مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

وضعیت نامشخص بازگشت خودروسازان خارجی به داخل

شرایط تولیدکنندگان خودروهای خارجی | وضعیت خودروسازان خارجی در ایران | کمپانی های خودروسازی | سایت اخبار خودروهای خارجی و ایرانی | تازه ترین خبرهای خودرویی

در مورد وضعیت تولیدکنندگان خودروهای خارجی در ایران به گفته عضو هیات رییسه اتاق ایران و فرانسه که اظهارات وی به گزارش سایت اخبار خودرو داخلی و خارجی ۲۲ شرقی به این صورت است:

باید بتوانیم نهایت داخلی سازی را در داخل انجام دهیم و هرچقدر این اتفاق بیشتر رخ بدهد احتمال خطر کمتری نیز برای خروج از شرکت های خارجی خواهیم داشت و تولید و اشتغال نیز بیشتر می شود.

همچنین محمدرضا نجفی منش در مورد اخباری بر اساس بازگشت شرکت فرانسوی رنو به ایران در شرایطی که اگر تحریم ها لغو شد اظهار نظر کرد و گفت:

شرکت رنو هیچ زمانی از ایران نرفته است و البته هنوز هم در کشور حضور دارد اما فعالیت دوباره این شرکت بستگی به وضعیتی دارد که هنوز هم به طور کامل مشخص نشده است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران و فرانسه در مورد حضور و شرایط تولیدکنندگان خودروهای خارجی در ایران گفت:

ما از حضور آنان استقبال می کنیم اما به شرطی که بیشترین استفاده را از داخلی سازی قطعات داشته باشیم و زمانی که این شرکت ها فعالیت خود را کاهش داند یا از ایران رفتند به خواست خودشان ایران را ترک نکردند بلکه با فشار آمریکا بوده است.

بیشتر بدانید در مورد: رانت بالای دلالان در هر قرعه کشی

ما باید کاری کنیم زمانی که این شرکت ها دوباره برگشتند داخلی سازی نیز صورت گرفته باشد و در این زمینه شرایط را هم سنجیده باشیم که چنانچه این اتفاق مجددا رخ داد چگونه بتوانیم از پس آن بربیایم و ادامه فعالیت خود را داشته باشیم. من با برگشت شرکت های خودروسازی خارجی موافق هستم اما باید شرایط تولیدکنندگان خودروهای خارجی مد نظر قرار گرفته شود که در زمان رفتن احتمالی آنها ما کمترین خسارت را ببینیم.

مطالعه بیشتر  قیمت بازار انواع خودرو فوتون 14مرداد 1402

تاکید مجدد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:

با تلاش زیاد باید بتوانیم داخلی سازی را انجام دهیم و با چنین رویکردی اشتغال زایی نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر قرار است یک خودرو ۱۰۰ قطعه داشته باشد حداقل ۸۰ قطعه از آن در داخل کشور وجود داشته باشد. ضمن اینکه بخش هایی که در داخل تولید می شوند را میتوان از داخل کشور تامین کرد و بخش هایی که تولید نمی شوند هم باید راهی وجود داشته باشد تا بتوانیم در کشور تولید کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

طرح فروش لاماری ایما بدون قرعه کشی و به قیمت کارخانه

mortazavi

شورای رقابت برای صنعت خودرو مضرر است!

mortazavi

قیمت خودرو در سراشیبی تحولات

سجاد ناجی

نظر دهید.