مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

رئیس جمهور: کمبود خودرو را با واردات جبران می کنیم…

رئیس جمهور: کمبود خودرو را با واردات جبران می کنیم... رئیس جمهور با اعلام اینکه قیمت طلا و ارز کاهش می یابد، گفت: با توجه به منابع و توانمندی های کشور و ....

رئیس جمهور: کمبود خودرو را با واردات جبران می کنیم…

رئیس جمهور با اعلام اینکه قیمت طلا و ارز کاهش می یابد، گفت: با توجه به منابع و توانمندی های کشور و همکاری دولت و مجلس، آینده خوبی را در اجرای دستور کار مجلس می بینم. سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ دفاع کرد و گفت باید خدا را شکر کنیم که با وجود همه دشمنی ها، صبر و شکیبایی را به ما داد. و عزم مردم باعث شکست دشمن شد: دشمن سعی دارد بخش بزرگی از دولت ما را مقصر امور انقلابی قرار دهد. اگرچه هیچ نظامی به اندازه ای  سپاه تلاش نکرده است که با تروریسم مواجه شود. بدون سپاه قدس و شهید سلیمانی اوضاع منطقه ما فرق می کرد. کسانی که می خواهند سپاه را مقصر بدانند تلاش مذبوحانه ای کرده اند و حرکتشان ناکام خواهد ماند.

وی افزود: تمام تلاش دولت این بود که امسال رشد اقتصادی را رصد کند چرا که قبل از روی کار آمدن این دولت، چهار دهم رشد داشتیم و اکنون حدود چهار درصد رشد اقتصادی را شاهد هستیم. رشد سرمایه گذاری، کاهش تورم و رشد تولید داریم و اینها نشانه های خوبی است. تولید ما پنج درصد افزایش یافته است. همچنین شاهد افزایش تولید و اشتغال بودیم. علیرغم همه محدودیت‌هایی که در حال ثبت افزایش صادرات نفت خام و میعانات گازی هستیم، به منابع ارزی خود دسترسی داریم. سعی کردیم مقروض نباشیم…

رئیسی: علیرغم افزایش پرداخت یارانه ها تلاش کرده ایم از استقراض که دستاورد دولت است خودداری کنیم. تلاش های قابل توجهی برای تامین زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی صورت گرفته و تاکنون در برخی استان ها اجرا شده است. تلاش کرد درآمد نفت و مالیات را به واقعیت تبدیل کند. مواردی از فرار مالیاتی وجود داشته است. هزینه خدمات پرستاری و هزینه تدریس محاسبه می شود. در شش ماهه اول سال ارزش افزوده در بخش تولید ۵ درصد بوده که بالاترین میزان از سال ۹۶ بوده است. ارزش افزوده معدن اکنون مثبت است. تولید لوازم خانگی، خودرو و محصولات پتروشیمی افزایش یافت. ما در تولید فولاد رتبه هفتم را داریم. پیشرفت خوبی در بخش تولید وجود دارد. حجم تجارت کشور ۱۷ درصد و ارزش صادرات محصولات غیرنفتی ۱۹ درصد افزایش یافت.

مطالعه بیشتر  سبد محصولات سایپا با 3 خودروی جدید تزئین شد!

رئیس جمهور درباره وعده دولت برای ایجاد یک میلیون شغل نیز بیان کرد: این وعده محقق شد، به نظر ما کافی نیست و باید تلاش بیشتری کرد. در حوزه کشاورزی ۱۷ درصد رشد تولید غلات داشتیم. خرید تضمینی گندم ۶۰ درصد افزایش یافته است. در حوزه تولید دانش ۷۰ درصد شرکت های دانش بنیان تنها در حوزه کشاورزی افزایش یافته اند.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ تلاش شد بر اصول برنامه هفتم، سند برنامه ریزی منطقه ای و سند تحول دولت تمرکز شود. تلاش شد تا از گنجاندن جداگانه احکام خارج از بودجه و احکام دائمی جلوگیری شود. شفافیت و گنجاندن تمامی منابع و هزینه ها. ارتقای سطح زندگی مردم، متعادل کردن پرداخت‌ها، کاهش تورم، صرفه جویی، حمایت از بازار سرمایه، افزایش درآمد مالیاتی، تمرکز بر سلامت، تمرکز بر رشد اقتصادی و اشتغال و فعال‌سازی صندوق های عدالت در همه استان ها با جدیت در حال پیگیری هستند.

رئیسی افزود: مقرر شد کمک های نقدی و غیرنقدی معادل ۳۶۰ همت ارائه شود. حمایت از یارانه نان نیز در حال بررسی است و پیش بینی هایی برای آن انجام شده است. تولید خودرو در نظر گرفته شده و کسری از طریق واردات جبران می شود.

وی افزود: ۳۱ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است. برای هر استان هزار میلیارد در نظر گرفته می شود. مازاد درآمد دولت به این صندوق اشتغال دولتی وارد می شود. دولت کاهش ۷ درصدی مالیات شرکت‌ها و افزایش ۴۳ درصدی در بخش سلامت را در نظر گرفت. فراهم سازی زمین برای ساخت خانه و اعتبار مالیاتی برای پروژه ملی مسکن در حال بررسی است.

رئیس جمهور همچنین در ادامه صحبت های خود گفت: در تلاش هستیم تا تفاوتی بین درامد و هزینه نباشد که به دنبال آن کسری بودجه اتفاق نیفتد و ضمن اینکه تکالیف بانک ها را به حداقل رسانده ایم که از فرار مالیاتی جبران کنیم و مودیان جدید را هم مدنظر قرار داده ایم. افزایش هزینه ها به خاطر افزایش حقوق و دستمزد و همینطور افزایش یارانه ها است.

مطالعه بیشتر  طرح تبدیل اختیاری پژو 206 تیپ 3 و پژو پارس

خبر خواندنی خودرو: ونزوئلا اولین بار صادراتی خودروهایمان را دریافت کرد…

رئیسی افزود: دولت در حوزه مسکن، معیشت، خودرو و سلامت برنامه کوتاه مدت دارد و قطعا در آینده نزدیک وضعیت تغییر خواهد کرد. دشمن در تلاش است تا ناامیدی را ایجاد کند اما تلاش دولت باید امید آفرینی برای مردم باشد. پیام دولت و مجلس باید پیام امیدی برای ملت باشد. دشمن به دنبال ایجاد شک و ناامیدی در دل مردم است و همه تصمیمات ما باید امید ایجاد کند. دولت در این چهار حوزه برنامه بلندمدت دارد.

همچنین در ادامه صحبت های خود این چنین گفتند: وضعیت طلا و ارز نیز در حال کاهش است و براساس منابع و ظرفیت های کشور، همکاری دولت و مجلس، در راستای اجرای منویات رهبری و خواسته های مردم آینده ای بسیار روشن را می بینیم که تمامی آمارها بیانگر رشد تولید و سرمایه گذاری و اشتغال است که ما این رشد را ارتقا خواهیم داد و بر دشمن غلبه خواهیم کرد.

ایشان در ادامه فرمودند: متوسط ۲۰ درصد حقوق شاغلین و بازنشستگان رشد داشته است، معافیت مالیاتی حقوق تا سقف ۷ میلیون تومان، حقوق پیشنهادی تا ۷ میلیون تومان، کاهش دادن تعرفه نهاده های دامی و کالاهای اساسی از ۴ به ۲ درصد، بالا رفتن اعتبارات تملک های دارایی سرمایه ای به مقدار ۲۶ درصد، پیش بینی تامین سرمایه از محل تهاتر نفت برای تولید، پیش بینی کردن ۵۴۰ همت به جهت سرمایه گذاری در شرکت های تولید، اختصاص دادن ۱۵ همت سهام دولت به صندوق تثبیت سرمایه، اختصاص ۱۰ درصد از منابع هدفمندی یارانه برای تامین کردن داروها، تامین منابع برای ساخت مسکن از دیگر ویژگی های لایجه بودجه است و امسال نیز ما ۴۰ درصد از صندوق توسعه ملی را در بودجه قرار نداده ایم…. رئیس جمهور در پایان صحبت های خود گفت: این بودجه به تمامی فعالان اقتصادی باید یک پیام امیدبخش باشد تا فعالیت اقتصادی در کشور رو به افزایش باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تبدیل حواله های منقضی به دیگر محصولات ایران خودرو

سجاد ناجی

قیمت ها در بازار خودروهای ایرانی چگونه است؟ (۲۶ مهر)

mortazavi

عرضه خودرو در بورس باعث گران شدن آن می شود

سجاد ناجی

نظر دهید.