مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

جدیدترین خودروهای سال ۲۰۲۲ | جنسیس جی وی ۶۰ مدل ۲۰۲۲

جدیدترین خودروهای سال ۲۰۲۱ | جنسیس جی وی ۶۰ مدل ۲۰۲۲

Hyundai Genesis یکی از برندهای معروفی است که توسط کمپانی خودروسازی هیوندا تولید می شود و البته از سال ۲۰۰۸ تا به الان مشغول فعالیت است و مدل های مختلفی را روانه بازار کرده است. جنسیس برای بار اول در نمایشگاه نیویورک در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد که در کلاس خودروهایی با سایز بزرگ قرار گرفت و طراحی آن به صورت موتور جلو و توزیع نیروی پیشران قرار گرفت. بعده ها این برند نسخه جنسیس را در مدل های متفاوتی طراحی کرد که از ویژگی های متفاوتی نیز برخوردا هستند برای نمونه می توان به جدیدترین ماشین های ۲۰۲۲ اشاره کرد که جنسیس جی ۷۰ را می توان نام برد و یا اینکه جنسیس جی ۸۰ که به تازگی برای فروش وارد بازار شده و از ظاهر بسیار جذابی نیز برخوردار است.

معرفی جنسیس GV60 مدل ۲۰۲۲

در نسخه جدید از تولیدات هیوندای جنسیس مدل جی وی ۶۰ در دو مدل باتری با حجم های متفاوت ۵۸ و ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی اشاره کرد که از جدیدترین محصولات این کمپانی است و قرار است در سال ۲۰۲۲ برای فروش در بازار خودرو قرار بگیرد. این مدل دارای یک پک الکتریکی کامل رونمایی خواهد شد.

جدیدترین خودروهای سال 2021 | جنسیس جی وی 60 مدل 2022 | مشخصات فنی جنسیس GV60 مدل 2021 | مدل خودروهای جنسیس خودروساز خارجی در 22 شرقی

اما براساس همین تصاویر نیز می توان فهمید که شباهت های بسیار زیادی بین این مدل و خودروهای ایونیک ۵ و همچنین ایی وی ۶ وجود دارد. طراحی ظاهری به این صورت است که ستون آخر و شیشه های عقب همراه با یک اسپویلر ثابت جذابیت های زیادی به همراه دارد و این مدل را از یک کراس اوو هاچ بک معمولی دور کرده است و تاثیر زیادی بر فرد ببیننده می گذارد.

در این قسمت از چراغ های اصلی جلو همراه با یک الگوی ۴ تایی و گرافیک داخلی خاصی بهره گرفته شده است که مانند همین الگو در چراغ های اصلی عقب نیز وجود دارد.
جدیدترین خودروهای سال 2021 | جنسیس جی وی 60 مدل 2022 | مشخصات فنی جنسیس GV60 مدل 2021 | مدل خودروهای جنسیس خودروساز خارجی در 22 شرقی
سدان جدید از جنسیس

آینه های جانبی دیجیتال برای اولین بار در یکی از محصولات هیوندای جنسیس و نسخه جی وی ۶۰ مشاهده شد که در کابین داخلی نیز نمایشگر دیجیتال به صورت دو قلو، تعویض دنده چرخان کرومی و طراحی بسیار زیبای داشبورد و صندلی ها را می توان مشاهده کرد.

مطالعه بیشتر  معرفی تویوتا جدید | مشخصات کامل تویوتا تاندرا 2022 

مشخصات فنی جنسیس GV60 مدل ۲۰۲۱

GV60 یک خودروی الکتریکی با کارایی بالا با طراحی خودروی کراس اوور کوپه براق و اسپرت (CUV) است که هویت طراحی «Athletic Elegance» جنسیس را به فضای لوکس پایدار گسترش می‌دهد.

بر اساس فناوری پیشرفته برق رسانی، تهویه باتری، سیستم شارژ چند ورودی، فناوری پرداخت ساده V2L و شارژ (PnC) برای شارژ شدن راحت و بدون استرس استفاده می شود.

GV60 تجربه رانندگی ایمن و راحت را با فناوری رانندگی خودکار پیشرفته که مبتنی بر رویکرد ایمنی فعال و همچنین سیستم‌های مختلف کمک راننده است، ارائه می‌کند و از مسافران در برابر خطرات احتمالی داخل و خارج خودرو محافظت می‌کند.

GV60 مجهز به فناوری های نوآورانه ای است تا تجربه ای بی نظیر از خودروی الکتریکی را ارائه دهد. نوآوری هایی مانند Face Connect، سیستم احراز هویت اثر انگشت، Genesis Digital Key 2، به روز رسانی نرم افزار Over-the-Air (OTA) و رانندگان را قادر می سازد تا با وسیله نقلیه خود تعامل داشته باشند.

GV60 اولین وسیله نقلیه جنسیس است که بر روی پلت فرم اختصاصی EV موسوم به پلتفرم مدولار الکتریکی-جهانی (E-GMP) ساخته شده است و نشان دهنده حرکت این برند به سمت الکتریکی سازی است.

جدیدترین خودروهای سال 2021 | جنسیس جی وی 60 مدل 2022 | مشخصات فنی جنسیس GV60 مدل 2021 | مدل خودروهای جنسیس خودروساز خارجی در 22 شرقی
جنسیس جدید مدل ۲۰۲۲

جنسیس GV60 بر روی پایه های E-GMP مشابه کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ ساخته شده است. انرژی آن توسط یک بسته باتری ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی تامین می شود که حداکثر برد ۲۸۰ مایل را با مدل پایه تک موتوره ارائه می کند. با این حال، جنسیس روشن نکرده است که آیا این رقم در شرایط WLTP ثبت شده است یا خیر.

موتور الکتریکی در ارزان‌ترین مدل GV60 Premium 225 اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، اما خریداران دو پیشرانه دیگر نیز برای انتخاب خواهند داشت که هر دوی آن‌ها سیستم‌های دو موتوره و چهار چرخ متحرک هستند. قیمت هر سه مدل در خط تولید SUV نزدیک به تاریخ عرضه اروپایی این خودرو تایید می شود.

مطالعه بیشتر  مشخصات خودروی LUNA GRE برقی

جنسیس GV60 اسپرت در وسط این خط قرار دارد که دارای یک موتور ۲۱۵ اسب بخاری در محور عقب و یک موتور ۹۹ اسب بخاری در جلو است که خروجی ترکیبی آن ۳۱۴ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن متر است. عملکرد اضافی حداکثر برد خودرو را به ۲۴۸ مایل کاهش می دهد، اگرچه جنسیس سیستمی را تعبیه کرده است که موتور جلو را در مواقعی که نیازی به آن نیست جدا می کند و کارایی را به حداکثر می رساند.

در بالای خط تولید GV60، یک نوع اسپرت پلاس حتی سریعتر وجود دارد. این خودرو از پیشرانه دو موتوره مشابه کیا EV6 GT بهره می برد که به این معنی است که ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جنسیس می‌گوید این مدل از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت در چهار ثانیه مسطح می‌پیماید، اگرچه طبق چرخه آزمایش کره‌ای، برد دوباره به ۲۲۸ مایل کاهش می‌یابد.

جنسیس همچنین GV60 را به دو ویژگی مجهز کرده است که هنوز در خودروهای مبتنی بر E-GMP هیوندای و کیا دیده نشده است که هر دو فقط در مدل پرطرفدار اسپرت پلاس موجود هستند. اولین حالت Boost Mode نام دارد. با یک دکمه روی فرمان فعال می شود و به EV 54 اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور اضافی برای بهبود عملکرد سبقت گرفتن می دهد.

حالت دوم Drift Mode نام دارد که در یک SUV الکتریکی کمی نامناسب به نظر می رسد. جنسیس جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد سیستم ارائه نکرده است، اما می دانیم که تقسیم گشتاور سیستم چهارچرخ محرک را تغییر می دهد تا قدرت بیشتری به موتور عقب ارسال شود. همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی خودرو نهایت استفاده را می برد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خودروهای ۲۰۲۲: فراری ۲۹۶ GTB

mortazavi

نصب پیشرانه های مختلف در اوپل آسترا ۲۰۲۲

mortazavi

وندرهال براولی GTS آفرودر الکتریکی + تصاویر

mortazavi

نظر دهید.