مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

پیش فروش خودروهای خارجی با شروط عجیب و غریب

پیش فروش خودروهای خارجی با شروط عجیب و غریب

مهم ترین موضوع بازار ارز حرکت قیمت ها در تعطیلات بود. برخی پرسیدند چه شد که قیمت دلار در تعطیلات بین ۴ تا ۵ هزار تومان افزایش یافت؟ گروهی از معامله گران به یک سری اخبار منفی در سیاست خارجی در آخر هفته اشاره کردند. اخباری مانند بسته تحریمی اروپا و بسته شدن سفارت انگلیس در تهران از جمله اخباری بود که گفته می شد تاثیر منفی داشته است.

برخی معتقد بودند پیش فروش خودروهای وارداتی سودآور بوده است. دلیل این دسته از معامله گران پیش فروش خودروهای با شروطی بود که تاثیر منفی داشت.
شرط برای خرید خودروهای وارداتی پیش پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی بدون ذکر زمان و نحوه تحویل خودرو است. آنها معتقدند چنین وضعیتی نشانه خوبی نیست و یک جای کار ایراد دارد.
اما هستند معامله گرانی که تاکید می کنند در حال حاضر بازار با هر خبری به دنبال بهانه ای است تا مولفه احساسی به بازار بدهد. برخی از افرادی که به تحولات بازار توجه زیادی دارند، بر این باورند که تغییرات اخیر متاثر از تدارک نشست هیئت مدیره و آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.
به گفته آنها در موارد قبلی هم جوسازی هایی بر روی نشست ها و صدور قطعنامه وجود داشت که بعد از آن نیز قطعنامه جدی صادر نمی شد و بازار از التهاب کمی دور می ماند و تا فاز بعدی، قیمت ها در یک سطح محدود نوسان پیدا می کرد.

اتفاق عجیب بازار، حرکت قیمت دلار در هرات در چهار کانال بود. دلار هرات در ۵۴ باز شد، به ۵۳ کاهش یافت و دوباره افزایش یافت و به ۵۶ رسید و در ۵۵ بسته شد.

اتفاقی که روز شنبه افتاد بازگشت پول سهمیه ای به بازار بود. بانک مرکزی توزیع ارز سهمیه ای را از سر گرفت و قیمت دلاری سهمیه ها در صرافی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود. با توجه به این سیاست، معامله گران به دو دسته تقسیم شدند.

گروه اول دریافتند که تخصیص دلار سهمیه ای تاثیری بر قیمت ها نداشته است. اما گروه دوم معتقد بودند در شرایطی که کمبود جنس در بازار را شاهد هستیم، دلار سهمیه بازار است و بازار را با چالش های اساسی روبه رو کرده است.یکی از انتقادهای این روزهای بازار حذف و اضافه‌های مقرراتی است. معامله‌گران از بازارساز سوال می‌کنند چرا در روزهای اخیر تعداد مصوبات بالا رفته و مثه انتخاب واحدها با حذف و اضافه روبرو است؟

در بازار طلا و سکه، اعداد صعودی همچنان هشداری برای معامله گران است. مبادله سکه به ده میلیون تومان رسید و حباب طلای آب شده که در نهایت به ۳۰۰ هزار تومان رسید، روز شنبه به مرز یک میلیون تومان رسید.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  قیمت مدلهای فوتون در 2 اردیبهشت 1403

مطالب مرتبط

پیش فروش ایران خودرو جدید و تحویل ۳ ماهه با قیمت تصویب شده!

mortazavi

مشخص شدن قیمت ایکس ۵۵ پرو توسط مدیران خودرو

سجاد ناجی

ورود مدل هایما ۸S به بازار خودرو ایران

mortazavi

نظر دهید.