مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

چرا سایپا قیمت کوییک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس را اعلام نمی کند؟

چرا سایپا قیمت کوییک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس را اعلام نمی کند؟ با گذشت دو ماه از دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه، هنوز هیچ خبری از تعیین تکلیف قیمت چهار محصول شرکت خودروسازی سایپا که در این مرحله به فروش رفته‌اند، منتشر نشده است. به طبق برنامه‌ریزی انجام شده، دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو بر اساس فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی، از تاریخ ۳ خردادماه آغاز شد. متقاضیان تا پایان روز ۱۰ خردادماه فرصت داشتند تا در سامانه یکپارچه انتخاب و خرید خودرو را انجام دهند.

چرا سایپا قیمت کوییک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس را اعلام نمی کند؟

با گذشت دو ماه از دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه، هنوز هیچ خبری از تعیین تکلیف قیمت چهار محصول شرکت خودروسازی سایپا که در این مرحله به فروش رفته‌اند، منتشر نشده است. به طبق برنامه‌ریزی انجام شده، دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو بر اساس فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی، از تاریخ ۳ خردادماه آغاز شد. متقاضیان تا پایان روز ۱۰ خردادماه فرصت داشتند تا در سامانه یکپارچه انتخاب و خرید خودرو را انجام دهند.

اما اجرای این طرح که از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شد، با ابهاماتی مواجه بود که به نوعی متقاضیان را سردرگم کرد. در لیست خودروهای موجود در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو از جمله کوئیک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس قرار گرفته بود، اما هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروسازان اعلام نشده بود. به نحوی که مردم مضطرب می‌شدند که خودرویی را خریداری کنند، در حالی که به قیمت آن آگاه نبودند.

در حال حاضر، پس از گذشت سه ماه از فروش خودروهای سایپا در سامانه یکپارچه، هنوز قیمت این خودروها مشخص نشده است. به تقریر تسنیم از شورای رقابت، تعیین تکلیف قیمت چهار محصول سایپا از جمله نسخه‌های مختلف مدل‌ها، تا تاریخ ۳۱ مردادماه به تعویق افتاده است و در جلسه شورای رقابت به تصمیم نرسیده است. این مسئله موجب می‌شود که مشتریان در هفته‌های آینده منتظر اطلاع از قیمت نهایی این خودروها باشند. این موضوع مطرح می‌شود که چرا وزارت صنعت باید خودروهایی را به مردم عرضه کند که قیمت آنها مشخص نیست و مردم مدت سه ماه منتظر تعیین تکلیف قیمت خودروهایی که ثبت‌نام کرده‌اند، باشند.

مطالعه بیشتر  ایرانخودرو و سایپا قیمت ها را در 29 مهر چگونه اعلام کردند؟
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اعلام ستاره های کیفی ۱۶ محصول ایران خودرو در سال ۹۸

سجاد ناجی

نمایشگاه خودرو تهران ، محملی برای خودنمایی خودروسازان چینی

سجاد ناجی

کانسپت جدید کیا با نام “کیا EV9 مدل ۲۰۲۱”

mortazavi

نظر دهید.