مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

از سر گیری لاتاری ایرانی قیمت خودروها را کاهش داد…

از سر گیری لاتاری ایرانی قیمت خودروها را کاهش داد...دیروز تغییرات غیرمنتظره ای در بازار خودرو رخ داد. کاهش قیمت خودروهای داخلی اتفاقاتی که منجر

گزارش خبر خودرو از خبرگزاری ۲۲ شرقی | از سر گیری لاتاری ایرانی قیمت خودروها را کاهش داد…

دیروز تغییرات غیرمنتظره ای در بازار خودرو رخ داد. کاهش قیمت خودروهای داخلی اتفاقاتی که منجر به عدم تعادل قیمت خودروهای چینی و افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار شد. به گزارش خبر خودرو از خبرگزاری ۲۲ شرقی، دیروز تغییر غیرمنتظره ای در بازار خودرو رخ داد. اتفاقی که باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی، عدم تعادل قیمت خودروهای چینی و افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار شد.
اتفاقی که ولوو XC90  را با قیمت ۱۴ میلیارد در بازار خودرو روبه رو کرد. از سوی دیگر خودروهای داخلی با کاهش قیمت ۱ تا ۶ میلیون تومانی مواجه هستند. گفته می شود یکی از دلایل این کاهش قیمت، اعلام قرعه کشی خودروسازان ایرانی است که تاثیر زیادی بر بازار خودرو داشته است.

این اتفاق متقاضیان خودروهای داخلی را مجبور کرد تا از طریق قرعه کشی اقدام کنند. در واقع کاهش قدرت خرید مردم ممکن است یکی از دلایلی باشد که خریداران خودرو دوست دارند در قرعه کشی خودروسازان شرکت کنند. زیرا به عنوان مثال قیمت کارخانه خودروسازی پژو پارس که در قرعه کشی قبلی پیش بینی می شد بیشترین خرید را داشته باشد، حدود ۱۸۵ میلیون تومان است. اما همین خودرو در بازار ۴۶۰ تا ۴۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. یعنی برای این خودرو حدود ۲۹۰ میلیون تومان اختلاف قیمت وجود دارد که هم انگیزه خریداران با کمبود قدرت خرید را افزایش می دهد و هم خرید و فروش را برای دلالان آسان می کند.
خبر خودرو ساخت ایران: با عرضه دنا پلاس در تعداد بالا کاهش قیمت ها را شاهد بودیم…
کارشناسان دلیل اصلی تاثیرگذاری نرخ ارز بر قیمت خودرو را تورم حاکم و کمبود خودرو برای عرضه می دانند. در واقع می توان گفت که بازار به دلیل رشد تورم و در دسترس بودن کم خودرو تشنه است و همین موضوع باعث دامن زدن به اختلاف قیمت محصولات بین کارخانه و بازار می شود.
روز گذشته برخی خودروهای داخلی با افت قیمتی یک تا شش میلیون تومانی همراه شدند. جایی که قیمت سقف شیشه ای رانا پلاس با ۶ میلیون تومان کاهش به ۵۰۱ میلیون تومان می رسد. خودروهای چینی بین ۵ تا ۵۰ میلیون تومان و برخی مدل ها ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند. در حالی که لاماری ایما با ۵۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد تومان رسیده است، KMC K7 با نیز یک افزایش ۷۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به ۱٫۹۵۰ میلیارد تومان رسید. علاوه بر این، قیمت خودروهای خارجی پریمیوم نیز بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.
نیسان جوک اسپرت با ۱۵۰ میلیون تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و رنو کولئوس با ۱۰۰ میلیون تومان به ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسید. همچنین دیروز قیمت خودروهای لوکس از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت ولوو XC90 با ۲۰۰ میلیون تومان افزایش به ۱۴ میلیارد تومان، مرسدس بنز E200 با ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و فولکس واگن پاسات با ۵۰ میلیون تومان افزایش به ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید.
کاهش ارزش ارز دیروز باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی و افزایش قیمت خودروهای خارجی شد. نرخ دلار آمریکا روز یکشنبه در بازار از ۴۰ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز شد و پس از رسیدن به ۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان با حرکتی صعودی، در پایان روز به ۴۰ هزار و ۸۷۰ تومان بسته شد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  تائید شدن طرح واردات خودرو از سوی مجلس

مطالب مرتبط

قیمت فونیکس مدیران خودرو کاهش شدیدی پیدا کرد…

mortazavi

شورای رقابت به طور رسمی از فرایند قیمت گذاری حذف شد

سجاد ناجی

اختصاص ارز آیفون به واردات خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.