مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

بالاخره چه کسی افزایش قیمت خودروها را اعلام خواهد کرد!

بالاخره چه کسی افزایش قیمت خودروها را اعلام خواهد کرد! چرا وقتی به صورت رسمی مجوز افزایش قیمت خودروها صادر شده دستگاه های متولی از اعلام قیمت ها ممانعت می کنند؟ سیاست بازی در میدان اقتصاد تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

بالاخره چه کسی افزایش قیمت خودروها را اعلام خواهد کرد!

چرا وقتی به صورت رسمی مجوز افزایش قیمت خودروها صادر شده دستگاه های متولی از اعلام قیمت ها ممانعت می کنند؟ بازی با اعلام قیمت ها در اقتصاد خودروها تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟
دیروز پس از چند ماه تاخیر بالاخره شورای رقابت مجوز افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی را صادر کرد. اما شورای رقابت از اعلام جزئیات تغییرات قیمت در ساعات اولیه پس از صدور مجوز خودداری کرد و موضوع را به وزارت صنعت ارجاع داد، بنابراین به گفته توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت، افزایش قیمت ها انجام خواهد یافت. تصمیم قبل از تکمیل فرآیند جهت اجرا به وزارت صنعت و تجارت ارسال می شود. باید توسط سازمان حمایت انجام شود.
البته پس از انتشار این خبر گمانه زنی های مختلفی در مورد میزان تغییر قیمت خودرو مطرح شد اما بسیاری از مسئولان مربوطه ترجیح دادند سکوت کنند و جزئیات بیشتر را به دیگران بسپارند. از یک سو شورای رقابت موظف به ارائه دستورالعمل و از سوی دیگر وزارت صنعت را موظف به انتشار صورتجلسه شورای رقابت در خصوص تغییرات قیمت انواع خودروهای داخلی دانست.
نکته قابل توجه این است که از روز گذشته ارقام مختلفی برای افزایش قیمت پیشنهاد شده است که نماینده شورای رقابت شجاعی نیز خاطرنشان کرد: میانگین افزایش قیمت حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد خواهد بود البته ما اعلام نمی کنیم. هر ارقامی باشد و وزارت صمت باید ارقام را منتشر کند.

جالبتر اینکه دودانگه نایب رئیس شورای رقابت نیز در این گفتگو اعلام کرد که میانگین افزایش قیمت برای تولید سایپا ۳۵ درصد و برای خودرو ایران افزایش قیمت اندکی ۳۵ درصد خواهد بود.سوال اینجاست که قیمت خودرو در نهایت چقدر است؟ چرا با صدور مجوز رسمی افزایش قیمت، متولیان از اعلام قیمت جلوگیری می کنند؟ هدف بازی در عرصه اقتصادی تا کی باید ادامه داشته باشد؟ آیا انها ترجیح می دهند که اخبار افزایش قیمت به نام آنها نباشد؟ در حال حاضر هیچ اداره ای به طور رسمی جزئیات این موضوع را منتشر نکرده و همه چیز را به گردن سایر بخش ها انداخته است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  8 دستور رئیسی در بازدید سرزده به ایران خودرو

مطالب مرتبط

توقف تولید برخی خودروها در صورت عدم رعایت استاندارد ۸۵ گانه

سجاد ناجی

افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در بازار

سجاد ناجی

اعتراض صاحبان خودروهای لوکس به محاسبه مالیات

سجاد ناجی

نظر دهید.