مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

لامبورگینی اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲

لامبورگینی اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲ با تعداد سیلندرهای بیشتری وارد بازار خواهد شد و به تازگی اطلاعات فنی این مدل نیز فاش شده است که در ادامه اخبار خودرو و معرفی خودروهای ۲۰۲۲ از سایت ۲۲ شرقی جزئیات مختصری از این مدل معرفی خواهیم کرد…

معرفی نسخه قدرتمند لامبورگینی با نام “اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲”

اونتادور از کمپانی لامبورگینی این بار با پیشرانه ۱۲ سیلندری رونمایی شد و این طور که به نظر می رسد این خودروساز خارجی فعال قصد دارد از موتورهای ۱۲ سیلندر استفاده کند.

این خودروی جدید یا نام اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه های V12 طراحی شده است و به گفته مدیر عامل لامبورگینی، استفان وینکلمن، مختصر توضیحاتی در مورد پیشرانه آن بیان کرده است.

مدت زمان زیادی از رونمایی لامبورگینی اونتادور ۲۰۲۲ نمی گذرد و مشخصات فنی لامبورگینی اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲ دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر با حجم ۶٫۵ لیتر است که قدرت تامین شده آن توسط ۷۷۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۳۱ نیوتن متر است. این قدرتمند جذاب دارای دور موتور ۸۵۰۰ آر پی ام می باشد.

در ابتدا پیشرانه L539 V12  منحصرا برای اونتادور ساخته شده بود که برای دومین بار این پیشرانه توسط کمپانی لامبورگینی ساخته می شود. در سال ۱۹۶۰ به وسیله  Giotto Bizzarini پیشرانه V12 ساخته شد که البته به نام خود نامگذاری کرد و اولین بلوک ۱۲ سیلندر سوپراسپرت ساز را تولید کرد.

بیشتر بدانیم: پیشرانه ۱۰ سیلندری تنفس طبیعی با قدرت ۶۱۲ اسب بخار متلق است به:
لامبورگینی اوروس ۲۰۲۱ لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو EVO2 مدل ۲۰۲۲ لامبورگینی اسنزا SCV12

در سال ۱۹۶۳ به صورت یک نسخه موتور با حجم ۳٫۵ لیتری این پیشرانه V12 معرفی شد و رفته رفته نمونه های بیشتر با حجم موتور بالاتری نیز به روی کار آمد که می توان مورسیه لگو LP 640 را مثال زد.

مطالعه بیشتر  معرفی مشخصات لکسوس IS 500 نسخه F اسپرت

در مدل لامبورگینی اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲ سومین موتور با ۱۲ سیلندر قرار داده شده از این کمپانی خودروسازی می باشد که در آن تکنولوژی های بسیار متفاوتی نیز به کار گرفته شده است.

لامبورگینی اونتادور LP780 مدل 2022 | مشخصات فنی لامبورگینی اونتادور LP780 مدل 2022  | اخبار خودرو | معرفی خودروهای 2022 در سایت خبرگزاری 22 شرقی

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

کادیلاک XT4 مدل ۲۰۲۴ با ظاهری جدید

mortazavi

معرفی مدل جدید بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ | BMW 2022 M4 Competition Coupe

mortazavi

رونمایی از پورشه کاین توربو GT مدل ۲۰۲۲

mortazavi

1 نظر

محمد می 11, 2022 at 3:23 ب.ظ

سلام ، قیمت این نوع لامبورگینی چقدره همین ۲۰۲۲ جدیده؟

پاسخ

نظر دهید.