مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی ب ام و iX مدل ۲۰۲۲ | ۲۰۲۲ BMW iX

بی ام و iX مدل ۲۰۲۲ که جدیدترین محصول کمپانی BMW می باشد در یک مراسم به صورت آنلاین رونمایی شد. در سایت اخبار خودرو خارجی و داخلی ۲۲ شرقی به ذکر مشخصات فنی ب ام و iX مدل ۲۰۲۲، طراحی کابین و بدنه این مدل می پردازیم.

 رونمایی از معرفی جدیدترین خودروی کمپانی بی ام و با نام “BMW ix 2022”

خودروسازی بی ام و مدت زمان زیادی است که در ساخت خودروهای برقی محصولات جدید خود را عرضه می کند، سری i  برای محصولات الکتریکی این کمپانی در نظر گرفته شده است. مدل خودروی BMW i3 که پیش از این به بازار معرفی شد نمونه یک خودروی کوچک برقی است که توانسته فروش بسیار خوبی در بازار اروپا داشته باشد.

لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو EVO2 مدل ۲۰۲۲

کمپانی بی ام و با تولید خودروی بی ام و ix قدم بسیار بزرگی در مدل خودروهای برقی خود برداشته است. اما به نظر می رسد نام این خودرو همچنان که از قبل برای مدل مفهومی iNext  بوده و به ix تغییر پیدا کرده است، مجددا تغییر نام دیگری نیز داشته باشد و گویا قرار است مدل بزرگتری از ix با نام ix7 وارد بازار شود که نسخه بسیار کامل تری از این مدل می باشد.

طراحی کابین و بدنه بی ام و iX مدل ۲۰۲۲

متریال های اصلی که برای طراحی بدنه و ظاهری این خودرو استفاده شده است از فیبرکربن، پلاستیک، آلومینیوم بوده و همین باعث شده تا وزن خودرو کمی کاهش پیدا کند و البته مقاومت بسیار بالایی نیز داشته باشد.

مطالعه بیشتر  تصاویر لو رفته از فیس لیفت بی ام و X7

الگوهای اصلی طراحی این مدل براساس مدل X5 و X6 است که البته رینگ های قرار داده شده در این مدل همان رینگ هایی هستند که برای مدل بی ام و x7 استفاده شده بود.

کمپانی بی ام و همچنین این آپشن را در اختیار گذاشته است که رینگ های ۲۱ و ۲۲ اینچی قابل سفارش باشند و علاوه بر سبک بودن، کاهش ضریب درگ را هم شامل می شود. ظرافت و حساسیت در این مدل بسیار با دقت انجام شده است و طراحی چراغ ها به صورت نازک و کشیده در نظر گرفته شده است.

دستگیره درب خودرو در درون درها به کار رفته است و در این مدل دیگر برآمدگی دستگیره درب مشاهده نمی شود. به گفته این کمپانی خودروسازی، بهترین ضریب درگ را در این مدل می توان مشاهده کرد که ۰٫۲۵ می باشد. پنجره های بدون قاب در این خودروی کراس اوور بسیار خودنمایی میکنند و طراحی متفاوتی را به وجود آورده اند.

خودروهای ۲۰۲۱جیپ رانگلر مدل ۲۰۲۱ | Jeep Wrangler 4xe 2021

فضای داخلی کابین به صورت مینیمال بوده که یک سبک طراحی همه پسند است و سیستم های تهویه به شکل یکپارچه با داشبورد طراحی شده اند که صفحه نمایش نسبتا بزرگ برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در مرکز داشبور قرار گرفته است.

صندلی های بی ام و iX مدل ۲۰۲۲ از فناوری جدیدی برخوردار است و دارای تنظیمات پیشرفته ای می باشد که استراحتگاه دست در این مدل حذف شده و فضای بازتری را ایجاد کرده است.

پشتیبانی از فناوری ۵G، سیستم هوشمند رانندگی بین خطوط و پارک خودرو، همچنین شیشه الکتروکرومیک برای سقف از دیگر ویژگی های این مدل می باشد.

مطالعه بیشتر  اخبار خارجی خودرو | بهترین خودروساز در سال 2021

مشخصات فنی ب ام و iX مدل ۲۰۲۲

پیشرانه این مدل از نوع eDrive است و دو موتور برقی درون آن نصب شده است که قدرت خود را با کمک ۴۹۶ اسب بخار تامین میکنند و علاوه بر آن نیز باتری هایی با توان ۱۰۰ کیلووات ساعتی هم برای تامین انرژی قرار داده شده است.

در حالت ثابت تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در مدت زمان ۵ ثانیه انجام می شود که بعد از هر بار شارژ کامل می تواندتا مسافت ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

مدت زمان لازم برای شارژ کردن باتری این مدل، ۴۰ دقیقه است که می تواند ۱۰ درصد باقی مانده از باتری را تا ۸۰ درصد افزایش دهد و البته در زمان ۱۰ دقیقه نیز می توان شارژ باتری را به حدی رساند که بتواند حداقل ۱۲۰ کیلومتر را طی کند. چنانچه فردی بخواهد از شارژرهای معمولی خودروهای برقی لازم است تا ۱۱ ساعت زمان برای شارژ کامل آن صرف شود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

ام‌جی HS

سجاد ناجی

خبرهای جدید خودروهای خارجی | مشخصات فیات تیپو مدل ۲۰۲۱ Fiat Tipo Cross

mortazavi

بررسی مشخصات نتا یو از مجموعه بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران ماه بهمن ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.