مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

وزارت صمت با سود ۲۵ هزار میلیاردی از خودروهای وارداتی چه می کند!

وزارت صمت با سود 25 هزار میلیاردی از خودروهای وارداتی چه می کند! طرح پیش خرید خودروهای وارداتی از 4 اسفند آغاز شد. بر اساس آمار منتشر شده تقریباً 51 هزار نفر در این طرح پیش خرید شرکت کردند. یعنی 25 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان در جریان پیش فروش خودروهای وارداتی مسدود شد که در حساب بلوکه شده افراد در بانک است. ثبت نام در این طرح برای خودروهای خارجی از 6ام اسفندماه شروع شد که البته مشکلی در ساعات اولیه برای ثبت نام در سایت وجود داشت اما در نهایت مشتریان توانستند ثبت نام خودرو را انجام دهند.

وزارت صمت با سود ۲۵ هزار میلیاردی از خودروهای وارداتی چه می کند!

طرح پیش خرید خودروهای وارداتی از ۴ اسفند آغاز شد. بر اساس آمار منتشر شده تقریباً ۵۱ هزار نفر در این طرح پیش خرید شرکت کردند. یعنی ۲۵ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جریان پیش فروش خودروهای وارداتی مسدود شد که در حساب بلوکه شده افراد در بانک است. ثبت نام در این طرح برای خودروهای خارجی از ۶ام اسفندماه شروع شد که البته مشکلی در ساعات اولیه برای ثبت نام در سایت وجود داشت اما در نهایت مشتریان توانستند ثبت نام خودرو را انجام دهند.
برنامه پیش فروش خودروهای وارداتی با سایر برنامه های فروش خودروسازان داخلی متفاوت بود. در این طرح فروش، علاوه بر شرایط معمول، وزارت صمت اعلام کرد که همه باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب نمایندگی خود داشته باشند.

سیاست جدید و عایدی ۲۵ هزار میلیاردی برای وزارت صمت

طبق آمار منتشر شده، چهار روز از عرضه این خودروها می گذرد و حدود ۵۱ هزار نفر در طرح فروش این خودروها شرکت کرده اند. تاکنون حدود ۲۵۵۰۰ میلیارد تومان در حساب مردم قفل شده است.
اما دو نکته حائز اهمیت است:
۱: زمان ثبت نام پیش فروش خودروهای وارداتی تمام نشده است.
۲: با سپری شدن زمان تعداد ثبت نامی ها و پول های بلوکه شده بسیار بیشتر خواهد شد.
تازه های خودرویی: متقاضیانی که تمایل دارند در طرح پیش فروش کشنده فوتون ۴۳۰ ثبت نام کنند می توانند با مراجعه به لینک موردنظر از زمان دقیق ثبت نام اطلاع پیدا کنند.
نکته مهم در طرح پیش خرید خودروهای وارداتی این است که ابهامات زیادی دارد. این پیش فروش برنامه ریزی شده بود اما وزارت صمتت جز اعلام دو مدل خودروی پیش فروش اطلاعات دیگری منتشر نکرد.
یعنی در حال حاضر ۵۱۰۰۰ نفر در طرحی ثبت نام کرده‌اند که مدل، قیمت و تاریخ تحویل آن مشخص نیست و خودروها هنوز وارد کشور نشده‌اند و ورود آن تضمینی نیست.
از آنجایی که شرکت های واردکننده به دلیل تحریم ها ارتباط مستقیمی با خودروسازان خارجی ندارند، خودروهای مورد نظر خود را از بازارهای همسایه جمع آوری و وارد کشور می کنند.
به این معنا که، وزارت حراست می توان گفت ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل پول های بلوکه شده در حساب مردم استفاده کرده است. دلیل آن این است که هیچ اطمینان کاملی در مورد واردات خودرو وجود ندارد. مقامات بلندپایه وزارت نیز تمایلی به رفع ابهامات موجود ندارند.

تکلیف مردم چه می شود؟

حریم خصوصی وزارتخانه انتقادات زیادی را از سوی رسانه ها و کارشناسان درباره نحوه فروش خودروهای وارداتی مطرح کرد. امید قالیباف، سخنگوی این وزارتخانه در روزهای اخیر از دریافت سود کوتاه مدت به حساب های مسدود شده ۵۰۰ میلیون تومانی خبر داده بود.
حال این سوال مطرح می شود که آیا متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از این مسدودیت پولهایشان سودی را دریافت خواهند کرد یا خیر؟
در ابتدا لازم به ذکر است که وزارت صمت هنوز درصد سود سرمایه گذاران طرح پیش فروش خودروهای وارداتی را اعلام نکرده است.

اما با توجه به شرایط بانک ها در سپرده های کوتاه مدت افرادی که ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود مسدود کرده اند بین ۲۵ تا ۸۵ میلیون تومان سود خواهند داشت.

البته در نظر داشته باشید که با بلوکه کردن پول مردم، سود بانک ها و وزارت صمت می تواند کلان باشد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  پیکاپ G9 محصول جدید بهمن موتور

مطالب مرتبط

قیمت خودروهای ژاپنی در ۲ شهریور ماه

mortazavi

بخت واردات خودروهای نو به ایران باز شد!!!

mortazavi

طرح تبدیل حواله های پژو پارس ایران خودرو

mortazavi

نظر دهید.