مجله خبری 22 شرقی
تجربه رانندگی مطلب ویژه

تجربه رانندگی با پژو ۲۰۷

تجربه رانندگی با پژو 207

تجربه رانندگی با پژو ۲۰۷ | تجربه رانندگی با ۲۰۷ | تست و بررسی پژو ۲۰۷ | نقد و بررسی پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷: ( Peugeot 207)

ما قصد داریم پژوi 207 موجود در ایران یا بهتر بگوییم ۲۰۶+ را معرفی و بررسی کنیم که در چین و جنوب آمریکا یک سدان تحت نام پژو ۲۰۷ عرضه می‌شود که در واقع از پلت فرم پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند و مانند ۲۰۶ SD از صندوق عقب برخوردار است. هر چند نسخه هاچ بک آن هم در بازارهای چین، برزیل و ایران با نام ۲۰۷ عرضه می‌شود.

سال ۱۳۸۹ ایران خودرو تصمیم گرفت تا پژو ۲۰۶+ را با نام پژو – Peugeot 207i ( دنده ای ) روانه بازار کند. ۲۰۷ در ۲ تیپ دنده ای و اتوماتیک با پیشرانه مشترک با پژو ۲۰۶، یعنی همان پیشرانه TU5، عرضه شد. i207 که سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ توسط ایران خودرو عرضه شد، از لحاظ فنی و امکانات رفاهی، تفاوتی با پژو ۲۰۶ ندارد و تنها ظاهر آن دستخوش تغییرات شده است. تولید پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۹۱ متوقف شد و ۴ سال بعد، یعنی در سال ۱۳۹۵، ایران خودرو پژو ۲۰۷ ایرانیزه خود را با ایجاد تغییراتی در ظاهر و سطح امکانات خودرو روانه بازار کرد.

 

طراحی ظاهری                       

زیبایی خودرو سلیقه ای است اما میتوان i207 را فیس لیفت نسبتا موفقی حساب کنیم که از پژو۲۰۶ نسبتا جذاب تر شده است در نمای جلویی خودرو چراغ های برآمده و کشیده تر که یک ردیف چراغ روشنایی روز (Daylight) در بالای آن قرار دارد که البته در مدل های ۸۹ تا۹۱ (Daylight) وجود ندارد و همچنین دهانه جلویی خودرو بزرگتر از ۲۰۶ شده است.

در نمای جانبی خودرو تغییرات چندانی مشاهده نمی شود و تمام تغییرات به همرنگ شدن دستگیره در ها و زه کناری در ها با بدنه خودرو و همچنین حذف شدن چراغ راهنما از روی گلگیر و مجهز شدن آینه های جانبی به راهنما خلاصه میشود.

حال به نمای عقب این خودرو می پردازیم در بخش عقب خودرو چراغ های برآمده را مشاهده می کنیم که البته فرم کلی چراغ نسبت به پژو۲۰۶ تغییری نداشته و فقط گرافیک داخلی چراغ ها عوض شده همچنین در محل بالای پلاک دوربین عقب و بر روی سپر مشکی رنگ سنسور های عقب نصب شده است و تفاوت دیگری که با ۲۰۶ دیده میشود چراغ های مه شکن از یک چراغ در وسط به دو چراغ  در دوطرف تغییر پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر  شکوفایی صنعت خودروسازی ایران به‌رغم رکود جهانی ناشی از کرونا

 

طراحی داخلی

در نمای داخلی خودرو تغییرات در دریچه های تهویه،مانیتور،صفحه کیلومتر و فرمان خلاصه میشود بر روی فرمان دکمه های کروزکنترل و کنترل سیستم پخش قرار داده شده است در این خودرو سیستم پخش مولتی مدیا ۷اینچی با قابلیت پخش DVD،بلوتوث،GPS،دوربین و سنسور عقب و دو عدد توییتر که بر روی در های جلو قرار گرفته اند.

امکانات

تجهیزات و امکانات ۲۰۷ جدید عبارت‌اند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، شیشه‌های برقی چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی ، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD،USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین عقب، آینه‌های جانبی برقی.

بخش فنی

پیشرانه ۲۰۷ جدید همان موتور آشنای tu5  به حجم ۱۶۰۰CC با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر می باشد تغییرات فنی نسبت به ۲۰۷ قبلی شامل سیستم برقی و جعبه دنده و برخی دیگر از قسمت ها است.

 

تجربه رانندگی

ابتدا به بررسی کیفیت قسمت های داخلی کابین می پردازیم ، مواد استفاده شده در داشبورد و درها کیفیت قابل قبولی دارند ، ولی کیفیت قسمت وسط غربیلک فرمان چنگی به دل نمی زند، مونتاژ قطعات داخلی تقریبا با دقت کافی انجام شده اما ایرادات مونتاژی هم مثلا در قسمت درب صندوق عقب و سپر عقب مشاهده می شود.

حال خودرو را روشن کرده، صدای موتور همان صدای پیشرانه TU5 است، نفوذ صدای موتور به داخل اتاق کم است و حتی در دور های بالاتر از۳ یا۴ هزار هم این صدا آنچنان زیاد و آزار دهنده نیست ،نکته بعدی میزان نور چراغ های جلو و Daylight هاست که میزان نور چراغ ها به خصوص Daylight عالی است.

شروع به حرکت می کنیم، پدال کلاج نسبتا نرم است، کمی خشک جا رفتن دنده ها مشخص می شود که البته در همه۲۰۷ ها این مشکل وجود ندارد، تعلیق خودرو مشابه پژو ۲۰۶ عمل میکند ، اما صدایی که وارد کابین می شود بسیار کمتر از ۲۰۶ است و به طور کل میتوان گفت ۲۰۷ جدید آرامش بیشتری از ۲۰۶ به سرنشینان میدهد.،سیستم ترمز خودرو همچنان جزو نقاط قوت محسوب میشود و با فشردن ترمز ،راننده احساس اطمینان میکند.

مطالعه بیشتر  به دلایل زیر 405 با موتور XU7 بخرم یا نخرم ؟

در مجموع کشش و قدرت موتور خوب و قابل قبول است و شتاب اولیه خوبی دارد و در کارکرد های کم سیستم تعلیق هم به خوبی عمل میکند اما در کارکرد های بالای ۵۰ هزار کیلومتر سیستم تعلیق عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد و صدا و ضربه به داخل اتاق ورود می کند.

جمع بندی تجربه رانندگی با پژو ۲۰۷

در نهایت پژو  ۲۰۷i طراحی نسبتا جذاب،موجود بودن همه قطعات در بازار وهمچنین بازار خرید و فروش خوبی دارد که از این لحاظ نسبت به رقبای خود برتری دارد اما این خودرو نکات منفی هم دارد که ما با پرس و جو از چندین صاحب ۲۰۷ این معایب را متوجه شدیم اول اینکه با توجه به اینکه تمام قطعات مصرفی ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ۵ یکی هستند اما به اسم اینکه قطعات ۲۰۷ می فروشند شما باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید و نکته دوم اینکه با رسیدن به کارکرد های تقریبا بالای ۵۰ هزار (که البته بستگی به نوع استفاده دارد) ممکن است خرج هایی برای شما داشته باشد از جمله جعبه فرمان،پمپ صندوق ، کویل و… که لازم است شما قبل از خرید پژو۲۰۷ (مخصوصا کارکرده و دست دوم) به این نکات هم توجه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خودرو می خواهد در بورس بماند!

mortazavi

قیمت انواع خودرو امروز ۱۸ مرداد

mortazavi

خبر خودرو ۲۸ تیر | قیمت رانا به مرز نیم میلیاردی رسید….

mortazavi

3 نظرات

N اکتبر 7, 2020 at 7:06 ب.ظ

بسیار کامل ومفید😍

پاسخ
وحید جولای 31, 2021 at 5:44 ب.ظ

من ۲۰۶ زیاد سوار شدم مدتیه ۲۰۷ خریدم . به نظرم نرمتره و لذت رانندگی بیشتری داره . آپشن هم که بیشتره . رینگ پانوراما فرمان برقی ص هفت اینچ کروز دی لایت و …

پاسخ
محید جولای 12, 2022 at 5:23 ق.ظ

این طوری که نویسنده گفته پژو ۲۰۷ هیچ نقصی نداره تابلوه که سلیقه ای نظر داده

پاسخ

نظر دهید.