مجله خبری 22 شرقی
تجربه رانندگی مطلب ویژه

تست و بررسی جک S5 اتومات مدل ۱۳۹۶

تست و بررسی جک S5 اتومات مدل 1396

در این مقاله به تست و بررسی جک S5 اتومات مدل ۱۳۹۶ پرداختیم.

خودرویی که توانسته در سال های گذشته جایگاهش را در بازار ایران حفظ کند.

این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ توسط کرمان موتور با نسخه دنده دستی در بازار ایران حضور یافت و با قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان و شرایط فروش اقساطی که داشت با استقبال خوبی مواجه شد.

و یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۵ این خودرو در نسخه دنده اتومات به بازار عرضه شد که توانست رقیب سرسختی برای خودرو های در آن بازه  قیمتی یعنی حدود ۹۰ میلیون تومان باشد.

 

طراحی ظاهری جک S5 اتومات مدل ۱۳۹۶

در نمای ظاهری شاهد پختگی این خودرو در همه ابعاد و زوایا هستیم و از این حیث جک S5 خودرویی خسته کننده محسوب نمی شود و بعد سالها حصضور در بازار ایران هنوز هم کراس اووری خوش رخ محسوب می شود .

در نمای جلویی این خودرو شاهد طراحی نزدیک آن به هیوندای توسان نسل سوم هستیم و استایل تهاجمی این خودرو در نمای جلو نقطه قوت جک S5 محسوب می شود.

یکی  از تفاوت نسخه دنده دستی و دنده اتومات در سنسورهایی است که رو سپر جلو کار شده است . 

 

 

در نمای جانبی خطوط سیالی به کار رفته زیاد نیستند اما طراحی عضلانی این خودرو جلب توجه می کند و می توان گفت کماکان در نمای جانبی به دلیل اینکه سعی شده است در عین سادگی زیبایی حفظ شود برای مصرف کننده جذاب به نظر برسد و این ترکیب در کنار رینگ های  ۱۸ اینچی که بزرگ تر از حالت عادی جلوه میکند شخصیت خوبی را به این خودرو بخشیده است .

در نمای پشتی هم طراحی جک S5 به محصولات کمپانی آئودی بسیار نزدیک است و باز هم سعی شده که طراحی عضلانی این خودرو در نمای پشتی هم حفظ شود .

در نهایت طراحی این خودرو در عین حال که یک طراحی عاریه گرفته اروپایی و آسیایی به نظر می رسد اما توانسته ترکیب خوبی را به نمایش بگذارد و هماهنگی خوبی در بخش طراحی ظاهری شاهد هستیم .

 

طراحی داخلی جک S5 اتومات مدل ۱۳۹۶

در بخش داخلی شاهد طراحی نزدیک این خودرو به هیوندا توسان است ، البته که کپی برداری حساب شده بوده و به هیچ وجه نمای بدی ندارد .

غربیلک فرمان  سه پره است و کیلومتر شمار این خودرو نمای جذابی به راننده میدهد.

اطلاعات میزان سوخت و دمای آب خودرو به صورت دیجیتالی نمایش داده می شود و بین کیلومتر شمار و دور موتور کامپیوتر سفری قرار دارد که اطلاعاتی شامل مصرف سخت ، میزان پیمایش تا پمپ بنزین و… نمایش میدهد البته دسترسی و تغییر آن کمی سخت است .

مطالعه بیشتر  مشخص شدن زمان قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو

خوب کیفیت ادوات داخلی این خودرو که مدل ۹۶ محسوب می شود چندان افت زیادی نداشته است و از این حیث نمره قبولی می گیرد .

اگرچه که قسمتی هایی که از پلاستیک خشک در آن کار شده است یکم به سر و صدا افتاده است و هنگام عبور از دست انداز سر وصدای آن به گوش میرسد البته که آزار دهنده نیست .

طراحی صندلی های خودرو ارگونومیک است و برای سرنشینان خسته کننده به نظر نمی رسد و با پوشش چرمی که دارد راحتی قابل قبولی برای شما به ارمغان می آورد.

اما دسترسی به تنظیم سیستم تهویه این خودرو کمی دچار مشکل است و از آنجایی که همیشه نیاز به تنظیم تهویه ماشین است این موضوع می تواند یک مشکل باشد چرا صفحه نمایش تنظیم تهویه به شدت ریز هست .

در خصوص امکانات این خودرو شاهد لیست بلند بالایی از این آپشن هستید و به هیچ عنوان شاهد کم و کسری نیستید .

از امکانات این خودرو می توان به یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که می‌توان از طریق بلوتوث نیز به آن وصل شد و با استفاده از ۶ بلندگوی بکار رفته داخل کابین از صدای آن لذت برد.

همچنین به کمک کلیدهای کنترلی روی غربیلک می‌توان سیستم صوتی را تنظیم کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به اتولایت ، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو ،فرمان برقی دو حالته ، ۴ ایربگ به کار رفته در خودرو ،استارت دکمه ای ، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ حالت به همراه حافظه صندلی ،گرمکن صندلی های جلو ، آینه تاشو برقی، تنظیم تهویه دوکاناله اشاره کرد .

در پایین کنسول میانی و در بالای خروجی USB و خروجی پاور ۱۲ ولتی، دو کلید قرار دارد که می‌توان سیستم‌های پایداری الکترونیکی ESP و کنترل سرعت خودرو در سرپایینی و ایستایی در سربالایی (HDC و HAC) را فعال و غیرفعال کرد، البته به غیر از این سیستم‌ها شما شاهد سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم کنترل کشش TCS نیز نصب شده است.

 

تجربه رانندگی و تست و بررسی جک S5 اتومات مدل ۱۳۹۶

هنگامی که خودرو را استارت میزنیم عایق بندی خودرو خوب عمل می کند و صدای زیادی به داخل اتاق نمی آید .

مطالعه بیشتر  افزایش قیمت در برخی محصولات کرمان موتور

هم چنین اولین چیزی که به محض استارت زدن دیده می شود می‌شود حرکت عقربه‌های پشت فرمان با سرعتی آرام تا انتهای محدوده خود همانند پیشرانه S5 یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۲ لیتری از نوع DOHC است و روی آن یک سیستم توربوشارژ نیز نصب شده که به کمک آن می‌تواند حداکثر ۱۷۴ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۵ نیوتن‌متر در بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

پس از بابت شتاب و گشتاوری دغدغه ای نداشته باشید و این خودرو پاسخگو شما خواهد بود.

زمان حرکت فرمان برقی خودرو از دستورات شما پیروی می کند و ضعفی در این خصوص نیست و فرمان زیر دست تان به اندازه کافی نرم هست

هم چنین گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه جک S5 تعویض دنده خوبی از خود به نمایش می گذارد گرچه که انتظار میرفت عملکرد بهتری داشته باشد و هماهنگی بیشتری می بود .

تمامی نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خبری از سیستم چهارچرخ متحرک (۴WD) نیست که شاید آفرود سواران را ناامید کند.

کیفیت سیستم تعلیق این خودرو نمره قابل قبولی نمی گیرد و خشکی بیش از اندازه ای دارد در کنار اینکه سرنشینان عقب در پیج ها یا دور زدن های تند تکان های شدیدی را تجربه می کنند و قطعا برای مصرف کننده خوشایند نیست

 

سخن آخر در تست و بررسی جک S5 اتومات مدل ۱۳۹۶

در نهایت میزان رضایت ما از تجربه رانندگی با جک S5 در سطح قابل قبولی قرار می گیرد و صرف نظر از بحث کیفیت سواری سایر موارد نمره قابل قبول و مورد تاییدی دارد.

 

 

اما یک مورد که به شدت حائز اهمیت است سیستم توربوشارژ این خودرو است و باید حساسیت لازم در خصوص این مورد لحاظ شود و قطعا از یک خودرو تنفس طبیعی در خصوص بحث نگهداری شرایط ویژه تری دارد و اگر که دقت کافی لحاظ نشود هزینه های زیادی روی دست مالک خواهد

بحث خدمات پس از فروش که دغدغه هم مصرف کننده به خصوص چینی سواران است باید گفته شود که شرکت کرمان موتور توانسته خوب عمل کند و ضعفی در خصوص این مورد وجود ندارد و می توانید به عنوان مصرف کننده رو این مورد حساب کنید و دغدغه ای از این بابت نداشته باشید .

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

واردات خودرو مساوی با پایان بازی خودروسازان برای افزایش قیمت

mortazavi

طرح چکی و اقساطی برای پیش فروش کشنده فوتون H4 دستی (شرایط و زمان)

mortazavi

متقاضیان خودروهای وارداتی اسفند ۱۴۰۱ برای انتخاب خودرو تا ۲۵ دی ۱۴۰۲ مهلت دارند!

mortazavi

نظر دهید.