مجله خبری 22 شرقی
تجربه رانندگی مطلب ویژه

تجربه رانندگی ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر

mvm-110---test-drive

با سلام خدمت همراهان همیشگی ۲۲ شرقی ، در این مقاله به تست و بررسی خودرو ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر می پردازیم .خودرویی که بیشتر خریداران آن برای مصارف شهری استفاده می کنند

این خودرو ساخته کمپانی چری چین است ، خودرویی که با نام QQ شناخته می شود و با کد اتاق  S11 شناخته می شود و از سال ۱۳۸۴ در شهرهای ایران تردد دارد .

در نگاه اول این خودرو همان ماتیز ساخته کمپانی دوو است که البته دقیقا هم درست است چرا که این خودرو نمونه کپی شده ماتیز است زیرا در آن سالها  کمپانی های چینی فقط سعی در کپی سازی از برندهای مختلف دنیا داشتند و هیچ تغییری در خودروها اعمال نمی کردند جز آنکه کیفیت این خودرو ها نسبت به نمونه های اصلی به شدت کاهش داشتند .آن اوایل موجی از جوانان و به‌ویژه خانم‌ها، سراغ این خودرو رفتند.

test-drive-002

باید اعتراف کرد که اگر شرکت کرمان موتور  شرایط فروش آسانی را برای عرضه ۱۱۰ فراهم نمی‌کرد، هرگز آینده‌ای  به این درخشانی در بازار ایران برای این خودرو مهیا نبود.

البته همیشه بحث کیفیت پایین این خودرو در کنار ایمنی چالش برانگیزش در هاله ای از ابهام بود و شاید بارهای بار شنیده باشید این خودرو در چین فقط مجوز عبور در دانشگاه ها را دارد که خود نشان دهنده پایین بود سطح ایمنی این خودرو است .

 

طراحی ظاهری ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر

در طراحی ظاهری این خودرو همان طور که پیش تر گفته شد شما شاهد کپی سازی از روی ماتیز هستید جز آن یکسری تغییرات در خصوص گرافیک چراغ ها وجود دارد و شاهد بزرگ شدن کاسه چراغ های جلو و اضافه شده مه شکن های جلو در این خودرو هستیم

در خصوص چراغ های عقب هم تغیراتی اعمال شده است که به بزرگ تر شدن چراغ ها در کنار اضافه شدن مه شکن های عقب هست .

test-drive-004

تفاوت نسخه چهار سیلندر با نسخه سه سیلندر در روف ریلی هست که روی نسخه چهار سیلندر فقط  نصب شده است.

test-drive-003

 

مطالعه بیشتر  کانسپت جدید کیا با نام "کیا EV9 مدل 2021"

طراحی داخلی ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر

در طراحی داخلی این خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده است  لازم به ذکر است این خودرو مدل ۱۳۹۲ است و بعد از ۸ سال افت کیفیت شدیدی را در این خودرو شاهد هستیم .

برای مثال پوشش ایربگ شاگرد به شدت دچار افت کیفیت شده است و فاصله های با سایر اجزا داشبورد خیلی زیاد است .

test-drive-005

اما در برگیرندگی صندلی های این خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارد و جای پای راننده و سرنشینان در وضعیت خوبی است لااقل برای خودرویی که در سطح مصارف تو شهری هست و نه بیشتر می توان گفت قابل قبول است .

test-drive-006

اما سر و صدای پلاستیک خشک در این خودرو به شدت آزار دهنده است .

در این خودرو فضای تقریبا خوبی برای گذاشتن وسایل مختلف وجود دارد که خود یک مزیت محسوب می شود .

امکانات رفاهی این خودرو شامل چهار شیشه برقی ، پاور ویندوز ، تنظیم برقی آینه های جانبی ، ایمبولایزر ، فرمان هیدرولیک می باشد

از امکانات ایمنی ام وی ام ۱۱۰ می توان به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو و ترمز ABS اشاره کرد .

هم چنین روشن شدن چراغ های این خود از  روی دسته راهنما وجود ندارد و از طریق یک ولوم که بالا و پایین می شود قابل روشن شدن است .

 

تجربه رانندگی با ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر

در بحث تجربه رانندگی این خودرو اولین موردی که در حرکت با آن مواجه هستید سیستم تعلیق ضعیف این خودرو است به صورتی همه ضربات ناشی از خیابان را به صورت مستقیم به اتاق وارد می کند به شدت ناخوشایند است .

و به دلیل فاصله محوری کم این خودرو ( حدود ۲٫۳۵ ) هنگام عبور از دست انداز چهار چرخ این خودرو با هم از دست انداز عبور می کنند و با هم فرود می آیند و به همین دلیل به همه اتاق ضربه وارد می شود .

موتور این خودرو ۱٫۱  لیتری هست که قدرتی معادل ۶۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۹۰ نیوتن متر تولید می کند و در کنار ۸۹۰ کیلوگرم وزن این خودرو شتاب صفر تا صد حدود ۱۳ ثانیه برای این خودرو فراهم کرده است .

مطالعه بیشتر  خودروسازی پژو (Peugeot )، مدل جدید پژو 508 PSE مدل 2021

مصرف سوخت این خودرو حدود ۵ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر است و حجم باک این خودرو ۳۵ لیتر است و در طی مصارف شهری خیالتان از بابت اینکه مدام در پمپ بنزین نباشید راحت است .

موردی که نیاز هست باز تاکید شود ، مصرف تو شهری این خودرو است و قطعا برای مصارف بین شهری ساخته نشده است پس اگر از این خودرو در مصرف بین جاده ای استفاده می کنید موارد ایمنی را رعایت کنید و با سرعت مطمئنه رانندگی کنید .

 

سخن آخر با ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر

هنگام خرید این خودرو در بازار دست دوم  باید بدانید که سراغ یک خودرو چینی رفته اید پس انتظار چندان بالایی از کیفیت نداشته باشید .

هم چنین با توجه به حجم موتور کم این خودرو با مشکلات خاصی مواجه نخواهید بود لااقل اگر صاحب قبلی حواسش به آب و روغن این خودرو بوده قطعا مشکلی ایجاد نشده اما باز هم هنگام خرید همراه یک کارشناس اقدام به خرید کنید چرا که دست به خرید خودرویی دست دوم می زنید و دوم اینکه ام وی ام ۱۱۰ یک خودرو چینی است و اگر خدایی نکرده دچار مشکل باشد هزینه های تعمیر و قطعات آن به شدت سرسام اور است حالا می خواهد ام وی ام ۱٫۱ لیتری باشد یا لیفان ۸۲۰ ، ۲٫۴ لیتری در هر صورت هزینه بر خوهد بود .

در نهایت اگر نیاز به یک خودرو دومی دارید که کم مصرف و اقتصادی باشد و برای مصارف شهری فقط مورد استفاده است  هم چنین بودجه ای حدود ۹۰ میلیون تومان در شرایط امروز بازار کنار گذاشته اید  در بازار دست دوم  می توانید سراغ این خودرو بروید و می توان گفت گزینه خوبی برای خرید محسوب می شود اما با رعایت شرایطی در بالا گفتیم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4/5 - (24 امتیاز)

مطالب مرتبط

مشخصات کامل خودروی برقی بیستون نات ایران خودرو (FAW Bestune-NAT)

mortazavi

آخرین مهلت ثبت نام در طرح فروش یکپارچه خودرو

mortazavi

بهترین پیشرانه‌های سال ۲۰۲۰

سجاد ناجی

1 نظر

یاسمین دسامبر 13, 2022 at 7:43 ب.ظ

سلام . میبخشین من فردا میخوام ماشین بگیرم بودجه ام نهایتا ۱۴۵ میلیونه و بین ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ موندم . تپرو خدا میشه شما بگیم کدومو بگیرم ؟ ماشین اولم هست

پاسخ

نظر دهید.