مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

رونمایی از هوندا سیتی هاچ‌بک

جایگزینی هوندا فیت | بازار خودرو سدان و هاچ بک | هوندا رقیبی سرسخت

در یک بازار گرسنه برای مدل‌های کراس‌اوور و شاسی‌بلند، هوندا از معرفی خودروهای جدید سدان و هاچ‌بک فروگذار نکرده و سنگر را رها نمی‌کند.

یک سال پس از معرفی هوندا سیتی سدان، اکنون نسخه پنج درب هاچ‌بک آن نیز به‌عنوان جانشینی برای مدل‌های فیت/جاز رونمایی شد.

هوندا سیتی هاچ‌بک، تا حد زیادی از سبک برادر سدان خود پیروی می‌کند درحالی‌که ۲۰۸ میلی‌متر کوتاه‌تر از آن شده است.

درعین‌حال ابعاد سیتی هاچ‌بک با طول ۴۳۴۵ میلی‌متری، نسبت به فیت هم بسیار بزرگتر است ولی همچنان تداخلی با کلاس هوندا سیویک هاچ‌بک پیدا نمی‌کند.

فاصله بین دو محور زیاد این مدل نسبت به سدان‌ها، فضای پای زیاد و راحتی فوق‌العاده‌ای را مخصوصاً با صندلی‌های کاربردی آن فراهم می‌سازد.

هوندا سیتی هاچ‌بک امروز در تایلند رونمایی شده و مجهز به یک موتور بنزینی سه سیلندر یک لیتری توربوشارژر است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

برای انتقال نیرو به محور جلو هم از یک گیربکس CVT استفاده شده است.

تریم رونمایی شده از نوع اسپرت RS با رنگ قرمز بوده و مجهز به شیفتر تعویض دنده، شش ایربگ، کروز کنترل، درگاه‌های شارژ برای سرنشینان عقب، سیستم صوتی با هشت بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی لمسی و سرعت‌سنج دیجیتالی است.

هوندا سیتی نامی با سابقه‌ای ۴۰ ساله است و نسل اول آن در سال ۱۹۸۱ به‌عنوان یک خودروی ساب کامپکت رونمایی شد و البته در طول این دوران کاملاً رشد کرده به‌طوری که اکنون طول آن ۱ متر بیشتر از اولین نسل آن می‌باشد.

قیمت هوندا سیتی هاچ‌بک در تایلند از ۱۹۷۰۰ دلار آغاز می‌شود که شامل مالیات‌های خاص این کشور نیز می‌شود و در بازارهای جهانی انتظار قیمت پایین‌تری از آن را خواهیم داشت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  خودروی هیوندای کنا الکتریکی، معرفی و مشخصات

مطالب مرتبط

آشنایی با مشخصات هونگچی E-QM5 برقی از گروه خودرویی بهمن

mortazavi

بازگشت نمادین رنو ۵ !

سجاد ناجی

مدل آئودی جدید | خودروی آئودی A8 L مدل ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.