مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

تاکید بر کاهش سن اسقاط خودرو

تاکید بر کاهش سن اسقاط خودرو یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت توجه به کاهش سن اسقاط خودروها تاکید کرده است. 

تاکید بر کاهش سن اسقاط خودرو

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت توجه به کاهش سن اسقاط خودروها تاکید کرده است.

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی مجلس امروز در حین بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه، که به اعطای مجوز واردات کشنده‌هایی با عمر کمتر از ۱۰ سال به ازای اسقاط کشنده‌هایی با عمر بیش از ۲۵ سال باز می‌گشت، اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای هر ساله منجر به فوت ۱۶ هزار نفر و آسیب‌دیدگانی بالغ بر ۶۰ هزار نفر می‌شود. بر اساس آمار، ۴۰ درصد این تلفات به دلیل تصادفات خودروها رخ می‌دهد. به این ترتیب، از این تعداد، ۶ هزار نفر به دلیل کیفیت پایین خودروها هر سال فوت می‌کنند.

“در این زمینه، حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: چرا باید واردات خودروها را به شرط اسقاط خودروهایی با سن بیش از ۲۵ سال مرتبط کنیم؟ این آمار سالانه تعداد زیادی فوتی و آسیب‌دیده را در تصادفات جاده‌ای به دنبال دارد که بار مالی سنگینی را بر دوش کشور و شرکت‌های بیمه وارد می‌کند. ما نیاز داریم که خودروهای با کیفیت‌تر و سن کمتر را در اختیار داشته باشیم تا از این وضعیت جلوگیری کنیم.”

سید البرز حسینی عضو کمیسیون تلفیق افزود: “در حال حاضر، در کشور بیش از ۴۱۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل کامیون‌ها و کشنده‌ها وجود دارد که میانگین عمر آن‌ها بیش از ۲۰ سال است. در مقایسه با کشوری همچون آلمان که تعداد مشابهی دارد، ظرفیت حمل و نقل آن‌ها سه برابر بیشتر است، که نشان می‌دهد شبکه حمل و نقل برای آن‌ها اقتصادی و کاربردی است. سن بالای کشنده‌ها علاوه بر آسیب‌رسانی به رانندگان، مصرف سوخت را نیز افزایش می‌دهد.”/ کاهش سن اسقاط خودرو در ۲۲ شرقی

مطالعه بیشتر  نمایشگاه خودروی مشهد با حضور اطلس در شهریور ماه 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پیام ارسالی قرارداد به افراد متقاضی خودروهای وارداتی

mortazavi

مشخصات کاتالوگی خودروهای وارداتی جدید انتشار یافت

mortazavi

قیمت خودرو امروز ۲۵ آذر ماه

mortazavi

نظر دهید.