مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

لوتوس آمیرا بنزینی، رقیبی جدی برای پورشه و آلپاین!

در گزارشی دیگر از سایت اخبار خودرو ۲۲ شرقی به معرفی لوتوس امیرا ۲۰۲۲ می پردازیم که در نسخه تمام بنزینی ارائه می شود. ذکر مهمترین  مشخصات فنی لوتوس امیرا ۲۰۲۲ و نوع طراحی کابین و بدنه در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نسخه بنزینی لوتوس امیرا ۲۰۲۲

بسیاری از کمپانی به محض اینکه تصاویری از مدل خودروهای آن لو می رود، اقدام به انتشار رسمی خودروی جدید خود می کنند، لوتوس امیرا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و بعد از اینکه تصاویری از این خودرو درز پیدا کرد، معرفی رسمی مدل بنزینی لوتوس امیرا را رونمایی کرد.

این کمپانی نیز مانند بسیاری از خودروسازان خارجی دیگر، تصمیم دارد فعالیت خود را بر روی خودروهای برقی متمرکز کند و مسیر خود را به این سمت هدایت خواهد کرد که آخرین مدل بنزینی از مدل خودروهای خود با نام لوتوس امیرا را برای فروش به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت لوتوس امیرا در بازار بریتانیا ۶۰ هزار پوند و در بازار اروپا ۷۲ هزار یورو می باشد.

 مشخصات فنی لوتوس امیرا ۲۰۲۲ 

برای این مدل، دو نوع پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر ۴ سیلندر در نظر گرفته شده است که از AMG مرسدس بنز و نوع دیگر ۳٫۵ لیتر سوپرشارژر از تویوتا گرفته شده است.

در مدل پیشرانه با حجم ۲ لیتر، مهندسان AMG قدرتی ۳۶۰ اسب بخار را تعیین کرده اند و در مدل پیشرانه ۳٫۵ لیتری نیز خودرو قادر است قدرت خود را از ۴۰۰ اسب بخار بگیرد که نهایت گشتاور نیز ۴۳۰ نیوتن متر می باشد. گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه انتقال قدرت را به چرخ های عقب ارسال می کند و برای نسخه ۳ لیتری یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش است. شتاب گیری از حالت ثابت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت در مدت زمان ۴٫۵ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را هم می تواند به انجام برسد.

مطالعه بیشتر  بهترین پیشرانه‌های سال 2020

طراحی کابین و بدنه لوتوس امیرا

امیرا در زبان باستانی معنای رهبر و سردسته را دارد و البته این مدل اوایا را برای الگوی خود را در نظر گرفته است. بدنه خودرو کامپوزیت و ورودی های هوا، چراغ های ال ای دی از مدل اوایا برگرفته شده است. به طور کلی هر آنچه  که از یک خودروی اسپرت انتظار می رود در این مدل جمع شده است.

ابعاد این خودرو از جهات مختلف عبارتند از:

  • طول: ۴۴۱۲ میلی متر
  • عرض: ۱۸۹۵ میلی متر
  • ارتفاع: ۱۲۲۵ میلی متر
  • فاصله محورها: ۲۵۷۵ میلی متر
  • وزن خودرو: ۱۴۰۵ کیلوگرم

کابین داخلی این مدل در اندازه ۱۰٫۲۵ اینچی در نظر گرفته شده و برای سیستم سرگرمی و اطلاعات می باشد که می تواند به اپل کارپلی و اندروید اتو متصل شود. در قسمت جلوآمپر نیز یک صفحه نمایشگر دیگر قرار داده شده و اطلاعات مورد نظر را به راننده منتقل می کند. در این مدل بنزینی اسپرت از کمپانی لوتوس، برای صندلی ها تنظیم چهار حالته صندلی به شکل استاندارد قرار داده شده و حالت ۱۲ گزینه ای آن نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است.

امکانات ایمنی لوتوس امیرا مدل ۲۰۲۲

برخی از این آپشن ها به صورت سفارشی نیز هستند. اضافه کردن بعضی از امکانات باعث می شود وزن خودرو بالاتر رود و از سرعت این خودرو نیز کم شود که برای رفع این مشکل، پکیج مخصوصی را ارائه می دهد که می توان تنظیمات جدیدی به سیستم تعلیق می دهد. این مدل دارای لاستیک های میشلن است و قسمتی از اضافه وزن و عملکرد فنی خودرو را بتواند هندلینگ کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

مشخصات کیا سورنتو ۲۰۲۱

سجاد ناجی

معرفی خودروهای جدید آینده | استون مارتین DBX707 مدل ۲۰۲۳

mortazavi

معرفی مزدا MX-2021 میاتا

سجاد ناجی

نظر دهید.