مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی مشخصات تویوتا ۸۶ مدل۲۰۲۱

تویوتا ۸۶ مدل۲۰۲۱ از جمله جدیدترین خودروهای تویوتا می باشد و قرار است در آینده ای نزدیک به بازار وارد می شود که به گفته این خودروساز، نیروی بیشترف هندلینگ بهتر و تجهیزات ایمنی بیشتری دارد. 

مشخصات فنی تویوتا ۸۶ مدل۲۰۲۱ 

دو کوپه دیفرانسیل عقب موتور ۲ لیتری جایگزین یک موتور بزرگتر ۲٫۴ لیتری شده است و نسل بعدی ۸۶ یک مرکز ثقل پایین تر دارد که به معنای پایداری خودرو در سر پیچ ها می باشد و بسیار بهتر خواهد شد.

این موتور ۲٫۴ لیتری جدید احتمالا همان موتور FA24 است و در مدل جدیدتر یک کراس اور سوبارو اسنت استفاده می شود که با استفاده از یک توربوشارژر خروجی نیروی این موتور را به ۲۶۰ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

این خروجی ذکر شده به نسبت دو مدل فعلی تویوتا و سوباور بسیار بزرگ تر شده است که البته هنوز مشخص نیست که آیا دو خودرو به این موتور مجهز خواهند شد یا خیر؟!!!

براساس صحبت های تنسویا تادا که یکی از مهندسین ارشد کمپانی است و امکان ارائه یک ۸۶ توربو تا زمان رونمایی از نسل جدید آن ممکن نیست و طبق مصاحبه ای که با وب سایت استرالیایی کار ادوایس داشته است گفته:

من به توربوها علاقه دارم و اگر بخواهیم یک نسخه توربو از ۸۶ بدهیم و میزان نیروی آن را افزایش دهیم باید ترکیب پایه خودرو را باید الزاما تغییر دهیم تا بتوانیم یک خودروی جدید را وارد بازار کنیم که من باید کاملا از آن راضی باشم.

از جمله ویژگی های اساسی ۸۶ از جهت بالانس قسمت جلویی این است که وزن خودرو بیشتر بر روی قسمت جلو قرار گرفته باشد و همین موضوع هندلینگ آن را بسیار سریع تر کرده است.

مطالعه بیشتر  معرفی کانسپت آلپین آلپنگلو 2022 Alpine Alpenglow 

اگر ما بخواهیم یک نسخه توربو از آن تولید کنیم باید تغییراتی را بر روی آن اعمال کنیم که وزن بین جلو و عقب خودرو را تغییر داده باشد که به معنای آن است گه باید یک پلت فرم کاملا جدید برای آن طراحی کنیم و این الزامات کار را بسیار بیشتر میکند.

ما باید یک پلتفرم جدید طراحی کنیم و این به معنای آن نیست که در حال حاضر یک پلتفرم جدید را طراحی میکنیم!

به هر حال امیدواریم که این شایعه عرضه نسل جدید سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ کاملا جدی باشد.

طبق گزارش همین سایت و مقاله ای که منتشر شده است به احتمال خیلی زیاد همکاری دو شرکت سوبارو و تویوتا در نسل دوم این خودروها ادامه پیدا کرده است.

این کوپه های اسپرت هرگز فروش بسیار بالایی را تجربه نکرده است و براساس شایعات گفته شده که اختلافات زیادی بر سر طراحی های نسل جدید وجود دارد. در سال ۲۰۲۱ از جمله جدیدترین خودروهای که توسط کمپانی های مختلف ساخته شده است می توان به بائوجون RC-6 اشاره کرد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات پیکاپ رم TRX 1500 مدل هاووک ادیشن

mortazavi

مینی JCW کلابمن ۲۰۲۲ در معرفی سری خودروهای جدید

mortazavi

نسل بعدی خودروی کامپکت الکتریکی مرسدس EQC

mortazavi

نظر دهید.