مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها مطلب ویژه

بهترین وانت های جهان | قدرت شورولت سیلورادو  ZR2 مدل ۲۰۲۲

بهترین وانت های جهان | قدرت شورولت سیلورادو  ZR2 مدل ۲۰۲۲ با نام اصلی (Chevrolet Silverado)

 شورولت، سیلورادو ZR2 مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرد ، نسخه ای که به طور قابل توجهی از پرفروش ترین وانت این برند به روز شده و از گزینه های بیشتر، فناوری بیشتر به مشتریان ارائه می دهد. برای سال ۲۰۲۲ اولین Silverado ZR2 است، پرچمدار جدید Chevy آفرود وانت و جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه موفق آفرود است شورولت سیلورادو پیشرفته ۲۰۲۲ همچنین دارای طراحی بیرونی برجسته و فضای داخلی جدید و با تکنولوژی پیشرفته است. این تغییرات شامل یک صفحه نمایش لمسی مورب ۱۳٫۴ اینچی در LT ،RST ،LT Trail Boss ،ZR2 ،LTZ و High Country و فناوری کمکی درایور Super Cruise Hands free با تریلر در High Country می شود. همچنین برای سال ۲۰۲۲ نسخه پیشرفته و قوی تری از موتور ۲٫۷L Turbo High Output وجود دارد که گشتاور بیشتری از هر موتور اصلی در کلاس خود ارائه می دهد. مشخصات فنی Chevrolet Silverado، پیشرانه، قدرت و سرعت و همچنین طراحی بدنه و کابین را در ادامه توضیح خواهیم داد.

معرفی وانت شورولت سیلورادو ZR مدل ۲۰۲۲

از دیگر نکات برجسته شورلت سیلورادو جدید ۲۰۲۲ Chevrolet Silverado می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی داخلی کاملاً بازطراحی شده برای تریم های LT ،RST ،LT Trail Boss ، ZR2 ،LTZ و High Country که دارای یک صفحه ابزار طراحی مجدد و گسترده است که باعث می شود کابین جادارتر شود، به همراه یک کنسول مرکزی جدید و کاربردی تر (با شیفت الکترونیکی موجود) کنترل در بیشتر سطوح تر و تمیز)

سیستم های هوشمند در خودروها: سیستم هشدار عبور ترافیک عقب یا (RCTA) در خودرو

  • صفحه لمسی مورب ۱۳٫۴ اینچی رنگی و استاندارد خوشه های دیجیتالی مورب ۱۲٫۳ اینچی با مدل داخلی جدید به طور استاندارد در تزئینات داخلی جدید، Google آپدیت شده دسترسی به Google Assistant ،Google Maps و Google Play را درست در صفحه سرگرمی ارائه می دهد. این تجربه جدید با Android AutoTM و قابلیت Apple CarPlay کار می کند و سطوح جدیدی از سفارشی سازی و انعطاف پذیری را برای مشتریان ارائه می دهد.
  • هر تریم دارای یک جلوپنجره جدید است که بر پایداری و استحکام وانت با یک موقعیت وسیع و کاذب تأکید می کند، در حالی که چراغ های روشنایی روز جدید با عملکرد متحرک بالا رفتن و راه رفتن برنامه ریزی شده اند، علاوه بر کشیدن عملکردهای چراغ راهنما در تریم های انتخاب شده…

طراحان شورولت سیلورادو ZR2 مدل ۲۰۲۲ را با عناصری تقویت کرده اند که موضع وسیع، پایدار و اعتماد به نفس وانت را تقویت می کند و در عین حال نشانه های تصفیه شده ای را نشان می دهد که مشخص می کند بسیاری از مشتریان امروز از وانت های خود اغلب به عنوان وسیله نقلیه اصلی خانواده استفاده می کنند.

در نمای بیرونی، هر تریم دارای جلوی جدید و طراحی جلوپنجره است که چراغ های جلو را پایین می آورد تا بر قدرت و پایداری سیلورادو تأکید کند. در مدلهای LT و بالاتر، چراغهای روشنایی روز به شکل بال که در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند، مورد بازنگری قرار می گیرند و هنگام نزدیک شدن، شروع حرکت از خودرو دارای توالی روشنایی متحرک هستند. آنچه در طراحی بیرونی جدید سیلورادو ۲۰۲۲ تغییر نکرده است دوام و تنوع است. ساختار محکم و فولادی با استحکام بالا، کف تختخواب، پایه و اساس کلاس پیشرو ۸۹٫۱ فوت مکعب از حجم تخت بار استاندارد است.

مطالعه بیشتر  نگرانی خودروسازان بعد از ورود خودروهای وارداتی کارکرده در خصوص تامین قطعات

طراحی کابین و بدنه شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ (Chevrolet Silverado)

فضای داخلی جدید در پنل ابزار راننده محور نصب شده است که دارای صفحه نمایش لمسی افقی مورب ۱۳٫۴ اینچی همراه با یک مجموعه ابزار دیجیتالی مورب ۱۲٫۳ اینچی است. به طور قابل توجهی، عناصر عمودی تابلو ابزار مدل ۲۰۲۱ با خطوط افقی و عناصر شناور جایگزین شده اند که احساس جادار بودن در کابین سیلورادو را افزایش می دهند.

الکساندر اسکارتزینی، طراح داخلی شورولت وانت می گوید: این یک طراحی مدرن تر و کامل شده است که زیبایی برتر داخلی را بالا می برد. علاوه بر این، کنسول مرکزی جدید دارای کنترل کننده شیفت الکترونیکی موجود در مدل هایی با صندلی سطلی است. ظاهر و احساس فضای داخلی با رنگهای جدید موجود، طرح صندلی و متریال درجه یک در سراسر کابین به کار رفته است. این امر به ویژه در تریم سطح بالا High Country، که دارای عناصر جدید و منحصر به فرد از جمله است، صادق است.

وانت الکتریکی H2X مدل ۲۰۲۱

علاوه بر این، همه مدلهای Silverado LT و بالاتر با Google سازگار هستند. با استفاده از آن، مشتریان می توانند عملکردهای خاص خودرو را با گفتن Hey Google یا فشار دادن دکمه push to talk روی فرمان کنترل کنند. مشتریان می توانند از صدای خود برای تماس یا ارسال پیام به دوستان، گوش دادن به موسیقی، تنظیم یادآوری یا حتی تغییر دمای خودرو استفاده کنند. Google مجهز به فناوری های مکمل است که مشتریان Silverado قبلاً به آنها علاقه مند شده اند، از جمله قابلیت Apple CarPlay و Android Auto بی سیم، و آمازون Alexa موجود!

ویژگی های کمک راننده Super Cruise

سیلورادو پیشرفته ۲۰۲۲ اولین وانت Chevy است که با Super Cruise موجود ارائه می شود ، اولین فناوری دستیار واقعی راننده در صنعت برای جاده های سازگار. این دستگاه در Silverado High Country موجود است و می تواند در بیش از ۲۰۰،۰۰۰ مایل (۳۲۰،۰۰۰ کیلومتر) جاده های سازگار در ایالات متحده و کانادا مورد استفاده قرار گیرد.

Super Cruise از بسیاری از ویژگی های فناوری پیشرفته مانند: سیستم توجه راننده و داده های نقشه دقیق LiDAR استفاده می کند. سیستم توجه راننده از یک دوربین کوچک واقع در بالای ستون فرمان استفاده می کند و با چراغ های مادون قرمز کار می کند تا مشخص کند راننده در هر حالتی که سوپر کروز در حال کار است به کجا نگاه می کند.

اگر سیستم توجه راننده تشخیص دهد که نگاه راننده به مدت طولانی از جاده جلو چرخیده است، میله چراغ فرمان فرمان راننده را مجبور می کند توجه خود را به جاده برگرداند. اگر سیستم بی توجهی مداوم را تعیین کند، از هشدارهای قابل مشاهده و شنیداری برای اطلاع راننده برای کنترل مجدد چرخ استفاده می کند.

حتما بخوانید در مورد انواع وانت های تولید داخل: جایگاه وانت های ایرانی در بین هفت پیکاپ برتر سال ۲۰۲۰

سوپر کروز را می توان هنگام رانندگی با سیلورادو استفاده کرد، در حالی که کالیبراسیون خاصی طراحی شده است تا بیشترین میزان کشش و افزایش فاصله ترمز را با تریلرینگ در نظر بگیرد. قابلیت سیلورادو ۲۰۲۲ برای کشیدن دست آزاد در جاده های سازگار به رهبری فناوری های دنباله دار می افزاید که شامل هشت دوربین موجود است. هیچ رقیبی نماهای بیشتری از دوربین ارائه نمی دهد. سیستم موجود تریلرینگ پیشرفته با یک برنامه تریلر در خودرو به شما کمک می کند تا حرکت را از حرکت تا رسیدن آسان تر کنید.

مطالعه بیشتر  کاهش قیمت خودروها در روزهای پایانی سال!

شورولت سیلورادو ZR2 مدل ۲۰۲۲ (Chevrolet Silverado) علاوه بر سوپر کروز، ویژگی های دیگر کمک راننده را نیز با در نظر گرفتن تریلر ارائه می دهد، از جمله Trailer Side Blind Zone Alert، که طول تریلر را هنگام تغییر خط حساب می کند و پیشرفت هایی در کروز کنترل تطبیقی ​​برای فعال کردن در هنگام تریلینگ. برای سیلورادو جدید ۲۰۲۲، Chevy Safety Assist، مجموعه ای از شش ویژگی ایمنی فعال، استاندارد در هر تریم است و شامل:

  • هشدار برخورد به جلو
  • کمک به نگه داشتن خط با هشدار خروج از خط
  • ترمز اضطراری خودکار
  • ترمز جلو برای نشانگر فاصله
  • نورهای اتوماتیک Intelli Beam خودکار
  • دوربین دید عقب HD

پیشرانه و قابلیت سیلورادو

نکات برجسته مشخصات فنی شورولت سیلورادو ZR2 مدل ۲۰۲۲

موتور استاندارد ۶٫۲ لیتری V 8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور، همراه با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
اولین کاربرد سیلورادو از دمپرهای سوپاپ Multimatic 40mm DSSV، که دارای چنین ویژگی هایی هستند:

  • سه سوپاپ جداگانه برای کنترل میرایی
  • سه محفظه متصل برای جریان سیال
  • فنرهای تنظیم شده منحصر به فرد که با دمپرهای Multimatic، حداکثر میزان تعلیق جلو و عقب را در مقایسه با رئیس تریلورادو تریل افزایش می دهند.
  • قفل های الکترونیکی جلو و عقب
  • شاسی مخصوص جاده و کالیبراسیون سیستم تعلیق، از جمله حالت زمین، که اجازه می دهد تا یک پدال روی سنگ حرکت کند.
  • لاستیک های ۳۳ اینچی مخصوص جاده خارج MT
  • سپر جلو فولادی با رویکرد بالا که برای استحکام، دوام و فاصله خارج از جاده طراحی شده است و زاویه نزدیک شدن ۳۱٫۸ درجه را در مقایسه با سایر مدلهای سیلورادو آفرود بهبود می بخشد.

مجموعه پیشرانه های سیلورادو Chevrolet Silverado برای مدلهای جدید ۲۰۲۲ تقویت و ساده شده است و با پیشرفتهای چشمگیر موتور ۲٫۷ لیتری توربو با خروجی بالا شروع شده است. این موتور دارای گشتاور بیشتری نسبت به هر موتور اصلی در کلاس خود است و دارای حداکثر میزان  ۹۵۰۰ پوند در پیکربندی دو چرخ محرک است. یک سیلندر سفت و محکم جدید پایه و اساس موتور ۲٫۷ لیتری Turbo High Output است و با ۳۰ درصد میل لنگ محکم تر تکمیل می شود. این موتور سطح پایینی و همچنین فناوری مورد استفاده در موتورهای دیزلی را برای دوام وانت حفظ می کند.

این پیشرفت ها مهندسان را قادر می سازد تا نویز را کاهش داده و موتور را برای تولید گشتاور بیشتر تنظیم کنند، به ویژه در محدوده دور کم دور قابل استفاده. حداکثر گشتاور GM 420 پوند فوت (۵۶۹ نیوتن متر) برآورد شده است که بیش از ۲۰ درصد بیشتر از موتور فعلی است. همچنین تغییراتی در زمانبندی موتور ۲٫۷ لیتری توربو خروجی ۸ مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام شده است تا با ایجاد تغییرات روان تر، همراه با دنده های سریعتر، احساس پالایش و قدرت بیشتری را در صورت تقاضا ارائه دهد.

هر دو موتور بخشی از خط پیشرانه ای هستند که شامل ۵٫۳ لیتر V 8 با مدیریت سوخت پویا و ۶٫۲ لیتر V 8 قوی ترین موتور V 8 تنفس طبیعی در بخش است. همه موتورهای V8 و ۳٫۰L Duramax Turbo Diesel منحصراً با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک برای مشتریان در نظر گرفته است.
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

کاهش قیمت خودرو در دوشنبه ۴ دی ماه

mortazavi

افزایش قیمت تارا امروز ۲۹ شهریورماه

mortazavi

آغاز پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک (اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)

mortazavi

نظر دهید.