مجله خبری 22 شرقی
تجربه رانندگی مطلب ویژه

تجربه رانندگی با کیا سراتو وارداتی

تجربه رانندگی با کیا سراتو وارداتی

نقد و بررسی سراتو وارداتی | سراتو وارداتی | کیا سراتو | تجربه رانندگی با سراتو وارداتی

هفته گذشته کیا سراتو مونتاژ را مورد بررسی قرار دادیم ، این هفته اختصاصا به بررسی کیا سراتو وارداتی مدل ۲۰۱۴ می پردازیم .

خودرویی که نسبت به نسل گذشته اش طوفانی در طراحی به پا کرد و روحی اسپرت به این خودرو دمیده شد و توانست سهم خوبی از بازار را کسب کند .

در بخش طراحی ظاهری اولین چیزی که جلب توجه میکند ، طراحی تخم مرغی شکل آن است که در کنار خطوط حجمی و زوایه داری که می بینید  به خودرو زیبایی خاص القا کرده است.

تجربه رانندگی با کیا سراتو وارداتی
نقد و بررسی سراتو وارداتی | سراتو وارداتی | کیا سراتو | تجربه رانندگی با سراتو وارداتی

 

طراحی ظاهری

در بخش جلویی چراغ های کشیده با نوار LED جلوه ای ویژه به خودرو داده است که چند سالی است این سبک چراغها امضا کیا نیز محسوب می شود .

در  نمای جانبی ، خطی را می بنید  که از درب جلو شروع و با گذشت از روی دستگیره‌های درب‌ها به چراغ عقب ختم می‌شود.

همچنین خط دیگری از پایین درب جلو شروع و به صورت منحنی شکلی تا انتهای درب عقب امتداد پیدا کرده است.

در نمای عقب خودرو هم کماکان با همان سبک طراحی جلو خودرو رو به رو هستیم و می توان گفت در طراحی این خودرو تعادل و هماهنگی در بخش های مختلف وجود دارد .

 

طراحی داخلی و امکانات

هنگامی که سوار این خودرو می شویم موقعیت راننده با توجه به تنظیم برقی صندلی بسیار مناسب است و میدان دید خوبی را در اختیار راننده می گذارد.

خودرو مذکور حدود ۱۴۰ هزار کیلومتر کار کرده است و طور کلی شاهد افت کیفیت محسوسی در این خودرو نیستیم اما مواردی به نظر قابل توجه بود را برای شما عزیزان ذکر کردیم.

کیفیت قسمت هایی که در داخل خودرو با دست بیشتر سروکار دارد از جنس پلاستیک نرم است موردی که در سراتو سایپایی چندان رضایت بخش نبود.

پنل سیستم صوتی و تهویه با طرح کربن دیزاین شده است که نمایی زیبا به قسمت جلو کابین بخشیده است .

تجربه رانندگی با کیا سراتو وارداتی
نقد و بررسی سراتو وارداتی | سراتو وارداتی | کیا سراتو | تجربه رانندگی با سراتو وارداتی

 

جاهای خالی این خودرو برای گذاشتن وسایل مختلف مناسب است و از این نظر احساس کمبود نمی کنید .

موردی که به نظر نگارنده یک ضعف محسوب می شود افت کیفیت شدید غریبلک فرمان است که عموما در خودروهای کره ای صدق می کند .

در خصوص فرمان باید گفت که سه پره است و ارگونومی خوبی را داراست و روی آن با تعداد زیادی از دکمه‌های مختلف تزئین شده است !

چرم صندلی ها با توجه به اینکه شرایط نگه داری این خودرو طبق گفته مالک آن چندان جالب نبوده اما افت شدیدی نیز نداشته است .

کنسول میانی به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است که در عمل حرفی برای گفتن در برابر رقبا ندارد .

مطالعه بیشتر  انواع شاسی بلند چینی | مشخصات هاوال H6S مدل 2021
به صورت کلی در  طراحی فضای داخلی کابین سعی شده حس اسپرت القا شود برای مثال دسته دنده کوچک و اسپرت خود نشان گر این موضوع است.

از این موارد که عبور کنیم به قسمت جذاب تجهیزات داخلی می رسیم ، برای شروع باید گفت این خودرو مجهز به سیستم ورود بدون کلید است ، البته که در خودروهای وارداتی چندان آپشن مهمی محسوب نمی شود.

از دیگر آپشن های این خودرو  می توان  آینه‌های جانبی برقی جمع شونده ، اتولایت ،سیستم تهویه مطبوع اتومات و دو گانه برای سرنشینان جلو  و دو خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز برای سرنشینان عقب،سیستم صوتی نه چندان حرفه ای با قابلیات پخش  MP3 و ورودی‌های iPod و USB . همچنین یک صفحه نمایش کوچک ۴٫۲ اینچی روی آن نصب شده که روی این صفحه علاوه بر اطلاعات سیستم صوتی، تصویر دوربین عقب نیز نمایش داده می‌شود.

کیا سراتو مجهز  ۱۰ عدد کیسه است که برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای قرار گرفته‌اند.

همچنین برای صندلی‌های جلو گرمکن و سردکن وجود دارد که به کمک دکمه‌های کنار دسته دنده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در کنار این قسمت، دکمه دیگری نیز قرار دارد که می‌توان سنسورهای پارک جلو و عقب را فعال و غیر فعال کرد.

همچنین آینه میانی این خودرو به صورت الکتروکرومیک است تا در هنگامی که خودرویی که در پشت قرار گرفته با نور بالا حرکت کند (که البته در کشور ما نیز زیاد اتفاق می‌افتد!) چشمان راننده را اذیت نکند ، علاوه بر آن سیستم قطب نما در این خودرو بر روی آینه قرار دارد.

هم چنین دکمه های کنترلی برای نصب آپشن باز و  بسته شدن درب پارکینگ روی آینه این خودرو موجود است .اما می‌رسیم به انبوه دکمه‌هایی که روی غربالک فرمان گرفته‌اند! در سمت راست دکمه‌هایی برای کنترل سیستم کروز کنترل و همچنین یک دکمه برای تغییر عملکرد فرمان قرار دارد که در بخش بعدی به بررسی آن خواهیم پرداخت .

 

تجربه رانندگی

دکمه استارت این خودرو را فشار میدهیم صدای پیشرانه مانند سایر خودروهای چهار سیلندر است

این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه  که می‌تواند حداکثر ۱۶۱ اسب‌بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۹۴ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

تجربه رانندگی با کیا سراتو وارداتی
نقد و بررسی سراتو وارداتی | سراتو وارداتی | کیا سراتو | تجربه رانندگی با سراتو وارداتی

 

گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم ، حساسیت فرمان در ابتدا حرکت مناسب است و حس خوبی را به راننده القا می کند.

تعویض دنده ها مناسب است و تاخیری در این خصوص وجود ندارد.

دید آینه های جانبی چندان جالب نیست و شاید به این دلیل است که موقیعت جای گذاری آینه ها مانند سایر خودروها به نظر نمی رسد و متفاوت است .

مطالعه بیشتر  خودروی جدید ام جی مارول آر 2023 MG Marvel R
سواری خودرو تا حدی زیادی مطلوب است اما در هر صورت سواری اسپرت را القا می کند که خوب به نظر می رسد ولی در مجموع می توان گفت دست اندازها را به نرمی رد می کند .

یک نکته ای که وجود دارد در حین حرکت سیستم تهویه خودرو را تست کردیم و متاسفانه صدای اضافی زیادی به همراه دارد .

از سیستم های کمکی ایمنی این خودرو می توان به سنسور های پارک جلو و عقب ، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش اشاره کرد

از نظر ابعاد و اندازه، این نسل با ۴۵۶۰ میلیمتر طول، ۱۷۸۰ میلیمتر عرض و ۱۴۳۵ میلیمتر ارتفاع می باشد .
حجم باک این خودرو ۵۰ لیتر است و مصرف سوخت آن در شهر ۱۰٫۴ لیتر، در خارج از شهر ۵٫۷ لیتر و به صورت ترکیبی ۷٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

به غیر از دو شیفتری که در پشت فرمان قرار دارند و می‌توان با آن‌ها دنده را تعویض کرد، یک دکمه در سمت راست فرمان رل کدارد که می‌تواند عملکرد فرمان را به سه حالت Normal، Comfort و Sport تغییر دهد. هر یک را امتحان می‌کنیم، حالت Comfort فرمان را بسیار نرم می‌کند و می‌توان به راحتی آن را چرخاند.

در مقابل نیز حالت Sport فرمان را به صورت محسوسی سفت می‌کند و برای کسانی که قصد دارند کمی شیطنت کنند مناسب است! و در آخر حالت Normal می‌باشد که بین این دو حالت است و برای استفاده‌های روزمره و شهری کاملاً مناسب می باشد.

 

کلام آخر

در خصوص قیمت این خودرو هم مانند روال گذشته اظهار نظری نمی کنیم چرا که با نوسانات بازار فعلی ایران هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست اما به صورت کلی می توان گفت جو فعلی بازار خودرو این روزها بیشتر در آرامش به سر می برد و اگر قصد خرید دارید گزینه های قابل اعتماد زیادی پیدا می شود .

تجربه رانندگی با کیا سراتو وارداتی
نقد و بررسی سراتو وارداتی | سراتو وارداتی | کیا سراتو | تجربه رانندگی با سراتو وارداتی

 

در این شرایط رقیب مستقیم این خودرو هیوندا الانترا می باشد و خرید هر یک از این دو گزینه بیشتر به سلیقه بر می گردد و در عمل تفاوت کیفیتی ندارند.

البته اگر خواهان این هستید که با بودجه کمتر یک خودرو هم سطح با سراتو سوار شوید مزدا ۳ یکی از بهترین گزینه هاست البته در بخش فنی این خودرو حساسیت نگهداری بالاتری از خودروهای کره ای مذکور دارد و اگر چندان اهل تعمیرگاه نیستید ، سراتو یا الانترا گزینه قوی تری در بحث خرید خودروهای دست دوم می باشد.

 

5/5 - (30 امتیاز)

مطالب مرتبط

شرایط ثبت نام پژو پارس ایران خودرو به مدت ۱۰ روز

mortazavi

امروز ۱۷ خرداد قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو

mortazavi

خودنمایی قیمت پژو پارس امروز در بین خودروهای داخلی بازار ایران (۲۳ اسفندماه)

mortazavi

نظر دهید.