مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی لامبورگینی سیان رودستر ۲۰۲۱

معرفی لامبورگینی سیان رودستر 2021

در این مقاله قصد معرفی لامبورگینی سیان رودستر ۲۰۲۱ را داریم ، خودرویی که لقب “طرحی از آینده ” را با خود یدک می کشد.

لامبورگینی، رسما از لامبورگینی سیان رودستر را رونمایی کرد. خودرویی که قرار است به تعداد محدودی از آن تولید شود و لقب قدرتمنئدترین سوپر خودروی سقف تاشوی جهان را یدک میکشد.  خودرویی سوپر اسپرت هیبریدی که از موتور V12 قدرت میگیرد ، موتوری که حتی طراحی ظاهری آن توسط لامبورگینی به صورت اختصاصی انجام گرفته است.

طبق گفته مدیرعامل کارخانه خودروسازی لامبورگینی (استفانو دومیناکالی)، لامبورگینی سیان در واقع آینده خودروی های این کارخانه و در واقع ترسیمی از خودروهای آینده است و هدایت کننده خودروهای آینده به سمت خودروهایی با موتورهای تنفس طبیعی خواهد بود.

لامبورگینی برای مشتریان سیان رودستر شرایط خاصی را فراهم کرده است و مشتریان میتوانند در دپارتمان پرسونام (دپارتمان شخصی سازی کردن محصولات) تم رنگی داخلی و بدنه خودروی خود را انتخاب کنند و خودرو را با توجه به پیشنهادات لامبورگینی کاملا شخصی سازی کنند. لامبورگینی حتی دریچه های هوای خودرو را با استفاده از چاپ سه بعدی تولید میشوند تا مشتری بتواند آن ها را نیز شخصی سازی کند.

 

طرحی از آینده

طراحی لامبورگینی سیان رودستر ، طرحی از آینده خودروهای کوپه است. خودرویی با کابین روباز که در طراحی آن به کوچک ترین نکات نیز توجه شده است.

در نمای بالایی از لامبورگینی سیان ، خط و خطوط پریسکوپی به خوبی دیده میشوند و جلوه ای خاص به این خودرو بخشیده اند. در قسمت جانبی خودرو نیز خط و خطوطی روی در از قسمت جلویی خودرو تا عقب بصورت مورب کشیده شده است باعث شده علاوه بر زیبایی از نظر آیرودینامیکی هم بهره وری بالایی داشته باشد و این موضوع نیز نشان از تکونولوژی بروزی است که در طراحی و ساخت این خودرو بکار رفته است. خطوط بدنه حتی تا قسمت پشت سری راننده و سرنشین خودرو نیز وجود دارد و به طور کلی همین خط و خطوط نمایی خاصی بوجود آورده است و همین موضوع باعث شده تا لامبورگینی سیان رودستر ، لقب طرحی از آینده را با خود یدک بکشد.

مطالعه بیشتر  غول خودروهای مسابقه ای با پورشه 911 GT3 R مدل 2023

 

بال هایی که در نمای عقبی لامبورگینی سیان رودستر قرار دارد و چراغ های Y شکلی که مختص خود خودروهای لامبورگینی است و در قسمت جلویی خودرو نیز قرار دارد باعث شده تا این خودرو لقب طرحی از آینده را به شایستگی یدک بکشد.

در نمای عقبی خودرو نیز ظاهری چشم نواز از این سوپر خودرو مشاهده میکنیم، چراغ هایی با طراحی ۶ ضلعی و اگزوزی با همین مدل طراحی همراه با خطوط مورب ، کشیده و بهم پیوسته نمای عقبی ظاهری اسپرت و در واقع نمایی از آینده را به مخاطب نشان میدهد.

 

ترکیب موتور برقی و هیبریدی در لامبورگینی سیان رودستر، طرحی جدید برای آینده

این سوپر کار ایتالیایی از یک پیشرانه V12 بهره میبرد. “سیان” در گویش بولونیایی به معنای “درخشیدن” است و به همین دلیل لامبورگینی در تمام بخش های این خودرو تلاش خود را بکار گرفته است تا سیان به خوبی برازنده این نام باشد.

لامبورگینی سیان رودستر ترکیبی خارق العاده و جدید است و در واقع نمونه ای از سوپر کار های آینده میباشد.

موتور هیبریدی بکار رفته در لامبورگینی سیان بالاترین قدرت ممکن را با کمترین هدر رفت انرژی تولید میکند. در کنار این یک موتور ۴۸ ولتی قرار دارد که توانایی تولید ۴۸ اسب بخار قدرت را داراست که قدرتی افزون به گیربکس منتقل میکند تا در زمان های خاص گیربکس توانایی واکنش فوری داشته باشد. همچنین این موتور الکتریکی در مانورهای خودرو در سرعت های پایین نیز به کار می آید ، مانند زمانیکه راننده قصد دارد خودرو را پارک کند.

مطالعه بیشتر  مدل های جدید خودروی فراری | مشخصات فراری پورتوفینو ام 2021

لامبورگینی سیان رودستر با استفاده از فناوری نوینی که در این خودرو بکار برده است توانایی این را دارد که ده برابر بیشتر از باتری های لیتیومی دیگر موجود قدرت ذخیره کند. این باتری در قسمت بالایی بدنه و بین کابین راننده و محفظه موتور خودرو قرار گرفته است. این باتری به لطف مهندسان لامبورگینی سه برابر قدرتمند تر از باتری های هم وزن خود و سه برابر سبک تر از باتری هایی با همین قدرت است. این سیستم الکتریکی تنها ۳۴ کیلوگرم وزن دارد و این یعنی به ازای هر کیلوگرم ، یک اسب بخار تولید میشود و این یعنی ترکیبی خارق العاده.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ماشین های ۲۰۲۳ | بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۳ همراه با مشخصات فنی

mortazavi

اخبار بازار خودرو خارجی | نیسان X تریل جدید ۲۰۲۲

mortazavi

معرفی فورد ماستنگ مک ایی ۲۰۲۱

mortazavi

نظر دهید.