مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

امید به افزایش تولید و کاهش چالش های صنعت خودرو

امید به افزایش تولید و کاهش چالش های صنعت خودرو سید احسان خاندوجی وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه مصوبه شورای رقابت بر اساس صورت مالی نیمه اول سال 1401 است، در صورتی که شورای رقابت تصمیم بگیرد به اصلاح صورت مالی نیمه دوم سال 1402 این اقدام انجام خواهد شد. خاندوزی افزود: در عین حال به کاهش ضرر تولید و افزایش انگیزه، گسترش و کیفیت تولید کمک می کنیم.

امید به افزایش تولید و کاهش چالش های صنعت خودرو

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه مصوبه شورای رقابت بر اساس صورت مالی نیمه اول سال ۱۴۰۱ است، در صورتی که شورای رقابت تصمیم بگیرد به اصلاح صورت مالی نیمه دوم سال ۱۴۰۲ این اقدام انجام خواهد شد. خاندوزی افزود: در عین حال به کاهش ضرر تولید و افزایش انگیزه، گسترش و کیفیت تولید کمک می کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه می دهد: افزایش قیمت خودرو از ۳۵ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته است، برنامه وزارت حراست اجرای سایر اقدامات برای افزایش تولید و بازگشت آرامش و ثبات در بازار خودرو است.

خاندوزی گفت: وزارت صمت در سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تلاش کرده به جبران کسری ها کمک کند. بنابراین در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۹ درصدی در تولید خودرو داشتیم و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال جاری برنامه ریزی شده است. این اقدام منجر به کسری بیشتر و ذخیره بیشتر خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد: نیازهای اضافی هم داریم، اما به دلیل سرعت رشد ارز، بخشی از این الزامات مربوط به موارد احتیاطی است که با نیازهای اصلی متفاوت است.

وی افزود: هفته گذشته وزارت صمت با در نظر گرفتن مولفه های قیمتی و مولفه های کمی (تیراژ) سال جاری طرح تفصیلی را به رئیس جمهور ارسال کرد.

خاندوزی گفت: مذاکرات لازم با شورای رقابت برای تمامی برنامه های وزارت صمت برای تکمیل شورای رقابت برای دستیابی به اهداف وزارت صمت در سال جاری انجام شده است.

مطالعه بیشتر  لیست کیفیت خودروهای داخلی منتشر شد

همچنین در خصوص نامه ای که به شورای رقابت ارسال شد تا قیمت ها کمی تعدیل شود، این گونه گفت که: نامه ای که ارسال شده باهدف مخالفت با افزایش قیمت ها نبوده چرا که تقاضای بازنگری مصوبه شورای رقابت بوده است و بعد از برگزار شدن جلسات هم افزایش قیمت به شکل میانگین از ۳۵ درصد به ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم سایر نهادهای متولی تولید و واردات در سال جاری همکاری هر چه بیشتر را داشته باشند بنابراین بدون اتخاذ سیاست ناهماهنگ به افزایش تولید و عرضه خودرو با قیمت مناسب کمک می کند.

خاندوزی تاکید کرد: اگر جامعه به این باور برسد که هر زمان که بخواهد می تواند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کند، به طور حتم در سال جاری چالش های ۱۴۰۱ نخواهیم داشت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

واریز وجه برای ۵ خودروی سایپا امکان پذیر شد…

mortazavi

قیمت کشنده فاو در بورس کالا جدید + ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

mortazavi

خودروهای ایرانی خارجی در بازار امروز با چه قیمتی معامله می شوند؟ (۱۷ اسفندماه)

mortazavi

نظر دهید.