مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

ورود خودروهای کره ای ممنوع شد.

ورود خودروهای کره ای ممنوع شد.

واردات خودروهای کره ای به ایران ممنوع شد. همانطور که دیروز اعلام شد، گویا این تصمیم به درخواست وزارت امور خارجه و با تایید وزارت صمت گرفته شده است.سال گذشته ممنوعیت واردات خودرو به کشور برداشته شد و دولت نیز ممنوعیت پنج ساله واردات خودروهای خارجی به کشور را لغو کرد.

پس از آن زمان اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور داده شد و محدودیتی برای برندهای خارجی وجود نداشت. اگرچه خرید خودرو شکل جدی و گسترده ای به خود نگرفته است، اما اکنون گفته می شود واردات خودروهای پرطرفدار کره ای در ایران ممنوع شده است.

در نامه ای به شورای عالی امنیت ملی گفته شد که وزارت امور خارجه خواستار ممنوعیت واردات خودروهای کره ای به ایران شده است. شورای عالی امنیت کشور نیز این نامه را برای بررسی به وزارت صمت ارسال کرد، اما وزارت حریم خصوصی نیازی به بررسی ندید و سریعا دستور داد که سفارشات ثبت نشود.

ممنوعیت واردات خودروهای کره ای در حالی اعمال شد که برخی از خودروهای کره ای قبلاً ثبت نام شده اند. البته اعلام شده که برای تحویل خودروهای سفارش داده شده تاکنون مشکلی وجود نخواهد داشت.

کدام مدل خودروهای کره ای برای ورود به ایران ممنوع شدند!؟

همزمان با آزادسازی واردات خودروهای خارجی در کشور، واردات برخی از برندهای خارجی به کشور همچنان ممنوع است. این شامل واردات خودروهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی می شود. اکنون نیز گفته می شود واردات خودروهای کره ای به کشور ممنوع است.با این حساب به نظر می رسد تنها خودروهایی که وارد کشور می شوند خودروهای چینی هستند که هم اکنون به صورت آزاد و بدون محدودیت به صورت خودروهای پیش مونتاژ شده وارد کشور می شوند. با این حساب بازار ایران باید با کیا، هیوندای و سانگ یانگ خداحافظی کند.

مطالعه بیشتر  ممنوعیت عرضه رانتی خودرو و دستور وزرات صمت

دلیل ممنوع شدن خودروهای کره ای به کشور چیست؟

اما دلیل ممنوعیت واردات خودروهای کره ای به ایران چیست؟ به نظر می رسد دلارهای بلاک شده در کره جنوبی در ماجرای ممنوعیت واردات خودرو به ایران نقش داشته باشد. ایران ۷ میلیارد دلار پول در کره جنوبی دارد که انتظار می‌رود در طول سال‌ها آزاد شود. اما بالاخره چند روز پیش کره جنوبی آب پاکی به دست ایران ریخت و اعلام کرد که ایران می تواند از این منابع فقط برای واردات کالاهای بشردوستانه – غذا و دارو – استفاده کند.

البته پویا فیروزی، رئیس اتاق ایران و کره جنوبی گفت: حجم تجارت ایران و کره جنوبی نزدیک به صفر است و ایران نمی تواند ۷ میلیارد دلار کالای بشردوستانه از جنوب وارد کند. کشور کره. . حتی این کشور نمی تواند این مقدار دارو به ایران صادر کند. حالا به نظر می رسد ایران نیز پس از این اتفاق واردات خودروهای کره ای را ممنوع کرده است.

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

البته برخی کارشناسان دلیل دیگری برای این مشکل مطرح می کنند و می گویند فاطمی امین وزیر برکنار شده دولت سیزدهم در این ممنوعیت دست دارد. دولت برای ماندن فاطمی امین در کابینه امتیازات زیادی داد و یکی از آن امتیازات واردات خودرو بود. اما اکنون بعد از برکناری فاطمی امین از دولت، موانع واردات یکی پس از دیگری احساس می شود و دوباره ممنوعیت ها شروع می شود.

سامانه سفارش از اسفندماه بسته است!!!!

سامانه ثبت سفارش خودرو از اسفند ماه بسته شده است. از این رو پس از حدود ۱۵ ماه تبلیغات سنگین خودروهای خارجی از خارج از کشور، دولت راه اصلی ورود این خودروها به ایران را بست.

مطالعه بیشتر  3 مدل خودروی سایپا بدون قرعه کشی به فروش می رسد...

شرکت های واردکننده برای دریافت نمایندگی از شرکت هایی مانند کیا پول، زمان و وام سرمایه گذاری کرده اند، اما اکنون باید طعمه تصمیمات و روابط دولت شوند که هرگز خوب نبوده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پیش فروش عادی ( قیمت غیر قطعی) و نقدی وانت کارا بهمن موتور

سجاد ناجی

زمان قرعه کشی ۶ محصول ایران خودرو

سجاد ناجی

ابهامات قرعه کشی خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.