مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

چرا واردات خودرو اجرا نمی شود؟

چرا واردات خودرو اجرا نمی شود؟ عضوی از هیئت رئیسه مجلس با اشاره به عدم اجرای صحیح قانون واردات خودرو، اظهار داشت که قیمت‌گذاری بر روی خودروهای وارداتی به گونه‌ای صورت گرفته است که اکثر مردم قادر به خرید آن‌ها نیستند.

چرا واردات خودرو اجرا نمی شود؟

عضوی از هیئت رئیسه مجلس با اشاره به عدم اجرای صحیح قانون واردات خودرو، اظهار داشت که قیمت‌گذاری بر روی خودروهای وارداتی به گونه‌ای صورت گرفته است که اکثر مردم قادر به خرید آن‌ها نیستند.

علیرغم وجود این مشکلات، علیرضا سلیمی درباره واردات خودرو اظهار نظر کرده و بیان کرده است که علاوه بر اینکه خودروهای داخلی به کیفیت مطلوبی دست یافته‌اند، قیمت آن‌ها هم به صورت روزافزون در حال افزایش است.

به عبارت دیگر، هیچ یک از این دو معیار، یعنی قیمت معقول و کیفیت مناسب، در مورد خودروهای داخلی برآورده نشده و علت این وضعیت نیز به وجود انحصار در صنعت خودروسازی داخلی باز می‌گردد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که یک کالا به بازار تبدیل به کالایی انحصاری می‌شود، تولیدکننده نه تنها به ارتقای کیفیت محصول خود اهمیت نمی‌دهد، بلکه هیچ برنامه‌ای برای منطقی کردن قیمت‌ها نیز ندارد. او همچنین افزود: هرچند مجلس قانون واردات خودرو را تصویب کرده است، اما دولت به اجرای این قانون نپرداخته است؛ هدف اصلی از تصویب این قانون این بود که اقشار متوسط جامعه بتوانند خودروهای خارجی را با قیمت منطقی تری خریداری کنند، اما تعرفه‌های تنظیم شده در آئین‌نامه واردات خودرو به گونه‌ای است که خودروهای اقتصادی وارد نمی‌شوند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر وضعیت قیمت خودروهای وارداتی به گونه‌ای است که بسیاری از مردم امکان خرید آن‌ها را ندارند. او بیان کرد که هدف قانون‌گذاران در این زمینه هنوز به‌طور کامل عملی نشده است و دولت باید برای حل این مشکلات تدابیری اتخاذ کند.

مطالعه بیشتر  مشخصات کامیونت شاکمان Y9، Y3 و ویرا Z3 از ویرا دیزل

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: نباید به اصرار بر روش‌هایی که برای مردم آسیب زنند، ادامه داد. در حال حاضر به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی، بسیاری از هموطنان در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین، دولت باید با توجه به شرایط اقتصادی و سبد درآمد خانوارها، اقداماتی را انجام دهد تا خودروها به دست مردم برسند.

وی افزود: مجلس پیگیر اجرای درست این قوانین است و دولت نباید فقط به دنبال پر کردن خزانه باشد، بلکه باید تعرفه‌های وارداتی را به نحوی تنظیم کند که مردم بتوانند به راحتی خودروهای وارداتی را تهیه کنند.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اضافه شدن هایما ۸S به خط تولید ایران خودرو

سجاد ناجی

آشنایی به جعبه دنده دستی بدون کلاچ هیوندا با نام “IMT”

mortazavi

امکان واریز وجه برای متقاضیان گروه تارا با اولویت زمستان ۱۴۰۲ (طرح فروش تارا دستی و اتوماتیک)

mortazavi

نظر دهید.