی و معرفی نسل جدید ولوو S90

S90 یک سدان لوکس و منحصر به فرد سوئدی شخصیت متمایزی در رقابت با خودروهای آلمانی ارائه می دهد .

خودرویی که به لطف فضای ارگونومیک داخلی و سواری خیلی راحت شما را بیش از پیش به سوی این خود ترغیب میکند.

با ورود به داخل کابین، ولوو S90 و V90 مدل ۲۰۲۱ از سیستم صوتی بهتر Bowers and Wilkins همراه‌با آمپلی‎فایر و سیستم حذف نویز خودرو استفاده می‌کنند. سیستم تصفیه هوا که در ابتدا روی نسخه‌های مخصوص بازار چین ولوو S90 و V90 معرفی شده‌اند، به نسخه‌های جهانی نیز اضافه می‌شود.

سیستم صوتی جدید و فناوری تصفیه هوا هم‌اکنون برای مدل‌های کوچکتر «۶۰» نیز موجود است.

علاوه بر این، دو تیپ از S90 و V90 دارای دو پورت شارژ USB-C به‌جای خروجی‌های ۱۲ ولت در عقب کابین هستند و در بیشتر مدل‌ها هم شارژر بی‌سیم وجود دارد. صندلی‌های پشمی ولوو XC90 به S90 و V90 نیز افزوده شده است، درحالی‌که تیپ بالاتر از طیف وسیعی از تزئینات داخلی بدون چرم بهره می‌برد.

ولوو پس از نصب فناوری نیم‌هیبریدی در XC90 و XC60 در سال ۲۰۱۹، اکنون این فناوری را به مدل‌های ۶۰ و ۹۰ اضافه می‌کند.

کراس‌اور کوچک‌تر ولوو XC40 نیز از پیشرانه نیم هیبریدی بهره می‌برد که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تا ۱۵ درصد می‌شود.

ولوو پیش از این خودروی کاملا پاک XC40 را معرفی کرده و وعده داده است که همراه‌با نسخه‌ی تمام برقی از نسل آینده XC90 در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار شود

طبق گفته سایت (car and drive) اطلاعات کاملی در خصوص این خودرو به صورت بروز موجود نیست اما به احتمال زیاد تولید این خودرو با دو موتور قبلی کماکان ادامه خواهد داشت که عبارتند از سری T6 توربوشارژ و T8 پلاگین هیبرید و قیمت آنها به ترتیب ۵۳ هزار دلار و ۶۶ هزار دلار می باشد .

مطالعه بیشتر  رانا و ورنا : تست، بررسی، مقایسه، نقاط ضعف و قوت، ارزش خرید

هنوزی اصلاعاتی در خصوص تیپ های مختلف این نسل ارائه نشده است اما حدس زده می شود که تولید مدل های R-Design ، Momentum  Inscription  ادامه خواهد یافت .

کابین S90 چشم نواز و زیبا به نطر می رسد و ترکیبی از مواد پرکاربرد چوبی با منافذ باز ، چرم با کیفیت در فضایی منسجم و غیرقابل انکار مدرن گرد هم می آیند.

صندلی های این خودرو مجهز به ۱۴ حالت تنظیم شونده برقی است اما یکی از مواردی که شاید چندان خوشایند نباشد عدم وجود تنظیم برقی ستون فرمان است چرا که حتی در خودروهایی به مراتب ارزان قیمت تر شاهد وجود این آپشن هستیم .

S90 فضای داخلی زیادی را در اختیار سرنشینان می گذارد و در خصوص می توان گفت جای کمبودی نیست

هنوز اطلاعاتی دقیقی در ارتباط با تست تصادف این خودرو وجود ندارد اما آن چیزی که واضح است ولوو در بخش ایمنی خودروهایش قوی عمل کرده و بی جهت هم نیست که ولوو یکی از ایمن ترین خودروسازان دنیا است

ولوو یکسری امکانات ایمنی را به صورت پایه در این خودرو عرضه می کند که عبارتند از :

۱- ترمز اضطراری اتوماتیک استاندارد با هشدار جلو-برخورد

۲- رانندگی بین خطوط

۳- کروز کنترل تطبیقی

در خصوص گارانتی این خودرو با گفت ولوو در حال حاضر این خودرو را با ۴ سال گارانتی یا ۸۰ هزار کیلومتر ارائه میدهد که شامل کلیه قطعات خودرو به همراه پیشرانه است ، هم چنین باید گفت این گارانتی تعمیر و سرویس ۳ یا ۵۷ هزار کیلومتر کارکرد را نیز تحت پوشش قرار میدهد .

مطالعه بیشتر  معرفی اجمالی مرسدس بنز GLB250

در پایان باید گفت هنوز اطلاعات دقیق تری برای این خودرو منتشر نشده است و باید دید ولوو به صورت دقیق تر چه تغییراتی در نسخه ۲۰۲۱ این خودرو اعمال می کند

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت فوتون تونلند ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲

mortazavi

تبدیل خودروهای ایران خودرو با اولویت تابستان ۱۴۰۲ (جدید ۳۰ اردیبهشت)

mortazavi

معرفی مشخصات ابرخودرو مسابقه ای GMA T50s

mortazavi

نظر دهید.