مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

گام بلند خودروسازان در جهت تولید خودرو

گام بلند خودروسازان در جهت تولید خودرو براساس بررسی هایی که وزات صمت انجام داده، نتایج آماری نشان می دهد که نزدیک به 537 هزار دستگاه خودرو تولید شده است که نسبت به میزان تولید در زمانی مشابه با سال قبل، 27 درصد رشد داشته است.  براساس آمار وزارت، صنعت معدن و تجارت از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نزدیک به 536 هزار و 903 دستگاه خودرو تولید شده است که نشان دهنده به ثمر نشستن برنامه های تحولی دولت سیزدهم در زمینه تولید و تنظیم بازار خودرو است. 

گام بلند خودروسازان در جهت تولید خودرو

براساس بررسی هایی که وزات صمت انجام داده، نتایج آماری نشان می دهد که نزدیک به ۵۳۷ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که نسبت به میزان تولید در زمانی مشابه با سال قبل، ۲۷ درصد رشد داشته است.

براساس آمار وزارت، صنعت معدن و تجارت از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نزدیک به ۵۳۶ هزار و ۹۰۳ دستگاه خودرو تولید شده است که نشان دهنده به ثمر نشستن برنامه های تحولی دولت سیزدهم در زمینه تولید و تنظیم بازار خودرو است.

از این ارقام اعلام شده، به تعداد ۴۵۶ هزار و ۱۲۳ دستگاه مدل خودروی سواری به شکل غیر مستقیم و کامل تولید شده اند که ۳۷۰ هزار و ۱۶۶ دستگاه خودروی کامل تولید شده در ۵ ماهه اول سال قبل به میزان ۲۳ درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

در زمان اعلام شده سال جاری نزدیک به ۶۲ هزار دستگاه وانت در کشور تولید شده اند که در مقایسه با آمار تولید در زمان مشابه سال قبل که ۴۰ هزار و ۶۵۸ دستگاه بوده و با رشد ۵۲ درصدی همراه شده است.

همچنین در ۵ ماهه اولیه امسال با رشد ۷۰ درصدی نزدیک به ۱۳۷۰ دستگاه خودروی ون تولید شده است که از ابتدای فروردین تا مردادماه سال قبل ۸۰۶ دستگاه ون در کشور به مرحله تولید نهایی رسیده اند.

علاوه بر این، در این زمان اعلام شده سال ۱۴۰۲، ۴۴۹ دستگاه مینی بوس و میدل باس تولید شده است که ۱۲ درصد بیشتر از آمار تولید این نوع خودروها در ۵ ماهه اول سال گذشته برابر با ۴۰۱ دستگاه بوده است.

مطالعه بیشتر  مدل خارجی ها در بازار خودرو امروز چه قیمتی گرفتند؟

از جمع کل تولید خودرو در ۵ ماهه ابتدای سال جاری، نزدیک به ۱۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه مدل خودروهای سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده تولید شده است که نسبت به ۹۸۲۰ دستگاه تولیدی در این زمان مشابه سال قبل، تقریبا ۶۹ درصد تولید این خودروها با روند افزایشی همراه بوده است.

طبق آماری که وزارت صمت اعلام کرده است، تنها بررسی آماری دستگاه های اتوبوسی نشان می دهد که یک روند کاهشی داشته است، این در صورتی است که در ۵ ماه اول سال قبل، ۴۲۴ دستگاه تولید شده و اتوبوس های تولید شده به ۳۳۱ دستگاه رسیده اند که ۲۲ درصد کمتر است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

افزایش درآمد دولت از محل نقل‌ و انتقال در ۸ ماه گذشته

سجاد ناجی

اطلاعیه ایران خودرو برای برندگان ۴ خودرو و واریز پیش پرداخت…

mortazavi

با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای بازار را بشناسید !

سجاد ناجی

نظر دهید.