مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

بررسی مشخصات اف ام سی ۵۱۱ از فردا موتور

بررسی مشخصات اف ام سی 511 از فردا موتور مدل خودروی FMC 511 در ایران با تغییر نام B511 معرفی خواهد شد نمایشگاه بین المللی خودرو ایران

بررسی مشخصات اف ام سی ۵۱۱ از فردا موتور

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو در ایران برگزار شد که خودروسازی های زیادی در این رویداد حضور داشتند و فردا موتور نیز از سدان خود با نام اف ام سی ۵۱۱ رونمایی کرد، البته لازم به ذکر است که FMC 511 تولید بسیار کمی را از سال گذشته تجربه کرده است و وجود مدل هایی مانند چری آریزو۵ جدید و رسپکت بهمن موتور بیشتر مشتریان مدل اف ام سی ۵۱۱ را به سمت خود جذب کرده است. مدل خودروی FMC 511 در ایران با تغییر نام B511 معرفی خواهد شد و هنوز جزئیات دقیقی نمی دانیم که این مدل تنها در نام خود تغییر داشته یا موارد دیگری نیز با تغییرات همراه بوده است.

بررسی مشخصات اف ام سی 511 از فردا موتور مدل خودروی FMC 511 در ایران با تغییر نام B511 معرفی خواهد شد نمایشگاه بین المللی خودرو ایران
بررسی مشخصات اف ام سی ۵۱۱

مشخصات کلی اف ام سی ۵۱۱ یا B511 ایرانی

تقریبا در آذر سال ۱۴۰۰ بود که دهمین نمایشگاه خودرو و قطعات در اردبیل برگزار شد و یک مدل از محصول فردا موتور با نام FMC511 رونمایی شد که در ابتدا این مدل با گیربکس اتوماتیک وارد شده است که بعد از اعمال تغییرات به گیربکس دستی مجهز است و ضمن اینکه سانروف هم ندارد. شماره شاسی این مدل با حرف N است و به این معنی است که این نسخه وارداتی نیست و اخیرا در کمپانی خودروسازی فردا موتور به تولید رسیده است.

مکث موتور تیارا

همچنین در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ این مدل با قیمت رسمی ۴۲۹ میلیون تومان فروخته می شد که در همان ماه ۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به رقم ۴۸۶ میلیون تومان رسید که در این رقم هم ثابت نماند و بازهم افزایش قیمت ۸۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و به ۵۶۹ میلیون تومان رسید.

رونمایی از اولین سدان فردا موتور در ایران

در خردادماه ۱۴۰۰ شرکت تولید کننده خودرو با نام فردا موتور تولید یک مدل جدید چانگان آلسوین را با نام حدید فردا ۵۱۱ در ایران فروش خودرا شروع کرد و بعد از محصولاتی که فروش پایینی داشتند مانند: ام جی RX5، فردا SX6، فردا SX5 حال چهارمین خودرویی است که در این کمپانی به فروش می رسد که تفاوت این محصول در نوع سدان بودن آن است.

مطالعه بیشتر  هوندا سیویک تایپ آر 2021

در سال های گذشته در نوع سگمنت های B و یا C سدان های چینی متفاوتی وارد ایران شدند که با چالش های متفاوتی همراه شدند و چندان فروش موفقی نیز نداشتند و می توان از ولا V5 و گریت وال ولکس C30 نام ببریم تا بی وای دی F3 که یکی از محصولات شرکت کارمانیا می باشد و حتی ترامپچی GA3S که وارداتی بود و به وسیله شرکت الماس داران در ایران به فروش می رسید. اما مدلی را می توانیم نام ببریم که در کیفیت، آپشن ها و قدرت یکی از مدل های خوب بود و دیار خودرو آن را با نام بایک سنوا به فروش می رساند.

همچنین خودروسازان بزرگ ایرانی نیز در این خصوص چندان نتوانستند موفق عمل کنند و ایران خودرو و سایپا با مدل های چینی که دانک فنگ S30 توسط ایران خودرو تولید انبوهی را قصد داشت تجربه کند اما موفق نشد. از طرفی دیگر سایپا نیز چانگان ایدو را می خواست به خط تولید کارخانه سایپا کاشان اضافه کند که موفقیت آمیز نبود.

آپشن های فنی فردا موتور با اف ام سی ۵۱۱

اولین بار فردا ۵۱۱ یا با نام اصلی خود چانگان آلسوین در سال ۲۰۰۹ تولید شد که ارزان ترین سدان چانگان بود و تا زمان های زیادی فروش بسیار خوبی داشت که در سال ۲۰۱۲ مدل جدید ایدو در ابعاد بزرگتر و طراحی جذاب تر قوی تر وارد شد و فروش ۵۱۱ موفق نبود و دلیل آن هم قیمت ایدو بود که با السوین برابری میکرد و ترجیح خریداران مدل جدید ایدو که بعدا ایدو DT نام گرفت، بود.

کلوت از مکث موتور

اما این خودروساز در سال ۲۰۱۷ دومین نسل چانگان را معرفی کرد که در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی وارد بازار شد و در این مدل جدید به گفته بسیاری از افراد کاملا کپی شده از مدل ایدو DT بود و تنها در ابعاد کوچکتری ساخته شده بود.

مطالعه بیشتر  معرفی کانسپت کادیلاک سلستیک 2022 Cadillac Celestiq

اما مدل چانگان برای اینکه بتواند اختلاف قیمت خود را حفظ کند یک موتور بزرگتر ۱٫۶ لیتری را به ایدو دی تی داد و موتور کوچکتر ۱٫۵ لیتری و ۱٫۴ لیتری را در آلسوین قرار داد و مشخصات این مدل را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. ضمن اینکه فردا ۵۱۱ موتور قدرتمندی ندارد اما دارای گیربکس دو کلاچه است که شاید نظر خریداران ایرانی را به خودجلب کند.

بررسی مشخصات اف ام سی 511 از فردا موتور مدل خودروی FMC 511 در ایران با تغییر نام B511 معرفی خواهد شد نمایشگاه بین المللی خودرو ایران

تجهیزات کابین و امکانات FMC 511 فردا موتور

نسل جدید خودروی فردا ۵۱۱ یا B511 با آپشن های زیر ارائه می شود:

  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • دوربین عقب و سنسور عقب
  • چراغ هالوژن جلو
  • فرمان برقی با تنظیم ارتفاع
  • ۲ عدد ایربگ
  • سانروف
  • آینه جانبی برقی
  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی
  • سیستم دی لایت و اتولایت
  • سیستم تهویه دیجیتالی
  • کنترل پایداری
  • خروجی ۱۲ ولت

از دیکر رقیبانی که این مدل در بازار ایران خواهد داشت می توان به:

  • بسترن B30
  • برلیانس H330 اتومات
  • پژو ۲۰۷ صندوقدار
  • تارا اتوماتیک
  • دنا پلاس توربو اتوماتیک
  • شاهین اتوماتیک

اشاره کرد که رقیب جدی برای اف ام سی ۵۱۱ هستند. حتما بخوانید. یک نمونه پیکاپی که در این نمایشگاه رونمایی شد: پیکاپ آرتیستون

آلسوین چانگان در چین چه قیمتی دارد؟

ضمن به اینکه این مدل از سال ۲۰۱۸ تا به الان تغییرات بسیار خاصی را نداشته است می توان حدس هایی درباره محدوده قیمت آن گفت که در حجم موتور ۱٫۵ لیتری می تواند ۶۲ تا ۶۸ هزار قیمت داشته باشد که برابر با ۹٫۵ تا ۱۰٫۵ هزار دلار است و با مدل چری آریزو ۵ موتور ۱٫۵ لیتری برابر است.

قیمت FMC 511 در ایران

بررسی مشخصات اف ام سی 511 از فردا موتور مدل خودروی FMC 511 در ایران با تغییر نام B511 معرفی خواهد شد نمایشگاه بین المللی خودرو ایران

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروهای جدید Opel | اوپل راکس ایی ۲۰۲۲ Opel Rocks-e

mortazavi

خودروی مفهومی تویوتا ال کیو (LQ) با هوش مصنوعی Yui

سجاد ناجی

قوی ترین و مدرن ترین مدل رنجروور اسپرت ۲۰۲۳- ۲۰۲۴

mortazavi

نظر دهید.