مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

امکانات و مشخصات ولوو EX90 مدل ۲۰۲۴

امکانات و مشخصات ولوو EX90 مدل 2024 جانشین الکتریکی ولوو XC90 پیش از عرضه در سال 2024 با "استقبال فوق العاده" روبرو شد. این نشان دهنده طراحی فوق العاده و جذاب این مدل از خودروسازی ولوو است که با اعلام شده تقاضا برای ولوو EX90 با تعداد بسیار زیادی همراه بوده که از حد تصور این شرکت نیز بالاتر بوده است. در ادامه به بررسی امکانات ولوو ایی ایکس 90 و همچنین مشخصات فنی آن اشاره خواهیم کرد.

امکانات و مشخصات ولوو EX90 مدل ۲۰۲۴

جانشین الکتریکی ولوو XC90 پیش از عرضه در سال ۲۰۲۴ با “استقبال فوق العاده” روبرو شد. این نشان دهنده طراحی فوق العاده و جذاب این مدل از خودروسازی ولوو است که با اعلام شده تقاضا برای ولوو EX90 با تعداد بسیار زیادی همراه بوده که از حد تصور این شرکت نیز بالاتر بوده است. در ادامه به بررسی امکانات ولوو ایی ایکس ۹۰ و همچنین مشخصات فنی آن اشاره خواهیم کرد.

اولین دوره تولید این شاسی بلند الکتریکی که سال گذشته عرضه جهانی خود را دریافت کرد، به فروش رسیده است و این شرکت گفت که سفارشات بسیار فراتر شده است و برای سفارش در بریتانیا نیز در دسترس است. در اوایل سال جاری، جیم روآن، مدیر عامل ولوو گفت که EX90 در ابتدا با تعداد بسیار کم وارد تولید خواهد شد و فروش آن در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

او اضافه کرد که شاسی بلند پرچمدار این شرکت «برای پیش‌سفارش‌ها از هدف تعیین شده فروش کرد» و با ولوو EX30 کوچک‌تر که در رده فروش پایین تری قرار داد و قرار است در اواخر امسال به خط تولید بپیوندد. این نشان می دهد که هیچ مدلی کوچکتر از کراس اوور و یا بزرگتر از EX90 وجود نخواهد داشت.

روآن ادعا می‌کند که EX90 بیانیه‌ای برای اینکه کجا هستیم و به کجا می‌رویم  استانداردهای جدیدی را برای ایمنی تعیین می‌کند، زیرا ولوو قصد دارد تلفات تصادفات را در خودروهایش صفر کند.

ماشین جدید عملاً معادل الکتریکی ولوو XC90 فعلی است. این سومین ولوو الکتریکی است، پس از ولوو XC40 Recharge و Volvo C40 Recharge، اما اولین ولوو است که بر روی یک پلت فرم الکتریکی اختصاصی معماری پیشرفته SPA2 گروه جیلی قرار دارد. از نظر فنی ارتباط نزدیکی با Polestar 3 دارد، اما برخلاف آن مدل، دارای ردیف سوم صندلی‌ها است.

استایل EX90 مبتنی بر شارژ مجدد مفهومی است که در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. نشانه‌های طراحی آشنای ولوو، مانند جلوپنجره جلویی که در XC40 دیده می‌شود و چراغ‌های عمودی عقب را حفظ کرده است. همچنین برای بهره وری آیرودینامیکی برای بهینه سازی برد بهبود یافته است. ولوو ادعا می کند ضریب درگ ۰٫۲۹ است.

این خودرو با یک پیشرانه دو موتوره و چهار چرخ متحرک با دو خروجی وارد بازار خواهد شد. مدل های موتور دوقلو ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۵۶۸ پوند فوت خواهند داشت، در حالی که مدل های پرفورمنس ۵۱۰ اسب بخار و ۶۷۱ پوند فوت قدرت دارند. هر دو حداکثر سرعت کنترل شده ۱۱۲ مایل در ساعت را ارائه می دهند. احتمالاً نسخه‌های تک موتوره کم‌مصرف نیز عرضه خواهند شد.

مطالعه بیشتر  معرفی خودرویی جدید از آئودی | مدل اسپرت آئودی S8 2022

امکانات و مشخصات ولوو EX90 مدل 2024  جانشین الکتریکی ولوو XC90 پیش از عرضه در سال 2024 با "استقبال فوق العاده" روبرو شد. این نشان دهنده طراحی فوق العاده و جذاب این مدل از خودروسازی ولوو است که با اعلام شده تقاضا برای ولوو EX90 با تعداد بسیار زیادی همراه بوده که از حد تصور این شرکت نیز بالاتر بوده است. در ادامه به بررسی امکانات ولوو ایی ایکس 90 و همچنین مشخصات فنی آن اشاره خواهیم کرد.

مشخصات فنی ولوو EX90 مدل ۲۰۲۴

نیرو از یک باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی (قابل استفاده ۱۰۷ کیلووات ساعت) با راندمان ۲٫۹ مایل در هر کیلووات ساعت و برد ادعایی ۳۶۴ مایل برای موتور دوقلو و ۳۶۰ مایل برای پرفورمنس تامین می شود. باتری را می توان تا ۲۵۰ کیلو وات شارژ کرد و ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۳۰ دقیقه شارژ می شود.

با ۵۰۳۷ میلی متر، EX90 کمی طولانی تر از XC90 فعلی است. همچنین پهن تر از آن خودرو است اما کمی پایین تر است و وزن آن ۲۸۱۸ کیلوگرم است. یک صندوق عقب ۳۱۰ لیتری در هنگام استفاده از هفت صندلی وجود دارد که در حالت پنج صندلی به ۶۶۵ لیتر و با هر دو ردیف تا شده به ۱۹۱۵ لیتر می رسد. در زمان عرضه، EX90 روی چرخ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی با استاندارد تعلیق بادی قرار می‌گیرد.

تمرکز اصلی EX90 بر روی ویژگی‌های ایمنی، نرم‌افزار و سخت‌افزاری است که زیربنای دستگاه است. مهم‌تر از همه، لیدار به صورت استاندارد (این یک گزینه در Polestar 3 خواهد بود)، با سنسور نصب شده در لبه جلویی سقف، مجهز خواهد بود. این مجموعه طیفی از سنسورها و دوربین های داخلی و خارجی دیگر را برای تقویت سیستم های کمک راننده و ایمنی پیشرفته تکمیل می کند.

در ابتدا، این شامل یک سیستم کمک خلبان ارتقا یافته و یک عملکرد پشتیبانی از فرمان است که به تغییر خطوط کمک می کند. ولوو می‌گوید این سیستم‌ها در نهایت به‌روزرسانی اشتراک هوایی را ارائه می‌کنند که «رانندگی خودکار بدون نظارت» را در شرایط و مکان‌های خاص ارائه می‌کند. حسگرهای داخلی می توانند غلظت چشم را اندازه گیری کنند تا در مورد رانندگی هنگام حواس پرتی یا خواب آلودگی هشدار دهند.

کیت ایمنی جدید، همراه با سیستم‌های اطلاعات سرگرمی و مدیریت باتری EX90، از یک سیستم نرم‌افزاری اصلی بهره می‌برد که از پلت‌فرم‌های پیشرفته Nvidia Drive به همراه پلت‌فرم اسنپدراگون کاکپیت کوالکام با نرم‌افزار داخلی ولوو استفاده می‌کند.

داشبورد داخلی حول یک صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۴٫۵ اینچی ساخته شده است که دارای سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر گوگل ولوو است. این مدل دارای یک اتصال داده ۵G به عنوان استاندارد برای کمک به به روز رسانی نرم افزارهای هوایی است.

در ابتدا فقط تریم فوق‌العاده Ultra ارائه می‌شود که شامل لیدار، سیستم نظارت بر راننده، سقف شیشه‌ای پانوراما و سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۲۵ بلندگو با Dolby Atmos است.

مطالعه بیشتر  E330 پلاگین جدید هیبریدی BMW

فضای داخلی یا لوازم داخلی Nordico به طراحی شده است، منسوجاتی که از مواد بازیافتی از جمله بطری های PET و چوب پنبه ساخته شده است. همچنین کنترل آب و هوا چهار منطقه ای و بسته پیشنهادی مراقبت سه ساله که شامل سه سال خدمات است نیز وجود دارد.

مالکان می توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان کلید خودرو استفاده کنند، برنامه این شرکت همچنین برای دسترسی به “اکوسیستم” خدمات، از جمله ایستگاه های شارژ عمومی و مدیریت شارژ هوشمند خانه طراحی شده است. EX90 از «Plug and Charge» پشتیبانی می‌کند، که پس از راه‌اندازی، به طور خودکار شروع به شارژ دستگاه می‌کند و زمانی که به شارژر سازگار وصل می‌شود، پرداخت را مرتب می‌کند.

ولوو EX90 همچنین از شارژ دوطرفه پشتیبانی می کند و به آن اجازه می دهد برق را از طریق جعبه دیواری دو طرفه به خانه ارسال کند. این سرویس در ابتدا در بازارهای منتخب ارائه خواهد شد.

فضای داخلی همچنین دارای استفاده گسترده از مواد طبیعی است. به طور کلی، ولوو می گوید که EX90 حاوی ۱۵ درصد فولاد بازیافتی و ۲۵ درصد آلومینیوم بازیافتی، به همراه حدود ۴۸ کیلوگرم پلاستیک بازیافتی و مواد زیستی است که حدود ۱۵ درصد از کل پلاستیک مورد استفاده در خودرو است.

تولید EX90 در کارخانه این شرکت در چارلستون، کارولینای جنوبی، ایالات متحده، اواخر سال آینده آغاز خواهد شد و در کارخانه این شرکت در چنگدو، چین تولید خواهد شد و در تاریخ بعدی تولید خواهد شد.

ولوو قیمت‌های مشخصی را برای EX90 برای زمانی که تحویل مشتریان در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، ارائه کرده است. EX90 Twin Motor Ultra از ۹۶۲۵۵ پوند شروع می‌شود و اشتراک Care by Volvo ثابت از ۱۵۹۹ پوند در ماه هزینه دارد. قیمت Twin Motor Performance Ultra 100555 پوند یا ۱۶۹۹ پوند در ماه با اشتراک خواهد بود.

برای مقایسه، Polestar 3 از ۷۹۹۰۰ پوند قیمت دارد، اما این قیمت برای مدل‌های بدون سنسورهای لیدار است که در مدل‌های EX90 استاندارد خواهند بود.

ولوو متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ به یک برند فقط برقی تبدیل شود و در نظر دارد هر سال یک خودروی کاملاً الکتریکی جدید را در قالب آن عرضه کند. EX90 اولین نمونه در این طرح پرتاب است.

این شرکت تایید نکرده است که کدام مدل از EX90 و EX30 پیروی خواهد کرد، اما احتمالاً مشابه الکتریکی XC60 فعلی نیز در اولویت قرار دارد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

معرفی بنز کلاس S

mortazavi

بررسی لامبورگینی اسنزا SCV12

mortazavi

شرکت خودروسازی کوپرا | مدل مفهومی کوپرا تاواسکان ایی ۲۰۲۱

mortazavi

نظر دهید.