مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

اقدامات ورود خودرو برای جانبازان به زودی انجام می شود…

اقدامات ورود خودرو برای جانبازان به زودی انجام می شود... رئیس سازمان توسعه تجارت، در بیان آخرین وضعیت واردات خودروهای جانبازان اعلام کرد که در این زمینه توافقات به مرحله آخر رسیده و در حال حاضر درحال بارگذاری سامانه‌ای برای این منظور هستیم.

اقدامات ورود خودرو برای جانبازان به زودی انجام می شود…

رئیس سازمان توسعه تجارت، در بیان آخرین وضعیت واردات خودروهای جانبازان اعلام کرد که در این زمینه توافقات به مرحله آخر رسیده و در حال حاضر درحال بارگذاری سامانه‌ای برای این منظور هستیم.

مهدی ضیغمی، در جریان افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان، به خبرنگاران گفت: “چابهار ظرفیت قابل توجهی دارد و از این ظرفیت‌ها می‌توان برای تجارت با هند و پاکستان بهره‌مند شد.” وی افزود: “این نمایشگاه با حضور ۱۱۰ شرکت و بیش از ۱۴۰ تاجر خارجی برگزار شده است.” در خصوص آینده، ضیاغمی به ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده اشاره کرد و بیان کرد که این اقدام به زودی اتفاق می‌افتد.

همچنین از امضای قرارداد تجارت آزاد با سوریه و اوراسیا امسال یاد کرد و اظهار کرد که در برنامه‌های آینده، برقراری تجارت آزاد با ونزوئلا و پاکستان نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرگزاری ایسنا، در مورد جدیدترین وضعیت واردات خودروهای کارکرده اظهار کرد: هیات وزیران پلاک‌گذاری خودروهای کارکرده در مناطق آزاد را در فاز اول تصویب کرده و اعلام شده که آیین‌نامه مربوط به این موضوع نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

تا ۱۰ یا ۱۵ روز دیگر خودروهای این گروه در سامانه بارگزاری می شود

در پاسخ به سوالات، ضیغمی درباره آخرین وضعیت خودروهای جانبازان اظهار کرد: در این زمینه توافقات به مرحله آخر رسیده و بحث بارگذاری سامانه‌ای است. او افزود: جانبازان می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده خودرو وارد کنند و همچنین خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آنها وجود دارد، در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده برای اطلاع آنها در سامانه بارگذاری خواهند شد. اولویت اول نیز برای جانبازان بالای ۷۵ درصد است تا بتوانند خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند و یا به شرکت‌های واردکننده خودروها مجوز دهند.

مطالعه بیشتر  شروع مجدد عرضه خودرو در بورس از 24 بهمن 1401

در خصوص ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی، ضیاغمی اظهار کرد: همچنان واردات خودروهای آمریکایی ممنوع است و این یکی از قوانین موجود است. عطش بازار همواره ممکن است دلالی را به وجود آورده باشد و واردات خودروهای افرادی که در سامانه حضور دارند، نیز ممکن است تاثیرگذار باشد. تا زمانی که عرضه به حد مطلوب نرسیده، این وضعیت گریزی ندارد، اما همه این ابزارها کمک می‌کنند تا تعادلی در بازار خودرو ایجاد شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کراس اوور جدید VGV U75 رقیب جدی تیگو پرو ۸

mortazavi

بهبود نسبی کیفیت و تحویل ۴۵۰۰ دستگاه در روز

سجاد ناجی

قیمت جدید تندر ۹۰ در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.