مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی اجمالی مرسدس بنز GLB250

2020-mercedes-benz-glb-250-first-drive

معمولا وقتی خودروسازان صحبت از معرفی و تولید یک خودروی جدید می‌کنند، منظورشان یک خودروی کاملا جدید نیست و در بیشتر مواقع نسخه‌هایی به‌روزرسانی‌شده و ارتقاءیافته از محصولات قبلی خود را معرفی می‌کنند.

اما این قاعده شامل مرسدس بنز GLB نمی‌شود چون این مدل یک خودروی کاملا جدید است.

مرسدس بنز GLB یک کراس‌اور کامپکت براساس پلتفرم A کلاس است. مدل A کلاس یک هاچ بک است و از محصولات ارزان‌قیمت مرسدس بنز محسوب می‌شود.

اما GLB یک کراس‌اور خانوادگی است که قابلیت حمل ۷ سرنشین را در سه ردیف صندلی دارد. همچنین مرسدس، این محصول جدید خود را به امکاناتی مجهز کرده است که در کم‌تر خودرویی در این کلاس مشاهده می‌شود.

GLB250-2

مرسدس بنز برای مدل ۲۰۲۰ این خودرو یکسری مشخصات را آمادهکرده است و آن هم در اضافه شدن ردیف سوم صندلی و تبدیل شدن این خودرو به یک کراس اوور ۷ نفره است

مرسدس بنز GLB از نظر اندازه بین دو خودروی GLA۲۵۰   و GLC۳۰۰  که به ترتیب ۲۲ سانتی‌متر کوچک تر و  ۴ سانتی متر از آن بزرگتر است قرار می‌گیرد.

این خودرو هم رده با بی ام دبلیو ایکس وان و لندروور دیسکاوری اسپرت است .

در این خودرو در مقایسه با GLC فضای پای سرنشینان ردیف سوم حدود ۳ سانتی متر بیشتر است که اندازه آن در GLB 250  به ۹۶ سانتیمتر  رسیده است.

همچنین این امکان را به شما می دهد که در سفرهای طولانی مدت حدود ۱۵ سانتیمتر فضای بیشتری داشته باشید شما حتی می توانید با خواباندن صندلی ردیف سوم ۱۶۰ لیتر فضای بار داشته باشید.

قرار دادن ردیف سوم در این خودرو در مجموع ۵۴ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرده است.

مطالعه بیشتر  بررسی امکانات تسلا ایکس 2022 Tesla Model X

 

قلب تپنده GLB250

برای این خود پیشرانه ۲ لیتری خطی توربوشارژ در نظر گرفته شده است که ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند همچنین وظیفه انتقال قدرت نیرو بر عهده یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچ اتوماتیک می باشد.

این قدرت می تواند به چرخ های جلو یا به تمامی چرخ ها منتقل شود البته که آپشن چهار چرخ محرک یک آپشن اختیاری به حساب می‌آید.

گشتاور موتور از ۱۸۰۰ rpm در دسترس است البته برای گاز دادن به این خودرو باید با برنامه عمل کنید زیرا ممکن است رفتار منطبق با پیش‌بینی شما انجام ندهد.

2020-mercedes-benz-glb-250-first-drive-(4)

به عنوان مثال ممکن است دچار هرزگردی یا در نسخه تک دیفرانسیل دچار کم فرمانیِ بیش از حد شود.

یکی از ایرادات عجیب قوای محرکه این ماشین صدای عجیب میل لنگ در ۵۵۰۰ آر پی ام به بالاست ، از طرف دیگر می توان به لگ توربوی آن اشاره کرد که در بعضی شرایط به وضوح قابل مشاهده است

 

این خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۶.۹ ثانیه می پیمایدهم چنین در خصوص مصرف سوخت آژانس محافظت طبیعت EPA مصرف ترکیبی این خودرو را ۱۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش‌کرده است.

 

راحتی و تکنولوژی

یکی از مهمترین سیستم هایی که برای خود را ارائه می شود سیستم تعلیق هوشمند است. این سیستم وظیفه دارد خودرو را در نرمی و راحتی کامل نگهدارد.

این سیستم مانع از برهم خوردن تعادل خودرو در پیچ ها می شود با وجود اینکه در این خودرو از رینگ های ۲۰ اینچی و لاستیکهای فاق کوتاه استفاده شده است به لطف وجود سیستم تعلیق هوشمند ضربه‌ها و کوبش های ناشی از جاده به بدنه خودرو وارد نمی شود همچنین هزینه این سیستم  چیزی حدود۹۰۰ دلار برآورد شده است.

مطالعه بیشتر  مدل خودروهای پورشه جدید | پورشه ماکان GTS مدل 2022

شرکت سازنده یک دستیار صوتی در این خودرو صادر کرده است که رابطه کار بری آن از طریق کنترل صوتی و یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی می باشد البته می‌توانید یک نمایشگر ۱۰ اینچی را انتخاب کنید اما هزینه ۲۲۰۰ دلار را باید متقبل شوید.

با سفارش دادن این آیتم چندین سیستم کمکی از جمله سیستم کمک حرکت بین خطوط سیستم کمکی تغییر خطوط و سیستم هشدار نقاط کور در اختیار شما قرار میگیرد.

قیمت پایه این خودرو  از ۳۶ هزار دلار می شود و با سفارش سازی تا حدود ۵۰ هزار دلار افزایش می یابد .

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات فنی ریویان R1S 2022

mortazavi

M-Byte چینی جدید بازار با نمایشگر ۴۸ اینچی

Sajjad Amanian

جدیدترین خودروهای نیسان | مدل ۲۰۲۲ نیسان جی تی آر تی اسپک…..

mortazavi

نظر دهید.