مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

نسل جدید استون مارتین “والهالا ۲۰۲۲”

استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ یکی از جذاب ترین مدل ها با پیشرانه قدرتمند رونمایی شد، در ادامه به بررسی مشخصات فنی استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ امکانات طراحی کابین و بدنه در یکی دیگر از اخبار خودرو و معرفی خودروهای ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

معرفی استون مارتین والهالا ۲۰۲۲

در ابتدا این مدل از کمپانی خودروسازی استون مارتین قرار بود با پیشرانه V6 مرسدس AMG وارد بازار شود که با پیشرانه قدرتمندتری V8 به بازار عرضه شد و این پیشرانه سفارشی این خودروساز خارجی می باشد.

بررسی مشخصات فنی استون مارتین والهالا ۲۰۲۲

برای این مدل سه پیشرانه در نظر گرفته شده که نوع قدرتمند آن در بخش عقبی خودرو نصب شده و موتور در حجم ۴ لیتری توئین توربوشارژر V8 می باشد. قدرت این مدل ۷۲۰۰۰ rpm است که با کمک ۷۴۰ اسب بخار می تواند حرکت کرده و سرعت بگیرد که البته لازم است ذکر شود تمامی قدرت این موتور به محور عقب متصل می شود.

در قسمت بالای این پیشرانه، خروجی اگزوز قرار گرفته است و به دریچه های فعال است که باعث شده وزن این مدل کاهش پیدا کند. همراه با این پیشرانه V8 بنزینی دو موتور برقی نیز داریم که بر روی دو محور قرار گرفته است و در نهایت میتواند ۲۰۱ اسب بخار به قدرت نهایی اضافه کند. مجموع این اسب بخار به ۹۳۷ می رسد! همچنین نهایت گشتاور در این مدل به ۱۰۰۰ نیوتن متر می رسد.

با حالت رانندگی تمام برقی که همه انرژی باتری به محور جلویی پیشرانه منتقل می شود و اگر حالت های دیگر رانندگی انتخاب شود، هر قدرت مربوط به محورهای جداگانه متفاوت خواهد بود. حتی در برخی شرایط خاص نیز انرژی باتری به پیشرانه برقی محور عقب رسیده و همیشه موتور بنزینی از یک قدرت جادویی در محور عقب برخوردار است.

انتقال قدرت در این دو مدل به وسیله جعبه دنده دو کلاچه ۸ سرعته ویژه خودروهای برقی به چرخ ها منتقل شده و از دیفرانسیل لغزش محدود نیز این سیستم انتقال قدرت برخوردار خواهد شد که بهترین عملکرد خود را خواهد داشت. حذف دنده عقب در این مدل انجام شده و به جای آن از دور موتور برقی استفاده می شود که همین موضوع سبب شده کاهش وزن بسیار خوبی در گیربکس اعمال شود.

مطالعه بیشتر  معرفی خودروهای سال | اشکودا انیاک کوپه iV مدل 2022

با استفاده از حالت تمام برقی می توان نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد که البته سرعت بالایی ست و برد مسافت برای حالت برقی نیز ۱۴٫۵ کیلومتر می باشد که گفته شده این عدد پایینی است.

استون مارتین والهالا (Aston Martin Valhalla 2022) در مدت زمان ۲٫۵ ثانیه شتاب میگیرد و بیشترین سرعتی که از این مدل انتظار می رود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این ابرخودروی بسیار جذاب قرار است وارد پیست نوربرگرینگ شود و می خواهد رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

طراحی بدنه، امکانات کابین استون مارتین والهالا ۲۰۲۲

کاهش وزن این خودرو مدیون استفاده از فیبرکربن است. طراحی سیستم تعلیق نیز براساس الگوی خودروهای فرمول یک می باشد تا بتواند پایداری بسیار خوبی را به دست آورد. وجود این نوع سیستم تعلیق باعث می شود که ارتفاع خودرو در حالت رانندگی اسپرت کاهش پیدا کرده و اگر حالت رانندگی نرمال انتخاب شود ارتفاع آن افزایش پیدا می کند.

نوع سرامیک کربن هم برای ترمزهای این مدل انتخاب شده و تایرهای میشلن در سایز ۲۰ اینچی برای لاستیک های جلو و سایز ۲۱ اینچی برای لاستیک های عقب خودرو می باشد. وزن کلی خودرو نزدیک به ۱۵۵۰ کیلوگرم است و براساس ادعای این خودروساز به خاطر طراحی آیرودینامیک، در سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت، نیروی رو به پایین بیشتر از ۶۰۰ کیلوگرم مشاهده خواهد شد.

مانند بیشترین مدل های تولید شده توسط خودروسازان خارجی، این مدل نیز دارای یک صفحه نمایش برای سیستم سرگرمی و اطلاعات است که می تواند به پلی و اندروید متصل شود. طراحی صندلی ها نیز باز هم براساس صندلی های خودروهای مسابقه ای فرمول یک است که بسیار اسپرت انجام شده است.

مطالعه بیشتر  لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو EVO2 مدل 2022

امکانات قرار داده شده در استون مارتین والهالا ۲۰۲۲

استون مارتین والهالا 2022 | مشخصات فنی استون مارتین والهالا 2022 | طراحی کابین و بدنه | اخبار خودرو | خودروهای 2022 | سایت خبرگزاری 22 شرقی

زمان دقیق ورود به بازار این مدل توسط این کمپانی هنوز اعلام نشده است و قیمتی نیز برای آن در نظر نگرفته نشده که باید منتظر بمانیم تا نسخه نهایی این مدل به طور رسمی رونمایی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

معرفی موستانگ تاریخی، (E-Mach )

سردبیر

مشخصات خودروی نیسان کیکس ۲۰۲۲ Nissan Kicks

mortazavi

رونمایی از بیبی تسلا یا هاچ بک برقی جدید تسلا

mortazavi

نظر دهید.