مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی مدل جدید بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ | BMW 2022 M4 Competition Coupe

معرفی مدل جدید بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ | BMW 2022 M4 Competition Coupe  مشخصات فنی بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ | طراحی کابین بی ام و ام ۴ | مدل های جدید خودرو | سایت اخبار خودرو

کمپانی BMW از جدیدترین تولیدات خود رونمایی کرده است؛ بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ که به همراه مشخصات فنی بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲، و نوع طراحی کابین اطلاعاتی منتشر کرده است که در سایت اخبار خودرو ایران و جهان ۲۲ شرقی به شرح هریک پرداخته می شود.

مدل ۲۰۲۲ کمپانی بی ام و، با نام “بی ام و M4”

مدل خودروی جدید از کمپانی خودروسازی بی ام و با نام ام ۴ کامپتیشن کانورتیبل Competition Coupe به تازگی رونمایی شده است که دارای سیستم تمام چرخ محرک می باشد. البته این خودرو بانام کامل خود BMW M4 Competition Coupe M xDrive (۲۰۲۲) در بازار اروپا نیز به فروش خواهد رسد.

مشخصات فنی بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲

کوپه بی ام او M4 دارای یک پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوشارژر است که به صورت ۶ سیلندری می باشد و البته این مدل پیشرانه در خودروی ام ۳ نیز قرار داده شده که با ۵۰۳ اسب بخار نهایت قدرت را تولید می کند و گشتاور آن نیز ۶۴۹ نیوتن متر است.

معرفی بنتایگا منصوری

این مدل جدید از کمپانی خودروسازی بی ام و دارای یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است که بر اساس سیستم ایکس (xDrive) درایو کار می کند و قدرت را به تمامی چرخ ها منتقل می کند.

اما حالت رانندگی آپشنال نیز برای این مدل وجود دارد و در حالت های سیستم چهار چرخ، چهار چرخ اسپرت و تک دیفرانسیله نیز می شود رانندگی کرد.

این مدل از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۳٫۶ ثانیه قدرت بی نظیر خود را نشان می دهد و بیشترین سرعتی که از این خودرو براساس مشخصات فنی آن میتوان انتظار داشت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت است.

اما در شرایطی که خریدار بخواهد مدل اسپرت تری از این خودرو را دریافت کند سرعت آن به ۲۸۰ کیلومتر نیز می رسد. با مشاهده تصاویر میتوان مشاهده کرد که این مدل بی ام و کوپه دارای یک سقف جمع شونده پارچه ای می باشد که در زمان ۱۸ ثانیه سقف آن باز و بسته می شود و البته این مدل دارای وزن بسیار کمتری از مدل سقفی آن است که در نسل قبلی مشاهده شد.

مطالعه بیشتر  جدیدترین خودروهای نیسان | مدل 2022 نیسان جی تی آر تی اسپک.....

طراحی کابین و بدنه ظاهری خودروی بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲

طراحی ظاهری و بدنه این مدل را تقریبا می توان گفت مانند مدل های قبلی از این سری می باشد که البته تغییرات اندکی در جلو پنجره داشته و چهره خشن تری نیز به خود گرفته است.

جلو پنجره تمام رنگ مشکلی که دارای خطوط عمودی هستند و ورودی هوا در قسمت زیرین سپر قرار گرفته است. رینگ های ۱۹ اینچی در چرخ های جلویی و رینگ های ۲۰ اینچی در چرخ های عقبی باعث شده تا مدل اسپرت آن جذاب تر دیده شود.

کلیپرهای ۶ پیستون که بر روی دیسک های ۱۴٫۵۷ اینچی در عقب و در اندازه ۱۴٫۹۶ در قسمت جلویی قرار گرفته اند که می توان دیسک های سرامیکی برای این مدل خودروی اسپرت را هم سفارش داد.

بررسی Kia EV6 2022

طراحی کابین داخلی بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ با روکش چرم صندلی ها انجام شده که البته صندلی سرنشینان به گرمکن نیز مجهز هستند و یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی به عنوان جلو آمپر و همچنین صفحه نمایش دیگری برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در اندازه ۱۰٫۲۵ اینچی که در مرکز داشبورد قرار گرفته است.

این خودروساز خارجی البته به صورت آپشنال صندلی های کربن مخصوص بی ام و را نیز ارائه می دهد که دارای وزن کمتری هستند و در مدل های جدیدی که این کمپانی روانه بازار می کند سیستم iDrive7 نیز نصب شده است.

بی ام و M4 مدل 2022 | مشخصات فنی بی ام و M4 مدل 2022 | طراحی کابین بی ام و ام 4 | مدل های جدید خودرو | سایت اخبار خودرو داخلی و خارجی 22 شرقی
معرفی مدل جدید بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ | BMW 2022 M4 Competition Coupe  مشخصات فنی بی ام و M4 مدل ۲۰۲۲ | طراحی کابین بی ام و ام ۴ | مدل های جدید خودرو | سایت اخبار خودرو 

ویژگی های عملکرد با فناوری تمام چرخ محرک

فناوری تمام چرخ محرک در سدان جدید BMW M3 Competition با M xDrive و BMW M4 Competition کوپه با M xDrive با یک محور جلوی فنری دوتایی که برای این مدل‌ها بازطراحی شده است تکمیل می‌شود و دارای هندسه محور جلو به‌خصوص تطبیق‌شده و نسبت فرمان تنظیم‌شده جداگانه است. این تغییرات سفارشی گسترده برای سیستم تمام چرخ محرک تضمین می‌کند که هر دو نوع محرک چرخ عقب خالص موجود و مدل های مشابه M xDrive جدید آنها با ویژگی‌های مهندسی شده و بدون نقص فرمان M، متمایز می‌شوند. مدل‌های تمام چرخ متحرک علاوه بر این از یک نسخه اقتباس شده از سیستم تامین روغن موتور که برای عملکرد بسیار پویا طراحی شده است، بهره می‌برند.

مطالعه بیشتر  مرسدس جدید بی سر و صدا آمد تا بهترین مدل الکتریکی با برد بالای خود را نمایش دهد!

سه حالت M xDrive یک احساس M سفارشی را امکان پذیر می کند

M xDrive همچنین به راننده اجازه می دهد تا ویژگی ها و عملکرد سیستم تمام چرخ محرک را با شرایط رانندگی و ترجیحات فردی خود تنظیم کند. تنظیم مورد نظر را می توان مستقیماً از منوی Setup سیستم عامل خاص M انتخاب کرد، جایی که امکان انتخاب از سه حالت مختلف انتقال نیرو وجود دارد. در تنظیمات پیش‌فرض ۴WD، سیستم تمام چرخ محرک حداکثر کشش و هندلینگ دقیق قابل کنترل را ارائه کرده، در حالی که همیشه تقسیم قدرت به‌طور مشخص در عقب را حفظ می‌کند. فعال کردن حالت اسپورت ۴WD، حتی در شرایط رانندگی بسیار پویا، نسبت بیشتری از گشتاور موتور را به چرخ‌های عقب هدایت می‌کند و در نتیجه چابکی دقیق‌تری دارد. تجمع خطی نیروهای جانبی که مشخصه مدل های M است، اکنون اجرای رانش های کنترل شده را نیز ممکن می سازد. رانندگان همچنین می توانند سیستم DSC را به طور کامل خاموش کنند و حالت ۲WD را درگیر کنند که در آن نیروی محرکه تنها به چرخ های عقب منتقل می شود. اگر کنترل کشش M اختیاری تعبیه شده باشد، می‌توان کشش را در ده مرحله به روشی مشابه در مدل‌های محرک چرخ‌های عقب تنظیم کرد. این شکل از انتقال نیرو بدون هیچ گونه مداخله ای از سوی سیستم های کنترل شاسی برای تثبیت خودرو به رانندگان باتجربه این امکان را می دهد تا از تجربه رانندگی با خلوص قابل توجهی لذت ببرند و مهارت های خود را با کمک تحلیلگر M Drift اختیاری تقویت کنند.

رانندگان می توانند حالت M xDrive دلخواه خود را به عنوان بخشی از دو پیکربندی جداگانه M1 و M2 به همراه تنظیمات مشخصات موتور، پاسخ دمپر، ویژگی های فرمان، سیستم ترمز و سایر پارامترها تنظیم و ذخیره کنند. هر یک از پیکربندی‌ها می‌توانند فوراً در هر زمان با فشار دادن یکی از دو دکمه M روی فرمان فراخوانی شوند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مینی ون کارنیوال با استایلی مدرن !

سجاد ناجی

خودروهای جدید فورد | اکسپدیشن ۲۰۲۲

mortazavi

انواع مدل خودروهای جدید جیپ؛ گرند چروکی ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.