مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی مرسدس‌ بنز EQS 2021

مرسدس‌ بنز EQS | مشخصات فنی مرسدس‌ بنز EQS | طراحی بدنه و کابین | خودروهای ۲۰۲۱ | اخبار خودروهای جدید | اخبار خودرو ایران و جهان 

دیگر وقت آن رسیده است که کمپانی تسلا نوع متفاوتی از طراحی خودروهای برقی را داشته باشد چرا که روز به روز به تولید خودروهای برقی اضافه شده و این شرکت رقیبان بسیار زیادی پیدا کرده است.

مرسدس‌ بنز EQS یکی از مدل خودروهای برقی است که با ظاهر زیبا و جذاب خود وارد بازار شده و البته به گفته شرکت مرسدس تا سال ۲۰۲۲ قرار است ۱۰ مدل خودروی کاملا برقی را به بازار معرفی کند!

این خودرو که یک حریف جدی برای تسلا مدل S، آئودی E-tron GT و جگوار XJ الکتریکی به شمار می رود و دارای یک باتری ۱۰۰ کیلوواتی ساعتی است که به هماره ۴۷۰ اسب بخار قدرت در مدت زمان ۴٫۵ ثانیه از حالت ثابت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می تواند برسد. ضمن اینکه نهایت قدرت در این مدل ۲۰۰ کیلومتر برساعت است و با هر سری شارژ شدن باتری می تواند تا مسافت ۷۰۰ کیلومتر را طی کند.

این سدان الکتریکی از شرکت مرسدس بنز از سری خودروهای EQ به شمار می رود و البته لازم به ذکر است که این کمپانی پیش از این نیز در مدل های EQC و EQA و EQB نسخه مشابهی را تولید کرده بود که مرسدس‌ بنز EQS چهارمین مدل از این سری خودروهای مرسدس است.

مطلب پیشنهادی: پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۲۱

به راحتی می توان گفت که یکی از جذاب ترین خودروهای برقی مرسدس‌ بنز EQS است که در طراحی ظاهری و بدنه خودرو سعی زیادی شده است تا جذاب بودن خودرو بیشتر به چشم بیاید. چراغ های دیجیتالی که تشکیل شده از دو لنز هولوگرافیک هستند و از دیگر تغییراتی که می توان به آن اشاره کرد تبدیل جلوپنجره به بخشی از چراغ ها که ۱۸۸ عدد هستند و در اصل به آن کمربند توری می گویند.

مطالعه بیشتر  خودروهای شاسی بلند مناسب برای خانم ها چه ماشین هایی هستند؟

در قسمت عقب خودرو ۲۲۹ چراغ ستاره ای قرار داده شده است و همه آنها از نوع LED می باشند و به شکل سه بعدی طراحی شده اند که ۹۴۰ لامپ ال ای دی برای این خودرو نصب شده است.

طراحی بدنه و کابین داخلی مرسدس‌ بنز EQS با ایده قایق های لوکس ساخته شده است و البته با چنین طراحی قطعا حس نشستن در یک قایق نیز به سرنشینان منتقل می شود.

که برای لوکس و زیباتر شدن فضای داخلی آن به نظر می رسد که از چوب افرا ساخته شده اما در اصل از بطری بازیافت شده ای تولید شده که باعث جذابیت بیشتر این خودرو شده است و استفاده از مواد بازیافتی را همچنین در سقف خودرو مشاهده میکنیم که به شکل روکش درآمده است.برای روکش صندلی ها از چرم مصنوعی استفاده کرده اند که به گفته خود شرکت مرسدس بنز کیفیت این چرم با چرم ناپا برابری می کند.

معرفی میتسوبیشی ۲۰۲۲

استفاده از فناوری برای چنین خودروی برقی نیز انتظار می رود که پیشرفته باشد و از سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX کمک گرفته شده و با قرار داشتن نمایشگرهای بسیار زیبا و جدید حس فوق العاده ای را به رانندگان و سرنشینان می دهد.

مشخصات فنی مرسدس‌ بنز EQS

این مدل خودرو به این دلیل یک خودروی برقی با چهار چرخ محرک به شمار می رود که دو موتور الکتریکی در بخش جلویی و عقب خودرو دارد و باتری ۱۰۰ کیلوواتی این خودرو در کف خودرو نصب شده است تا بتواند مرکز ثقل خودرو را به سمت پایین هدایت کند و ضمن اینکه باتری در این خودرو در مدت زمان ۲۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می شود.

همچنین سیستم تعلیق بادی در کنار سیستم کنترل بدنه هوشمند در زمان رسیدن به پیچ ها کنترل بسیار خوبی را برای خود فراهم میکند. بین محورها نیز سیستم توزیع گشتاور موتور جریان دارد. این خودروی لوکس برقی می تواند در سه سطح مختلف رانندگی را برای راننده در مکان های مختلف فراهم کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

معرفی مدل میتسوبیشی میراژ جی ۴ ۲۰۲۲ Mitsubishi Mirage G4

mortazavi

محصول وارداتی ایران خودرو آئولوس یی شوئن مکس (Yixuan Max)

mortazavi

اخبار نمایشگاه شیراز: نقش آفرینی ایران خودرو دیزل با آتامان جدید

mortazavi

نظر دهید.