مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

پژو پارس حذف می شود اما جایگزین این مدل چه خواهد بود؟

پژو پارس حذف می شود اما جایگزین این مدل چه خواهد بود؟ خودروی پژو پارس، یکی از محصولات ساخته شده توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو است. این خودرو از سال ۱۳۷۷ تا به امروز تولید می‌شود. طراحی این خودرو ساده و کلاسیک بوده و عمدتا در بازار خودروهای ارزان قیمت و با مصرف سوخت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس تحقیقات انجام شده توسط ایران خودرو، پژو پارس آخرین محصولی است که بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده و قرار است تا پایان سال جاری از خط تولید خارج شود. جایگزین این خودرو، مدل سورن XUP خواهد بود.

پژو پارس حذف می شود اما جایگزین این مدل چه خواهد بود؟

خودروی پژو پارس، یکی از محصولات ساخته شده توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو است. این خودرو از سال ۱۳۷۷ تا به امروز تولید می‌شود. طراحی این خودرو ساده و کلاسیک بوده و عمدتا در بازار خودروهای ارزان قیمت و با مصرف سوخت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس تحقیقات انجام شده توسط ایران خودرو، پژو پارس آخرین محصولی است که بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده و قرار است تا پایان سال جاری از خط تولید خارج شود. جایگزین این خودرو، مدل سورن XUP خواهد بود.

رادمنش افزود: تاکنون، سورن با استفاده از موتور EF۷ در کارخانه تبریز ایران خودرو تولید می‌شد. اما با برنامه‌ریزی برای خروج این محصول و ارتقاء موتور EF۷ به موتور XUP، بزودی خودروی سورن با موتور XUP در کارخانه‌های تولیدی در کرمانشاه، فارس و خزر تولید خواهد شد.

وی در توضیح درباره پلتفرم‌های جدید ایران خودرو، به پلتفرم تارا اشاره کرد و اعلام کرد که در آینده، ایران خودرو قصد دارد برنامه‌های گسترده‌ای را برای توسعه محصولات بر پایه پلتفرم تارا اجرا کند.

به گفته او، تاکنون دو محصول با نام‌های تارای اتومات و تارای دستی بر پایه پلتفرم تارا به بازار عرضه شده است. همچنین، محصول جدید دیگری که بر اساس این پلتفرم تولید شده است، تارا V۴ است که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران به فروش عرضه شده است.

معاون تحقیق و توسعه محصول در ایران خودرو، درباره برنامه‌های این بخش برای توسعه محصولات برقی اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که ایران خودرو برای گسترش محصولات با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، برنامه‌ریزی کرده است که به تولید تارای هیبریدی می‌پردازد و تا پایان سال ۱۴۰۳ این مدل تجاری شده و به بازار عرضه خواهد شد.

مطالعه بیشتر  منتظر ارزانی خودرو باشیم؟

رادمنش توضیح داد: در مرحله اول، تارای هیبریدی با استفاده از موتور EC۵ به بازار عرضه خواهد شد. سپس، پس از معرفی و عرضه موتور IK۳، نسخه تارای هیبریدی با استفاده از این موتور به بازار عرضه خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت سمند سورن ۹ مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

بهمن موتور بدون مجوز خودروهایش را گران کرد

mortazavi

۲۰ هزار خودروی جدید وارداتی در راه گمرک هستند.

mortazavi

نظر دهید.