مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

پراید در عرض یک هفته ۱۷ میلیون تومان گران شد

پراید در عرض یک هفته 17 میلیون تومان گران شد

پراید در عرض یک هفته ۱۷ میلیون تومان گران شد | دلالی بلای جان بازار خودرو | مافیا خودرو مانع آزادسازی واردات خودرو

بازار خودروهای داخلی به‌دلیل ایجاد تغییرات درشرایط بازارهای دیگر، از اوایل هفته تا روز گذشته هر روز با افزایش قیمت همراه بود و در کمای مطلق فرو رفت.

درهمین راستا پراید ۱۱۱ از مدل‌هایی است که طی چندروز اخیر با نوسان قیمت زیادی مواجه شده است.

بهای این خودرو اوایل هفته ۱۸۶ میلیون‌تومان بود و درطول هفته با افزایش قیمت ۱۷ میلیون‌تومانی روز گذشته ۱۹۸ میلیون‌تومان معامله شد.

با توجه به‌این‌که بازار خودروهای داخلی همواره تحت‌تاثیر عوامل حاشیه‌ای بوده است، به‌همین دلیل در هفته‌ای که گذشت قیمت برخی خودروها با تغییرات اساسی همراه بود.

اکنون قصد داریم با بررسی قیمت‌ها، روند تغییرات و افزایش بهای انواع خودرو را در بازار بررسی کنیم.

درکل، درشرایطی که تغییرات بهای محصول به‌عوامل زیادی بستگی دارد، قیمت خودرو نیز درهفته‌ای که سپری شد، نوسان زیادی را تجربه کرد.

به‌طور مثال سمند LX داشبوردجدید مدل ۱۴۰۱ روز ۲۰ فروردین ۲۷۶ میلیون‌تومان قیمت خورد و با بهای ۲۷۷ و ۲۷۹ میلیون‌تومان در دو روز بعدی، درنهایت روز گذشته ۲۸۲ میلیون‌تومان معامله شد.

سمند سورن پلاس نیز از دیگر خودروهایی است که تغییرات زیادی را در بازار آزاد داشته و از نخستین روز هفته با ۳۲۶ میلیون‌تومان استارت زد و با بهای ۳۲۷ و ۳۳۰ میلیون‌تومان در دو روز بعد از آن، درنهایت روز گذشته برچسب قیمت ۳۳۸ میلیون‌تومان خورد. افزایش نرخ ۱۲ میلیون‌تومانی که بازار را به‌شدت تحت‌تاثیر خود قرار داد.

همچنین قیمت پژو پارس سال در روز ۲۰ فروردین ۳۰۱ میلیون‌تومان بود و با افزایش قابل توجه روز گذشته به‌قیمت ۳۱۳ میلیون‌تومان معامله شد.

پژو پارس سال موتور جدید نیز با ۳۰۸ میلیون‌تومان در سال جدید کار خود را آغاز کرد که طی هفته گذشته با افزایش ۱۴ میلیون‌تومانی درنهایت روز گذشته ۳۲۲ میلیون‌تومان قیمت خورد.

پژو پارس TU5 نیز در اوایل هفته گذشته با قیمت ۳۶۳ میلیون‌تومان کار خود را آغاز کرد و با افزایش قابل توجه و محسوس ۱۵ میلیون‌تومانی، در پایان هفته با قیمت ۳۷۸ میلیون‌تومان معامله می‌شود.

همچنین درمحصولات ایران‌خودرو پژو ۲۰۷ دنده‌ای اوایل هفته را با بهای ۳۷۷ میلیون‌تومان پشت سر گذاشت و با افزایش قیمت ۱۵میلیون‌تومانی درطول هفته، درنهایت روز گذشته به‌قیمت ۳۹۲ میلیون‌تومان معامله شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با افزایش قیمت ۱۳ میلیون‌تومانی از ۲۸۶ میلیون‌تومان در اوایل هفته، برچسب بهای ۲۹۹ میلیون‌تومان را روز گذشته به‌خود دید.

در این میان اما برخی مدل‌های خودرو که هفته گذشته با کاهش قیمت همراه بودند نیز افزایش بهای زیادی را در این هفته تجربه کردند.

مطالعه بیشتر  قیمت هایما S7 در بورس کالا

به‌طوری که بهای رانا پلاس سقف شیشه‌ای که هفته گذشته با دومیلیون‌تومان کاهش مواجه شد، در این هفته با افزایش قیمت ۱۵ میلیون‌تومانی از ۳۲۵ میلیون‌تومان به ۳۴۰ میلیون‌تومان رسید و به‌جو نامناسب بازار به‌خودی خود دامن زد. درخانواده دنا نیز شاهد افزایش قیمت بودیم.

به‌طوری که دنای معمولی با کروز هفته گذشته را با قیمت حدود ۳۷۷ میلیون‌تومان استارت زد و درادامه با افزایش ۹ میلیون‌تومانی، بهای آن از ۳۷۷ میلیون‌تومان به ۳۸۶ میلیون‌تومان رسید و توانست روند افزایشی نرخ خود را همچنان حفظ کند.

درخانواده دنا، خودرو دنا پلاس نیز با افزایش بهای زیادی همراه بوده؛ تا جایی که در ابتدای این هفته ۴۱۷ میلیون‌تومان قیمت داشت و با ۱۲ میلیون‌تومان افزایش بها درنهایت روز گذشته ۴۲۹ میلیون‌تومان معامله شد که مانند پژو پاس TU5 از بیشترین نوسان قیمت برخوردار بود.

همچنین باید گفت خودرو تارا نیز دیگرمحصول ایران‌خودرو است که از نظر افزایش بها طی هفته جاری روند صعودی شدیدی را تجربه کرد و تغییرات قیمت آن در طی چند روز کاملا مشهود است.

تارای دنده‌ای در ابتدای هفته با قیمت ۴۲۰ میلیون‌تومان در بازار معامله شد و این درحالی است که در انتهای هفته با افزایش ۹ میلیون‌تومانی، با قیمت ۴۲۹ میلیون‌تومان در بازار خریدوفروش می‌شد.

در این میان باید گفت بیشترین افزایش بها برای خودرو تارا اتومات بوده که هفته را با قیمت ۵۶۷ میلیون‌تومان استارت زد و روز گذشته بهای آن با افزایش چشمگیری به ۵۷۵ میلیون‌تومان رسید. به‌طوری که آن را در بین خودروهایی که بیشترین تغییر قیمت را در بازار تجربه کرده‌اند، قرار داد.

درمیان محصولات سایپا نیز خودرو پراید ۱۱۱ در ابتدای هفته گذشته با قیمت ۱۸۶ میلیون‌تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و در روزهای پایانی هفته قیمت این خودرو ۱۹۸ میلیون‌تومان اعلام شد.

پراید ۱۳۱ نیز ۱۷۴ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شد و پایان هفته بهای ۱۷۹ میلیون‌تومان را به‌خود دید.

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱ نیز ابتدای هفته را با قیمت معادل ۱۹۵ میلیون‌تومان پشت سر گذاشت؛ اما در پایان هفته قیمت این خودرو حدود ۱۹۹ میلیون‌تومان اعلام شد.

خودرو تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز ۱۹۹ میلیون‌تومان در ابتدای هفته قیمت خورد و درعین حال روز گذشته ۲۰۹ میلیون‌تومان در بازار آزاد معامله شد که این نشان از اختلاف قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی دارد.

دیگر خودرویی که با افزایش قیمت محسوسی در محصولات سایپا خودنمایی می‌کند، خودرو سایناست که مدل ۱۴۰۰ آن ابتدای هفته ۱۹۹ میلیون‌تومان قیمت داشت و در یک سیر صعودی مدل ۱۴۰۱ آن روز گذشته ۲۱۶ میلیون‌تومان معامله شد.

مطالعه بیشتر  خودکفایی درتولید ملی با کاهش ارزبری

کوییک دنده‌ای ۱۴۰۱ نیز در ابتدای هفته با قیمت ۲۰۹ میلیون‌تومان کار خود را آغاز کرد و درپایان هفته با قیمت ۲۱۶ میلیون‌تومان و با اختلاف هفت‌میلیون‌تومانی به‌کار خود پایان داد.در این میان بهای خودروهای چینی نیز در بازار رشد چشمگیری را تجربه کرد.

به‌عنوان مثال خودرو کی‌ام‌سی T8 که در اوایل هفته توسط کرمان‌موتور با قیمت مصوب ۹۰۷ میلیون‌تومان با شرایط فروش ۱۲ ماهه و ۱۸ ماهه عرضه شده بود، در بازار آزاد از ۹۲۰ میلیون‌تومان در اوایل هفته به‌ ۹۷۰ میلیون‌تومان در روزهای پایانی هفته رسید.

جایی که خودرو جک J4 نیز که با قیمت مصوب ۴۱۵ میلیون‌تومان توسط کرمان‌موتور عرضه شده، در بازار از ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

خودرو جک S5 و جک S3 نیز دو خودرویی هستند که درحال حاضر توسط کرمان‌موتور فروش ندارند و در بازار آزاد قیمت‌های عجیب و غریبی به‌خود می‌بینند.

در مهم‌ترین معاملات روز گذشته خودروهای تولید داخل از شرکت ایران‌خودرو درمدل‌های ۱۴۰۱ به‌قرار زیر هستند: سمند LX داشبورد جدید (۲۸۲ میلیون‌تومان)، سورن پلاس (۳۳۸ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵GLX مدل ۹۹ (۲۸۴ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵SLX مدل ۱۴۰۰ (۳۲۱ میلیون‌تومان)، پژو پارس سال مدل ۱۴۰۱ (۳۱۳ میلیون‌تومان)، پژو پارس سال موتور جدید (۳۲۲ میلیون‌تومان)، پژو پاس TU5 (378 میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ دنده‌ای (۳۹۲ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای (پانوراما) (۴۰۰ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ اتومات مدل ۱۴۰۰ (۵۵۰ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (۲۹۹ میلیون‌تومان)، رانا پلاس (۲۹۸ میلیون‌تومان)، دنای معمولی با کروزکنترل (۳۸۶ میلیون‌تومان) و دنا پلاس (۴۲۹ میلیون‌تومان). دارندگان دنا پلاس توربو نیز به‌دلیل افزایش قیمت زیاد در بازار حاضر به‌قیمت دادن و فروش این خودرو نیستند. از طرفی دنا پلاس توربو اتومات مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۴۹۵ میلیون‌تومان، تارای دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۴۲۹ میلیون‌تومان، تارای اتومات با قیمت ۵۷۵ میلیون‌تومان و همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ با قیمت ۳۴۰ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۷ صندوقدار اتومات مدل ۹۹ با قیمت ۴۸۸ میلیون‌تومان در بازار معامله شدند.

همچنین درمعاملات روز گذشته بازار خودروهای شرکت سایپا به‌قرار زیر هستند: پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ (۱۹۸ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۱ مدل ۹۹ (۱۷۹ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ مدل ۹۸ (۱۷۰ میلیون‌تومان) و در مدل‌های ۱۴۰۱ این گروه خودروسازی تیبا صندوقدار (۱۹۹ میلیون‌تومان)، تیبا ۲ (۲۰۹ میلیون‌تومان)، ساینا (۲۱۶ میلیون‌تومان)، کوییک دنده‌ای (۲۱۶ میلیون‌تومان)، کوییک R سفید-قرمز (۲۲۰ میلیون‌تومان)، کوییک R سفید-مشکی (۲۲۲ میلیون‌تومان)، کوییک پلاس اتومات (۳۱۸ میلیون‌تومان) و همچنین در مدل‌های ۱۴۰۰، تیبا صندوقدار آپشنال (۱۹۸ میلیون‌تومان)، تیبا ۲ پلاس (۲۱۴ میلیون‌تومان)، ساینا پلاس (۲۲۹ میلیون‌تومان)، شاهین (۳۶۰ میلیون‌تومان)، کوییک S (220 میلیون‌تومان) و نیسان بنزینی آپشنال (۲۹۸ میلیون‌تومان).

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

مدیران خودرو طرح نقد و اقساط ۵ محصول را تنها به صورت حضوری امکان پذیر کرده است!

mortazavi

رشد ۶۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی قیمت محصولات مدیران خودرو

سجاد ناجی

حمایت مجلس از اقدامات سایپا در تولید خودروی داخلی

سجاد ناجی

نظر دهید.