مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

وضعیت بازار خودرو در آینده ای نزدیک!!!

وضعیت بازار خودرو در آینده ای نزدیک!!! به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، همیشه در مورد مردم و وضعیت اقتصادی آنها صحبت می شود ما در اصل باید گفت که قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت ارز بالا و پایین شده است و نه اینکه از عرضه و تقاضای دو سال قبل تاثیر گرفته باشد. 

وضعیت بازار خودرو در آینده ای نزدیک!!!

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، همیشه در مورد مردم و وضعیت اقتصادی آنها صحبت می شود ما در اصل باید گفت که قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت ارز بالا و پایین شده است و نه اینکه از عرضه و تقاضای دو سال قبل تاثیر گرفته باشد.

امیرحسین کاکایی بیان می‌کند: “شما هم مشاهده کردید که در روزهای اخیر، همراه با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز افزایش یافت. اینکه آقایان واقعیت‌های اقتصادی را پنهان می‌کنند و بعداً وعده می‌دهند، به خصوص در این زمان که انتخابات نزدیک است و تمایل دارند هر قیمتی را که بخواهند وعده دهند و حداقل در کوتاه‌مدت آن را اجرا کنند، مشهود است.”

وی اظهار می‌کند: “حالا کدام بخش از این وعده‌ها در حال اجراست؟ بخش واردات انجام می‌شود و ما تعدادی خودرو در بازار مشاهده می‌کنیم، اما نکته مهم این است که واردات این خودروها تأثیر چندانی در زندگی روزمره مردم ندارد؛ البته در مدت طولانی مدت تأثیرات منفی دارد. به این معنا که با خرید خودروهای خارجی، بدون افزایش درآمد، عملاً ارزش اقتصادی کشور را کاهش می‌دهید و در نتیجه، نرخ تورم به افزایش خواهد پیوست.”

خبر خودرو امروز ۲۵ مهر: سامانه و عرضه خودروها با شرایط جدید

در این زمینه، کارشناس صنعت خودرو بیان می‌کند: “نتیجتاً، این سیاست نه تنها تاثیر مثبتی در کیفیت زندگی مردم نخواهد داشت، بلکه هر چه زمان می‌گذرد، اثرات منفی آن افزایش می‌یابد و باعث می‌شود کلیه قیمت‌ها به شدت افزایش یابند.”

کاکایی به تفصیل توضیح می‌دهد: “این قیمت‌هایی که به نظر می‌رسد از خودروهای وارداتی در سایت‌ها دیده می‌شود، در واقع بدون در نظر گرفتن هزینه‌های شماره‌گذاری واردات محاسبه شده‌اند. این امر تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی قیمت‌ها داشته و به اندازه حدود ۱۳ تا ۱۶ درصد باعث افزایش آن‌ها می‌شود.”

مطالعه بیشتر  وعده کاهش قیمت خودرو چه شد؟

وی با تأکید می‌فرماید: “این‌ها اقتصادی اولیه هستند و ما باید منتظر بمانیم تا مشاهدات بازار آزاد نهایی را نشان دهد. به نظر من، قیمت‌گذاری واقعی در بازار آزاد باید به عنوان معیار اصلی مورد نظر باشد و باید صبر کنیم تا ببینیم چه تحولاتی رخ می‌دهد.”

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اجرای همزمان ۲ طرح فروش از سوی ایران خودرو

سجاد ناجی

زنگ خطر ورشکستگی خودروسازان به صدا در آمد…

mortazavi

بازار خودرو دیگر درگیر موج گرانی نخواهد شد !

سجاد ناجی

نظر دهید.