مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی خودروی شهری تویوتا، تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱

معرفی خودروی شهری تویوتا ، تویوتا یاریس کراس 2021

معرفی خودروی شهری تویوتا، تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱  مشخصات فنی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ | امکانات کابین تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ | یاریس کراس مدل ۲۰۲۱ |

زندگی شهری و شهرنشینی مشکلات زیادی دارد، یکی از این مشکلات رانندگی در این محیط هاست، یکی از مسائل مربوط به رانندگی در محیط های شهری خصوصا کلان شهرها انتخاب کلاس خودرو برای رانندگی است و علاقه مندان به خودروهای SUV در انتخاب خودرو دچار مشکل میشوند زیرا خودروی انتخابی آنها باید با مطابق با استانداردهای زیست محیطی طراحی شده و مناسب برای محیط های مذکور باشد.

در عین حال رانندگان خودروهایی را طلب می کنند که متمایز و خوش استایل باشند و انعطاف پذیری لازم را برای یک رانندگی لذت بخش داشته باشند. این مسائل دقیقا خصوصیاتی است که کارخانه تویوتا در تویوتا یاریس کراس جدید القا کرده است. تویوتا یاریس کراس جدید برای اروپا طراحی و تولید شده است و به طور خاص خودرویی برای رفع نیاز رانندگان علاقه مند به بازار B-SUV است. یاریس کراس جدید خط تولیدی در اروپا نیز خواهد داشت و خط تولید این محصول در کنار خط تولید یاریس هاچبک از سال ۲۰۲۱ در گروه خودروسازی تویوتا موتور فرانسه (TMMF) خواهد بود.

تویوتا یاریس کراس یک مدل کاملاً جدید است که تجربه و دانش غنی تویوتا را در طراحی و مهندسی خودروهای کوچک و SUV گرد هم آورده است. این به طور خاص با در نظر گرفتن مشتریان اروپایی، درست از مرحله مفهوم اولیه توسعه یافته است.

این خودرو ویژگی‌های کلیدی نسل جدید هاچ‌بک یاریس، خودروی سال ۲۰۲۱ اروپا را به نمایش می‌گذارد: مدل جذابی که فضای داخلی و کاربردی را به حداکثر می‌رساند، نسل چهارم قدرت الکتریکی هیبریدی، بالاترین استانداردهای ایمنی با نسل دوم Toyota Safety Sense و یک شخصیت واقعی سرگرم کننده برای رانندگی.

این ویژگی‌ها با ویژگی‌های SUV معتبر ترکیب شده‌اند که بر اساس میراث نوآوری تویوتا شکل گرفته است که شامل ایجاد بخش اصلی بازار فعلی برای SUV‌های تفریحی با اولین RAV4 27 سال پیش است.

معرفی یاریس کراس از خانواده تویوتا یاریس را گسترش می دهد و به خودروهای هاچ بک یاریس و GR یاریس عملکردی اصیل می پیوندد. هیداکی هایاشی معاون یاریس کراس توضیح می دهد: زمانی که ما برنامه ریزی برای یاریس کراس جدید را شروع کردیم، ارزش خودروهای شاسی بلند و آنچه را که احساس می کنیم نسل بعدی خودروهای سگمنت B به آن نیاز دارند را در نظر گرفتیم. چیزی که به ذهن رسید خودرویی بود که به مالکان این امکان را می داد فردیت خود را بیان می کنند و از سبک زندگی منحصر به فرد و فعال خود حمایت می کنند.

مطالعه بیشتر  ورود فیس لیفت آریزو 5 (ARRIZO5) به بازار ایران
معرفی خودروی شهری تویوتا، تویوتا یاریس کراس 2021  مشخصات فنی تویوتا یاریس کراس 2021 | امکانات کابین تویوتا یاریس کراس 2021 | یاریس کراس مدل 2021
معرفی خودروی شهری تویوتا، تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱  مشخصات فنی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ | امکانات کابین تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ | یاریس کراس مدل ۲۰۲۱

یک هیبرید تمام عیار ، یک شاسی بلند بی نظیر !

تویوتا یاریس کراس جدید خودرویی است که از پیشینه قدرتمند تویوتا در تولید خودروهای هیبریدی، در طراحی مطابق با خودروهای کوچک و مهندسی خودروهای SUV بهره برده است.

تویوتا یکی از رهبران اصلی در تولید خودروهایی با فناوری هیبریدی است و سابقه درخشان این کمپانی در این زمینه به تولید موتورهای ترکیبی این گروه در خودرو یاریس هیبرید ۲۰۱۲ برمیگردد و در این سال ها با تولید خودروهای مختلف با استفاده از این پلاگین تجربه زیادی به دست آورده است.

این تجربه باعث شده که مطمئن باشیم نسل چهارم پلاگین هیبریدی بکار رفته در تویوتا یاریس کراس عملکرد و راندمان فوق العاده ای ارائه می دهد.

این خودرو به شکل کاملا مهندسی شده و نوین نیز طراحی شده است و از دو عنصر بزرگی و کوچکی را با هم ترکیب کرده است به نحوی که در طراحی داخلی این خودرو فضای زیاد و در طراحی خارجی خودرویی با ابعاد فشرده شاهد هستیم.

تویوتا یاریس کراس یک SUV تمام عیار نیز هست و منشا این پختگی در تجربه ۲۵ ساله تویوتا در تولید پرفروش ترین SUV حال حاضر جهان یعنی تویوتا راو۴ (RAV4) نهفته است و در کنار این پختگی از عناصر جذابیت و کارآمدی، دو عنصر بکار رفته درC-HR  را نیز در طراحی این خودرو استفاده شده است. ارتفاع خودرو نیز افزایش یافته و از سیستم چهار چرخ محرک هوشمند یا AWD-i بهره می برد که این موضوع نیز اعتبار این شاسی بلند ژاپنی را بالاتر برده است.

معرفی خودروی شهری تویوتا، تویوتا یاریس کراس 2021  مشخصات فنی تویوتا یاریس کراس 2021 | امکانات کابین تویوتا یاریس کراس 2021 | یاریس کراس مدل 2021
معرفی خودروی شهری تویوتا، تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱  مشخصات فنی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ | امکانات کابین تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ | یاریس کراس مدل ۲۰۲۱

پیشرانه هیبریدی جدید

تویوتا یاریس کراس از فناوری هیبریدی نسل چهارم تویوتا بهره می برد. تویوتا با معرفی اولین نسخه تمام هیبرید یاریس هاچبک در سال ۲۰۱۲ به یکی از پیشگامان در تولید خودروهای کلاس B تبدیل شدو از آن زمان تاکنون فروشی بالایی در اروپا داشته است و این فروش باعث افزایش اگاهی و اطلاعات مردم این منطقه نسبت به خودروهای هیبرید این کمپانی شده است.

مطالعه بیشتر  خودروهای جدید آئودی | مدل مفهومی آئودی اسکای اسفر 2021

موتور هیبریدی

یاریس کراس از نسل چهارم فناوری الکتریکی هیبریدی تویوتا استفاده می کند، سیستمی که برای اولین بار در هاچ بک یاریس جدید ظاهر شد. در قلب آن یک موتور هیبریدی سه سیلندر ۱٫۵ لیتری قرار دارد که ساختار و عملکرد اصلی مشابه واحد دو لیتری بزرگتر موجود در تویوتا کرولا و C-HR دارد. حرکت طولانی، احتراق با سرعت بالا، نسبت تراکم ۱۴:۱ بالا و کنترل دما و فشار به واحد چرخه اتکینسون کمک می کند تا راندمان حرارتی بالا و ۴۰ درصد را بدست آورد، بنابراین انرژی بیشتری برای تامین انرژی خودرو از هر قطره سوخت مصرف می شود.

موتور در هنگام شتاب گیری آرام تر است و حداکثر قدرت و گشتاور آن در دور موتورهای کمتر ۹۰ اسب بخار ۶۸ کیلووات در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۰ نیوتن متر بین ۳۶۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه به دست می آید. حداکثر خروجی برای کل سیستم (موتور معمولی و موتورهای الکتریکی) ۱۱۴ اسب بخار ۸۵ کیلووات است.

موتور الکتریکی و واحد کنترل قدرت

گیربکس هیبریدی جمع و جور شامل یک موتور ژنراتور الکتریکی است که نسبت به سیستم نسل قبلی تویوتا قدرت بیشتر و پاسخ بهتری دارد. موتور ۵۸۰ ولت، ۵۹ کیلووات و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

واحد کنترل قدرت طراحی فشرده تر و چگالی توان بالاتری دارد. این می تواند بیش از ۱۰۰ آمپر جریان را کنترل کند و ۱۷۷٫۶ ولت باتری هیبریدی لیتیوم یونی را به ۵۸۰ ولت افزایش می دهد. ترانزیستورهایی با چیدمان عمودی و سیستم خنک کننده کارآمد آن امکان سوئیچینگ ترانزیستور را تا ۱۰۰۰۰ بار در ثانیه فراهم می کند.

باتری هیبریدی لیتیوم یونی

تویوتا یاریس کراس از باتری هیبریدی لیتیوم یونی استفاده می کند که با کاهش مقاومت درون سلولی، کارایی و قدرت آن افزایش می یابد. واحد ۱۷۷٫۶ ولتی در مقایسه با باتری هیدرید فلز نیکل (nickel-metal hydride battery) که در نسل قبلی یاریس هیبرید وجود داشت، می تواند دو برابر انرژی در هنگام ترمز تولید کند و در هنگام شتاب گیری ۵۰ درصد، نیروی بیشتری را تامین کند. علاوه بر قوی‌تر بودن، سبک‌تر نیز هست، مجموعه کاملی با وزن ۲۷ کیلوگرم که به کارایی خودرو کمک می‌کند.

افزایش سهم باتری کمک می کند تا درصد بیشتری از رانندگی EV در سفرهای شهری با آلایندگی صفر و مصرف سوخت صفر افزایش یابد. یاریس کراس جدید می تواند به راحتی بخش بالایی از سفرهای اطراف شهر و رفت و آمد مشتریان اروپایی را پوشش دهد. رانندگی با آلایندگی صفر تا سرعت ۸۱ مایل در ساعت امکان پذیر است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات فنی G9 ورود از پاییز ۱۴۰۲

mortazavi

خبر روز خودروسازان | مشخصات خودروی سئات ایبیزا FR مدل ۲۰۲۲ Seat Ibiza FR

mortazavi

خودروهای جدید Opel | اوپل راکس ایی ۲۰۲۲ Opel Rocks-e

mortazavi

نظر دهید.