مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها مطلب ویژه

بررسی مشخصات مزدا ۲ هیبریدی ۲۰۲۴

بررسی مشخصات مزدا 2 هیبریدی 2024 مزدا2 هیبرید به تکنولوژی پیشرانه هیبریدی کامل خودشارژ را به مجموعه مدل‌های مزدا می‌آورد که نتیجه یک همکاری بلندمدت بین شرکت مزدا و شرکت تویوتا موتور می‌باشد. در ادامه مطلب جدیدترین خودروهای خارجی از سایت 22 شرقی به بررسی مشخصات فنی مزدا 2 هیبریدی و آپشن های مزدا دو 2024 خواهیم پرداخت. 

بررسی مشخصات مزدا ۲ هیبریدی ۲۰۲۴ 

مزدا۲ هیبرید به تکنولوژی پیشرانه هیبریدی کامل خودشارژ را به مجموعه مدل‌های مزدا می‌آورد که نتیجه یک همکاری بلندمدت بین شرکت مزدا و شرکت تویوتا موتور می‌باشد. در ادامه مطلب جدیدترین خودروهای خارجی از سایت ۲۲ شرقی به بررسی مشخصات فنی مزدا ۲ هیبریدی و آپشن های مزدا دو ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.

این دو شرکت در سال ۲۰۱۵ یک شراکت بلندمدت شروع کردند. از آن زمان به بعد، آن‌ها به همراه توسعه فناوری‌های خودروهای الکتریکی، فناوری‌های مرتبط با متصل بودن خودرو، در زمینه فناوری‌های پیشرفته ایمنی همکاری کرده‌اند و محصولات تکمیلی را توسعه داده‌اند.

بررسی مشخصات مزدا 2 هیبریدی 2024  مزدا2 هیبرید به تکنولوژی پیشرانه هیبریدی کامل خودشارژ را به مجموعه مدل‌های مزدا می‌آورد که نتیجه یک همکاری بلندمدت بین شرکت مزدا و شرکت تویوتا موتور می‌باشد. در ادامه مطلب جدیدترین خودروهای خارجی از سایت 22 شرقی به بررسی مشخصات فنی مزدا 2 هیبریدی و آپشن های مزدا دو 2024 خواهیم پرداخت. 

مزدا۲ هیبرید خودرویی مناسب برای زندگی در شهر است: با خطوط بیانگر، نسبت‌های جذاب و اندازه کوچک خود، در محیط شهری حس خوبی دارد و البته لازم است ذکر شود که از آمادگی بسیار خوبی برای سفرهای خارج از شهر نیز برخوردار است. عناصر طراحی منحصر به فرد مزدا بازتاب ظاهر زیبا و شیکی را ارائه می‌دهند. مزدا۲ هایبرید ۲۰۲۴ به همراه یک طراحی عقب منحصر به فرد که در استودیوی طراحی اروپایی طراحی شده است و دارای یک زینکویت لیفت‌گیت به رنگ بدنه است این تنظیم یک ظاهر اسپرت ایجاد می‌کند و به خودرو یک سطح ملایم می‌دهد. مطابق سایر طرح‌های کودو، مزدا۲ هیبرید جدید احساس حیاتی را منتقل می‌کند در حالی که پایداری و استحکام سادگی را در اساس خود حفظ می‌کند.

مزدا دو هیبرید ۲۰۲۴ ویژگی‌های فناوری هیبرید هوشمند را ارائه می‌دهد که به طور بی‌وقفه بین حالت‌های الکتریکی، بنزینی و ترکیبی جابجا می‌شود و راننده را در هر شرایطی به تجربه رانندگی آسان و لذت‌بخش می‌انجامد. این خودروی کوچک از یک موتور بنزینی سه سیلندر با حجم ۱۴۹۰ سی‌سی، ۹۲ اسب بخار / ۶۸ کیلووات و یک موتور الکتریک ۵۹ کیلووات ترکیب می‌شود که توان کل سیستم را به ۱۱۶ اسب بخار / ۸۵ کیلووات می‌رساند. مزدا۲ هیبرید ۲۰۲۴ از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۹.۷ ثانیه شتاب می‌گیرد و دارای سرعت بالایی به میزان ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت چرخه ترکیبی WLTP تنها ۴.۳-۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و انتشارات CO2 تنها ۹۷-۸۷ گرم در کیلومتر هستند که البته وابسته به اندازه چرخ ها نیز می باشد.

بررسی مشخصات مزدا 2 هیبریدی 2024  مزدا2 هیبرید به تکنولوژی پیشرانه هیبریدی کامل خودشارژ را به مجموعه مدل‌های مزدا می‌آورد که نتیجه یک همکاری بلندمدت بین شرکت مزدا و شرکت تویوتا موتور می‌باشد. در ادامه مطلب جدیدترین خودروهای خارجی از سایت 22 شرقی به بررسی مشخصات فنی مزدا 2 هیبریدی و آپشن های مزدا دو 2024 خواهیم پرداخت. 

 مزدا ۲ هیبریدی ۲۰۲۴ برای برند مزدا در اروپا اهمیت بسیار زیادی دارد. این شرکت معتقد است که ارائه تکنولوژی‌های پایدار گوناگون از خودروهای باتری‌الکتریک، هیبریدها و پلاگین هیبریدها تا استفاده از موتور چرخ‌شیار به عنوان ژنراتور برق راهکار چندگانه یک راه سریع و موثر برای کاهش انتشارات محسوب می‌شود. با این راهبرد، مزدا قصد دارد تا تا سال ۲۰۳۰ و پس از آن نیز به تعهدات اروپایی در زمینه کاهش انتشارات CO2 پاسخ دهد. مزدا قصد دارد زیرساخت خودروهای الکتریکی را به کمک این راهکار چندگانه تسریع دهد: تا سال ۲۰۳۰، شرکت قصد دارد تا مجموعه‌ای کامل از خودروهای الکتریکی را برای مهم‌ترین بخش‌های بازار اروپا ارائه دهد. در نهایت، مزدا هدف دارد تا تا سال ۲۰۵۰، به صفر انتشارات کربن در تمامی فعالیت‌های خود (شامل محصولات، تکنولوژی، تولید و فروش) دست یابد.

طراحی بیرونی مزدا دو هیبریدی ۲۰۲۴

مزدا۲ هایبرید با طراحی ابعاد کوچک، به ابعاد ۳۹۴۰ میلیمتر در طول، ۱۷۴۵ میلیمتر در عرض و ۱۵۰۰ میلیمتر در ارتفاع، به عنوان یکی از کوچک‌ترین خودروها در دسته B قرار دارد. این ابعاد کوچک، همراه با فاصله‌های کوتاه فرماندهی جلویی و عقبی و همچنین مدار چرخشی با قطر ۴.۹ متر که در کلاس خود برتری دارد، این خودرو را در محیط‌های شهری شلوغ و همچنین بر روی جاده‌های باز مناسب می‌سازد.

قسمت بدنه چراغ‌ها با یک الگوی شش‌ضلعی شهری پوشیده شده است که یادآوری طراحی مفهوم Kai است. دماغه جلو به‌روز شده است تا ظاهری صاف‌تر و وسیع‌تر داشته باشد و دارای ورودی‌های هوای کوچک‌تری باشد.

طراحی داخلی مزدا ۲ مدل ۲۰۲۴ هیبریدی

با وجود طول کلی کمتر از چهار متر، مزدا۲ هایبرید با بیش از ۲,۵۶۰ میلیمتر در طول، امکان اقامت راحت و فضای وسیعی را برای چهار بزرگسال فراهم می‌کند، همچنین دارای ۲۸۶ لیتر فضای بارگذاری در عقب است.

مطالعه بیشتر  کاهش قیمت خودروهای شاسی بلند در 31 مرداد 1402

با تمرکز بر کیفیت بالایی از نظر بصری و لمسی، معماری کابین به منظور ایجاد چیدمان هوشمندانه‌ای برای راننده طراحی شده است، به نحوی که کنترل‌ها و ابزارهای اصلی به دقت ارگونومیک به اطراف نقطه کانونی فرمان چیده شده‌اند.

همزمان، عناصر قوی دومرحله‌ای افقی در طراحی تخته داشبورد عریضی را تاکید می‌کنند و احساس عریضی و فضایی بیشتری که کابین به مسافران ارائه می‌دهد را نشان می‌دهند.

مزدا RX 

به منظور به حداکثر رساندن وضوح داشبورد ابزار و دیدگاه کلی، طراحی کابین از تراکم پایین سطح بالایی برای داشبورد ابزار بهره می‌برد و ایستون‌های A را به حداکثر فاصله ممکن به عقب منتقل می‌کند تا دیدگاه عالی به جلو ارائه دهد.

وضعیت رانندگی از ترکیب نقطه تراز کم نشستن صندلی بازوان کمری پایین به منظور اطمینان از فضای کافی برای حتی رانندگان بلندقدر و همچنین دارای یک دامنه تنظیم بزرگ برای فرمان کوچک و ورزشی است.

در نسخه ۲۰۲۴ و در بررسی مشخصات مزدا ۲ ، صفحات چندرسانه‌ای در تمام مدل‌ها بزرگتر شده‌اند: تخته داشبورد ابزار راننده دارای دو صفحه نمایش دیجیتال و یک صفحه نمایش چند منظوره TFT در وسط با حداکثر اندازه ۱۲.۳ اینچ است. حداکثر یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۵ اینچ در وسط کابین به راننده اطلاعات همه‌گیری و خودرو را به یک فرمت واضح، آسان خوانا و با حداقل حواس‌پرتی ارائه می‌دهد.

کلیدهای کنترلی روی فرمان به سرعت و با هوش کنترل نمایش‌های صفحه و سیستم‌های چندرسانه‌ای را ارائه می‌دهند، و یک صفحه نمایش سرعت رنگی ۱۰ اینچ اختیاری به رانندگان اطلاعات ضروری را با حتی کمترین حواس‌پرتی از جلوی چشمان ارائه می‌دهد.

انواع مدل های مختلف مزدا ۲ جدید ۲۰۲۴ هیبرید

مزدا۲ هایبرید ۲۰۲۴ در سراسر اروپا به انتخاب از پنج نسخه عرضه می‌شود: مزدا۲ هایبرید Prime-line، مزدا۲ هایبرید Centre-line، مزدا۲ هایبرید Exclusive-line، و همچنین مزدا۲ هایبرید Homura و Homura Plus.

مدل‌های درجه Prime-line مزدا۲ هیبرید دارای لیست جامعی از تجهیزات استاندارد هستند که شامل:

  • قفل مرکزی از راه دور
  • شیشه‌های جلو برقی
  • کولر هوا خودکار
  • یک نمایشگر چندرسانه‌ای ۹ اینچی شامل سیستم صوتی با دو بلندگو
  • بلوتوث
  • DAB،
  • Apple CarPlay بی‌سیم
  • Android Auto
  • اتصال USB-C
  • کنترل سرعت تطبیقی و چراغ‌های پشتیبانی LED
  • دوربین دید عقب
  • تشخیص علائم ترافیک
  • ترمز اضطراری خودکار
  • کمک به فرمان

مدل‌های درجه Centre-line مزدا ۲ هیبرید بر روی مشخصات سطح Prime-line مزدا۲ هایبرید ساخته شده‌اند که شامل:

  • شیشه‌های برقی در جلو و عقب
  • آینه‌های آرایشگاه برای راننده و مسافر
  • یک اسپویلر عقب
  • ترمز‌های باران‌زا
  • صندلی‌های گرم (در مناطق مرکزی و شمالی اروپا، در دسترس است)
  • فرمان و دسته چرمی
  • سیستم صوتی بهبود یافته با شش بلندگو

مزدا ۲ هیبرید درجه Exclusive-line شامل:

  • آینه‌های جانبی خودکار تاشو
  • سیستم ورود و راه‌اندازی هوشمند
  • سنسورهای پارکینگ جلو و عقب
  • چرخ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی
  • پشتیبانی لومبار و تنظیم ارتفاع صندلی مسافر (فقط برای چپ‌دست)
  • گرم‌کننده فرمان (تنها در اروپای مرکزی و شمالی)

مزدا ۲ هیبرید Homura بر مشخصات Exclusive-line مزدا۲ هایبرید ساخته شده‌اند که شامل:

  • چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچ و دکوراسیون خارجی سیاه پیانو
  • چراغ‌های جلویی، مه، و پس‌گردان LED
  • شیشه‌های حریم‌خصوصی عقب
  • آینه‌دید عقب خودکار
  • یک میزان مرکزی راننده دیجیتال بزرگ با قطر ۷ اینچ
  • شارژگوشی بی‌سیم موبایل
  • صندلی‌های اسپرت نیمه چرمی

برای ارتقاء بیشتر از مدل Homura، مزدا اکنون نسخه Homura Plus از مزدا ۲ هیبرید را ارائه می‌دهد: به مشخصات مدل Homura اضافه شده است که شامل نمایشگرهای بزرگتری است: یک نمایشگر چندرسانه‌ای ۱۰.۵ اینچی و یک سنج‌گر مرکزی دیجیتال ۱۲.۳ اینچی به همراه یک صفحه نمایش Head-Up رنگی ۱۰ اینچی و سیستم ناوبری. علاوه بر این، یک سقف پانورامیک نیز اضافه شده است.

مطالعه بیشتر  نگاهی بر وانت های موجود در بازار ایران

مزدا دو جدید ۲۰۲۴ هیبرید خودشارژ، یک هیبرید سری/موازی کامل است که قادر به کارکرد در حالت‌های بنزین و برق به تنهایی و یا ترکیب هر دو می‌باشد. این خودرو شتاب‌ بی‌درنگ و عملکرد بسیار ساکت به ویژه در محیط‌های شهری را ارائه می‌دهد، در عین حال بهره‌وری سوخت عالی و کمترین انتشار ممکن را به ارمغان می‌آورد.

بررسی مشخصات مزدا 2 هیبریدی 2024  مزدا2 هیبرید به تکنولوژی پیشرانه هیبریدی کامل خودشارژ را به مجموعه مدل‌های مزدا می‌آورد که نتیجه یک همکاری بلندمدت بین شرکت مزدا و شرکت تویوتا موتور می‌باشد. در ادامه مطلب جدیدترین خودروهای خارجی از سایت 22 شرقی به بررسی مشخصات فنی مزدا 2 هیبریدی و آپشن های مزدا دو 2024 خواهیم پرداخت. 

سیستم هیبرید کامل ۱.۵ لیتری شامل یک موتور بنزینی، یک موتور برق قوی، یک ژنراتور، یک باتری لیتیوم-یون با عملکرد بالا (۱۷۷.۶ ولت)، یک واحد کنترل توان و یک دستگاه تقسیم توان می‌باشد. موتور الکتریکی، ژنراتور و دستگاه تقسیم توان همگی در یک کاور انتقال جمع شده‌اند که اندازه‌ای شبیه یک گیربکس معمولی دارد.

بر خلاف گیربکس CVT معمولی که با نوار تسمه‌ای متحرک می‌باشد، سیستم هیبرید در اختیاری به نام “تقسیم توان” است که به صورت یک مجموعه دنده سیار نیروها را از موتور، موتور برقی و ژنراتور ترکیب و مجدداً تخصیص می‌دهد که بر اساس نیازهای عملیاتی می باشد.

باتری لیتیوم-یون که در زیر صندلی عقب قرار دارد، دارای چگالی توان بالا می‌باشد و توانایی تأمین جریان بیشتری را نسبت به جایگزین‌های نیکل-فلزیدراید دارد. همچنین توانسته است انرژی تحت ترمززدایی را به صورت کارآمدتر بازیابی کند و باتری را به سرعت شارژ مجدد کند که عملکرد EV خودرو را در طی رانندگی شهری بهبود می‌بخشد.

توان سیستم توسط یک موتور بنزینی سه سیلندر با چرخه اتکینسون با حجم ۱۴۹۰ سی‌سی فراهم می‌شود که در ۵۲۰۰ دور در دقیقه ۹۲ اسب بخار / ۶۸ کیلووات و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند، و یک موتور برقی با حداکثر ۵۹ کیلووات با گشتاور فوری از ۰ دور در دقیقه و حداکثر ۱۴۱ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰۰ دور در دقیقه. موتور بنزینی و موتور برقی ترکیب شده و به توان سیستم کلی ۱۱۶ اسب بخار / ۸۵ کیلووات منجر می‌شوند.

در طول سفر، سیستم هیبرید از قدرت هر دو موتور بنزینی و الکتریکی به صورت موازی و یا تنها استفاده می‌کند و بهینه‌سازی بهره‌وری‌های هر دو واحد را برای دستیابی به توازن بهینه عملکرد رانندگی و بهره‌وری سوخت انجام می‌دهد.

 ۲۰۲۳ Mazda CX-70 

در حالت استراحت، موتور به طور خودکار خاموش شده وقتی که مصرف سوخت را صرفه‌جویی کند. در شرایط عملکرد کم با کارایی موتور پایین مانند راه‌اندازی و سرعت‌های پایین تا میانه، خودرو به طور خودکار در حالت EV اجرا می‌شود.

بررسی مشخصات مزدا ۲  و ویژگی منحصر به فرد فناوری هیبرید کامل، حالت EV است که اجازه می‌دهد تا در حالت الکتریکی تماماً ساکت و بدون مصرف سوخت با دوران موتور برقی در تنهایی اجرا شود، که به مصرف صفر سوخت و انتشارات CO2 و NOx منجر می‌شود. در محیط‌های شهری، مزدا۲ هیبرید می‌تواند برای مدت طولانی از زمان ارائه رانندگی برقی با موتور الکتریکی روان و بی‌درنگ ارائه دهد.

بررسی مشخصات مزدا 2 هیبریدی 2024  مزدا2 هیبرید به تکنولوژی پیشرانه هیبریدی کامل خودشارژ را به مجموعه مدل‌های مزدا می‌آورد که نتیجه یک همکاری بلندمدت بین شرکت مزدا و شرکت تویوتا موتور می‌باشد. در ادامه مطلب جدیدترین خودروهای خارجی از سایت 22 شرقی به بررسی مشخصات فنی مزدا 2 هیبریدی و آپشن های مزدا دو 2024 خواهیم پرداخت. 

بنابراین، مالکان مزدا ۲ هیبریدی ۲۰۲۴ از مزایای رانندگی کاملاً الکتریکی بهره‌می‌برند، اما بدون هزینه‌ها و نگرانی‌های مرتبط با هزینه‌های شارژ و میزان باری‌شدگی باقی‌مانده و دسترسی به نقاط شارژ استفاده می‌کنند.

در شرایط رانندگی عادی، تخصیص توان به طور مداوم بین موتور و موتور الکتریک تنظیم می‌شود تا عملکرد بهینه را با بهره‌وری سوخت حداکثر ترکیب کند.

در طول کاهش سرعت و ترمززدایی، موتور برقی به عنوان یک ژنراتور با توان بالا عمل می‌کند تا انرژی بازیافت شود. به طور معمول، انرژی جنبشی که به صورت حرارتی از دست می‌رود، به عنوان انرژی الکتریکی برای ذخیره در باتری عمل می‌کند.

سطح توان باتری به طور مداوم توسط یک ژنراتور محرک از طریق مدیریت می‌شود تا از نیاز به شارژ مجدد سیستم از منابع خارجی جلوگیری شود.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مدل هیبریدی تویوتا لندکروز با نام تویوتا کامپکت کروز EV مدل ۲۰۲۴

mortazavi

بررسی مشخصات کامیون امپاور BD300 خرداد ۱۴۰۲

mortazavi

معرفی فورد برانکو اورگلیدز ۲۰۲۲ از سری آفرودی های جدید و متفاوت سال!

mortazavi

1 نظر

نظر دهید.