مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

کاهش قیمت خودرو چه زمانی اتفاق می افتد؟

کاهش قیمت خودرو چه زمانی اتفاق می افتد؟ براساس جدیدترین گزارشات خبر خودرویی، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: "اگر دولت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را به شکل نهایی و واقعی اجرا کند، روند کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت."

کاهش قیمت خودرو چه زمانی اتفاق می افتد؟

براساس جدیدترین گزارشات خبر خودرویی یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: “اگر دولت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را به شکل نهایی و واقعی اجرا کند، روند کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.”

سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن، در خصوص تأثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار و زمان نهایی اجرای آئین‌نامه واردات این خودروها، اظهار کرد: قطعاً تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و شروع عرضه این خودروها به بازار می‌تواند ناترازی موجود در بازار خودرو را کاهش دهد.

نماینده سنقر در مجلس افزود: “اکنون نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو درخواستی وجود دارد، در حالی که تنها یک میلیون دستگاه در کشور تولید می‌شود. این ناترازی باعث نوسانات در قیمت خودروها و ایجاد التهاباتی در بازار می‌شود.”

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: “اگر آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به شکل نهایی و اجرایی شود، نه تنها ناترازی موجود در بازار خودرو را کاهش خواهد داد، بلکه رقابت در بازار خودرو را تشدید خواهد کرد. از طرف دیگر، بازار خودرو به نوعی مدیریت خواهد شد و بخشی از نقدینگی که امروز منجر به ایجاد التهابات در بازار شده است، کاهش خواهد یافت.”

حسینی کیا در پایان بیان کرد: “امیدواریم که آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به سرعت در هیات دولت نهایی شده و با اجرای آن، مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند. اگر واردات خودروهای کارکرده به شکل واقعی اجرایی شود، می‌تواند سایه مثبتی بر بازار انداخته و روند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو را ادامه خواهد داد، اما اگر به صورت مقطعی اجرا شود، این تاثیرات قابلیت حداقل شدن را دارد.”

مطالعه بیشتر  میزبانی بورس کالا برای 50 دستگاه کاپرا 2 سفید رنگ تحویل در همین اسفندماه پیش رو!

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات پرشیا جدید ایران خودرو با امکانات (پژو پارس نیوفیس)

mortazavi

افزایش تولید خودرو داخلی و شروع واردات از خرداد ۱۴۰۱

سجاد ناجی

فوری ثبت نام کنید! سامانه فروش یکپارچه خودرو باز است

mortazavi

نظر دهید.