مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

گرانی بدون مجوز شرکت های مونتاژ خودرو!

گرانی بدون مجوز شرکت های مونتاژ خودرو! بیش از 20 روز است که شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده به بحث گذاشته و متاسفانه هنوز خبری از تکلیف نهایی قیمت این خودروها نیست.

گرانی بدون مجوز شرکت های مونتاژ خودرو!

بیش از ۲۰ روز است که شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده به بحث گذاشته و متاسفانه هنوز خبری از تکلیف نهایی قیمت این خودروها نیست.
اواخر فروردین ماه سال جاری شورای رقابت اعلام کرد: برای اولین بار خودروهای مونتاژی در شورای رقابت قیمت گذاری می شوند و افزایش قیمتی وجود ندارد و حتی ممکن است برخی محصولات افت قیمت داشته باشند.
به گفته شجاعی، سخنگوی شورای رقابت، کارشناسان در سه ماه گذشته روی قیمت تمام شده خودروهای مونتاژی یا CKD کار کرده اند که گروه ویژه ای برای همکاری با شورای رقابت تشکیل داده است. سازمان های حمایت؛ انجمن خودروسازان؛ دانشکده خودروسازی، انجمن های تخصصی و … برای تثبیت قیمت خودرو ایجاد می شود تا اعلام قیمت خودروها اصلاح شود. ضمن اینکه اعلام قیمت خودروها بر عهده شورای رقابت نیست، پس از تایید قیمت خودروهای آماده شده به وزارت صمت باید قیمت نهایی خودروها توسط این نظارت اعلام شود.

موضوع مهم دیگر این است که نکته قابل توجه اینجاست که سخنگوی شورای رقابت در تشریح جزئیات دسترسی شورای رقابت به قیمت خودروهای مونتاژی تاکید کرد که قیمت خودروی مونتاژی با توجه به شاخص رقابت پذیری و با توجه به مقایسه قیمت خودرو تعیین می شود. قیمت هر خودروی داخلی با سه خودرو مشابه خارجی، به نظر می رسد در برخی از این خودروها کاهش قیمت داشته باشیم.
بیان این سخنان عاملی خوش بینانه برای کاهش قیمت خودروهای مونتاژی شد اما شرکت های خودروسازی بدون توجه به این موضوع حتی با افزایش قیمت محصولات، خودسرانه لیست جدیدی از قیمت ها را اعلام کردند.
سازمان حمایت در واقع طی اطلاعیه ای به شرکت ها اعلام کرد که بدون مجوز نمی توانند قیمت ها را تغییر دهند، اما متاسفانه نه تنها قیمت ها برگشت، بلکه خبری از کاهش قیمت نیز نشد. با این حال مسئولان شورای رقابت همچنان قیمت خودروهای مونتاژ شده را در روزهای آینده اعلام می کنند، در حال حاضر ۲۰ روز از تاثیرگذاری شورای رقابت بر قیمت گذاری خودروهای مونتاژ شده می گذرد و متاسفانه هنوز خبری از قیمت گذاری جدید خودروها نیست.

مطالعه بیشتر  مرحله تبدیل حواله های منقصی محصولات ایران خودرو

گرانی بدون مجوز شرکت های مونتاژ خودرو!  بیش از 20 روز است که شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده به بحث گذاشته و متاسفانه هنوز خبری از تکلیف نهایی قیمت این خودروها نیست.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اعلام قیمت تارا ایران دنده دستی

سجاد ناجی

نصب دی لایت یک بهانه برای بالا رفتن قیمت خودرو

mortazavi

افزایش تیراژ برخلاف افزایش کیفیت

سجاد ناجی

نظر دهید.