مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

خودروهای جدید | لوسید ایر مدل ۲۰۲۲

خودروهای جدید | لوسید ایر مدل ۲۰۲۲

با حداکثر ۵۱۷ مایل EPA تمام برد الکتریکی و قدرتی معادل ۱۱۱۱ اسب بخار، ۲۰۲۲ Lucid Air بسیار بیشتر از یک تسلا مورد توجه خواهد بود. اولین مدل از استارتاپ Lucid Motors دارای شکل آیرودینامیکی کاربردی و شیک است. کابین جادار و مجلل آن توسط یک سایبان شیشه ای پوشانده شده است که باید به آن کمک کند تا نام جوی خود را حفظ کند. Air همچنین کاربردی بودن را با فناوری گزینه های ذخیره سازی ورزشی بزرگ و دستار کمک راننده ترکیب می کند. این شرکت می گوید که مالکان می توانند ۳۰۰ مایل برد را در ۲۰ دقیقه در ایستگاه شارژ سریع دوباره تأمین کنند. و برای کسانی که عجله دارند، سریعترین نسخه می تواند یک ربع مایل را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. مطمئناً، Lucid Air بیشتر شبیه یک کاور گروهی دهه ۸۰ است تا یک سدان لوکس، اما Tesla Model S هنگام اختراع شبیه اختراع الکتریکی مبهم به نظر می رسید، بنابراین زمان نشان می دهد که این مدل تا چه اندازه صعود می کند.

معرفی لوسید ایر ۲۰۲۲ (Lucid Air)

در حالی که تسلا خود را به عنوان خودروساز برجسته EV معرفی کرده است، Lucid Motors در حال حاضر بیشتر به دلیل تامین باتری خودروهای مسابقه فرمول E شناخته می شود. در حال حاضر، شرکت تازه کار به نظر می رسد جایگزین های لوکس مانند Model S و Porsche Taycan را با سدان ایر ۲۰۲۲ جدید خود به چالش بکشد.

بر اساس اطلاعاتی که در مورد Air تا کنون می دانیم، به سمت مدل Grand Touring حرکت می کنیم. در حالی که هزینه آن به مراتب بیشتر از تورینگ است، دارای ۱۰۹ مایل اضافی از محدوده رانندگی EPA (در مجموع ۵۱۷) و ۱۵۰ اسب بخار دیگر (در مجموع ۸۰۰) است. در حالی که در ابتدا Lucid می گفت که مشتریان در آمریکای شمالی می توانند سدان جدید را در بهار ۲۰۲۱ تحویل بگیرند ، اکنون تخمین زده می شود که تحویل ها در نیمه دوم ۲۰۲۱ آغاز می شود. در حال حاضر، خریداران علاقه مند می توانند رزرو این مدل را انجام دهند.

مطالعه بیشتر  شرکت خودروسازی کوپرا | مدل مفهومی کوپرا تاواسکان ایی 2021

موتور، گیربکس و عملکرد لوسید ایر ۲۰۲۲

سطح پایه ایر دارای یک موتور الکتریکی است که چرخ های عقب را هدایت کرده و ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. بقیه خطوط از موتورهای الکتریکی دوگانه استفاده می کنند که تمام چرخ های محرک و مجموعه ای از قدرت های مختلف اسب بخار را ارائه می دهند. مدل تورینگ ۶۵۰ اسب تولید می کند، گرند تورینگ ۸۰۰ اسب بخار، محدوده Dream Edition Range با ۹۳۳ اسب بخار قدرت و همچنین مدل Dream Edition Performance مدل ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت دارد. Lucid ادعا می کند که سریعترین مدل ایر می تواند یک چهارم مایل را در ۹٫۹ ثانیه با سرعت ۱۴۴ مایل در ساعت طی کند که حتی برای خودروهایی با کارایی فوق العاده سریع است. سریعترین نسخه سدان برقی نیز حداکثر سرعت ۱۶۸ مایل بر ساعت خواهد داشت. لوسید ایر از سیستم تعلیق هوایی (منظور از سیستم تعلیق هوایی این است که برای تعلیق هر چرخ از یک کیسه هوا استفاده می کنند)، نیز پشتیبانی می کند که به گفته این شرکت باعث می شود سواری نرم تری داشته باشید. همچنین انتظار می رود مرکز ثقل پایین آن به ویژگی های جابجایی آن کمک کند.

جدیدترین خودروها از جدیدترین کمپانی ها: موبالیزه لیمو ۲۰۲۲

محدوده، شارژ و عمر باتری لوسید ایر مدل ۲۰۲۲

بر اساس برآوردهای EPA، محدوده رانندگی Air تا ۵۱۷ مایل خواهد بود که بالاترین برد را در بین خودروهای برقی موجود در بازار دارد. این شرکت همچنین گفته است که مدل های مقرون به صرفه تر محدوده رانندگی کوتاه تری خواهند داشت. Lucid می گوید که مدل اصلی دارای محدوده رانندگی ۴۰۶ مایل است که با مدل تورینگ نیز مطابقت دارد. مدل Dream Edition Range باید با یکبار شارژ حدود ۵۱۷ مایل را طی کند در حالی که مدل Dream Edition Performance برای حدود ۴۷۵ مایل رانندگی با هر بار شارژ مناسب است. ایر دارای یک باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی و قابلیت شارژ سریع DC است.

مطالعه بیشتر  بررسی فورد موستانگ دارک هورس 2024 Mustang Dark Horse

کابین داخلی لوسید ایر مدل ۲۰۲۲

Air به عنوان یک ماشین لوکس در نظر گرفته شده است و فضای داخلی زیبا آن با مواد عالی و تکنولوژی پیشرفته مجهز شده است. Lucid به خاطر فضای وسیع مسافران این سدان که با یک صندلی عقب بزرگ برجسته شده است، افتخار می کند. در حالی که گفته می شود صندلی های استاندارد عقب برای حداکثر سه بزرگسال راحت است، یک گزینه صندلی عقب اجرایی اختیاری نیز وجود دارد که عملکردهای قابل توجهی را برای راحتی نهایی به ارمغان می آورد.

خودروهای جدید | لوسید ایر مدل 2022 | مشخصات فنی لوسید ایر 2022 | طراحی کابین و بدنه | پیشرانه، قدرت و سرعت | خبرهای خودرویی در سایت 22 شرقی

Air مجهز به یک سیستم سرگرمی پیشرفته است که دارای یک صفحه لمسی فوقانی بزرگ است که از خوشه کاملا دیجیتال خارج می شود و یک صفحه نمایش لمسی پایین شبیه تبلت که عملکردهای اضافی را کنترل می کند و می تواند به سمت داشبورد جمع شود. Lucid می گوید نرم افزار تشخیص صدا سیستم به الگوهای طبیعی گفتار پاسخ می دهد. این رابط همچنین دارای یک دستیار کمک راننده است که موسیقی و تنظیمات دلخواه کاربر را اجرا میکند. علاوه بر برخی از کنترل های فیزیکی روی فرمان، مجموعه ای از دکمه های تنظیم دما و سرعت فن و همچنین یک غلتک برای تنظیم میزان صدای سیستم صوتی وجود دارد. از جمله امکانات ایمنی که می توان به آن اشاره کرد:

با توجه به اینکه Lucid یک شرکت خودروسازی نوپا است و هیچ محصول قبلی ندارد، ما هیچ اطلاعاتی در مورد ضمانت یا پوشش نگهداری آن نداریم. این شرکت گفته است که با تسلا رقابت خواهد کرد، بنابراین قابل قبول است که Lucid می تواند چهار سال ضمانت مشابه یا ۵۰،۰۰۰ مایل پوشش محدود و حداقل هشت سال یا ۱۰۰،۰۰۰ مایل حفاظت از پیشرانه را ارائه دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

رونمایی از هوندا سیتی هاچ‌بک

سجاد ناجی

جدیدترین خودروهای برقی جهان | اولین نگاه به پورشه ماکان الکتریکی ۲۰۲۴

mortazavi

پورشه GT3 911 مدل ۲۰۲۲ + مشخصات فنی و تصاویر

mortazavi

نظر دهید.