مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

جدیدترین خودروهای جهان | هامبل وان برقی با سلول های خورشیدی!

جدیدترین خودروهای جهان | کراس اوور هامبل وان برقی با سلول های خورشیدی!

کراس اوور هامبل برقی که به تازگی رونمایی شده است دنباله رو خودروهای برقی می باشد که خوب البته خودروهای جدید سال ۲۰۲۱ و سال های بعد از آن به گفته بسیاری از خودروسازان خارجی برای حفظ محیط زیست به سمت برقی شدن پیش می رود و نسل جدید خودروهای برقی را می توان در قالب یک کراس اوور با نام هامبل وان معرفی کرد که البته کمی با هم رده های خودش متفاوت است!

معرفی کراس اوور جدید با سلول های خورشیدی به نام “هامبل وان”

همانطور که مشخص است خودروهای الکتریکی در آینده بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت که البته این محبوبیت در حال حاضر نیز اتفاق افتاده است و شرکت های جدید بسیاری در روند تولیدات خود به سمت برقی شدن پیش می روند.

کمپانی خودروسازی هامبل موتورز که در کالیفرنیا آمریکا آغاز به کار کرده است و یک کانسپت از کراس اووری که با استفاده از نور خورشید  انرژی مورد نیاز خود را ذخیره کرده و قادر به حرکت خواهد بود.

مشخصات کراس اوور هامبل وان

هامبل وان دارای یک سقف پوشیده شده به همراه ۸۲ فوت مربع از سلول های خورشیدی فوتوولتائیک می باشد که خود را به عنوان اولین شاسی بلند خورشیدی در دنیا معرفی کرده است و ضمن اینکه شیشه های این خودرو دارای سلول های خورشیدی هستند و سامانه ترمز آن هم طوری طراحی شده است که به تولید انرژی بیشتر بسیار کمک می کند.

حتما بخوانید: به دلایل زیر ۴۰۵ با موتور XU7 بخرم یا نخرم ؟

مطالعه بیشتر  معرفی هیوندا آیونیک برقی 2020

سقف خورشیدی در این مدل خودروی مفهومی دارای یک شارژ باتری با مسافت ۶۰ مایلی است که در هر روز بیشتر از ۲۱ هزار مایل در سال می تواند ذخیره انرژی را در بر داشته باشد. باتری های این خودرو از سمت ایستگاه های شارژعادی قابل شارژ شدن هستند و دامنه حرکت ۵۰۰ مایل یا ۸۰۵ کیلومتر را برای این کراس اوور فراهم میکند.

اما جزئیات بسیار دقیقی از این کراس اوور ارائه نشده است که بدانیم دیگر مشخصات فنی آن به چه صورت است. اما نکاتی که می توان بدان اشاره کرد این است که این خودرو در زمان تولید ۱٫۰۲۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت و از این جهت کاملا پیداست که یک خودروی بسیار سریع خواهد بود. شتاب گیری این مدل در مدت زمان ۴٫۹ ثانیه از حالت سکون تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت است که نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

خودروهای سال ۲۰۲۱: بررسی آئودیA8 پلاگین هیبرید ۲۰۲۰

براساس طراحی آیرودینامیک این مدل وزن خودرو در نهایت ۱٫۸۱۴ کیلوگرم به ثبت رسیده است و با طراحی جلو پنجره بزرگ، چراغ های بسیار باریک، بومرنگی بودن چراغ های عقب و رینگ های بزرگ از مختصر ترین جزئیات این کراس اوور خورشیدی می باشد.

قیمت هامبل وان براساس قیمت ۱۰۹ دلاری بدون مالیات در نظر گرفته شده که البته این مدل تا سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید خواهد شد و طبق ادعای این شرکت، استفاده از پنل های خورشیدی و دامنه حرکت ۶۰ مایلی تنها با استفاده از انرژی خورشیدی می تواند مشکل دسترسی به ایستگاههای شارژ و نگرانی افراد در این زمینه را برطرف کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

بررسی مشخصات مدل جدید سوزوکی اس کراس ۲۰۲۲

mortazavi

مشخصات پیکاپ رم TRX 1500 مدل هاووک ادیشن

mortazavi

خودروهای جدید خارجی | فیس لیفت جدید آلفارومئو جولیا ۲۰۲۳

mortazavi

نظر دهید.