مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

دولت: برای ورود خودروهای وارداتی نیاز به مجوز نداریم!

دولت: برای ورود خودروهای وارداتی نیاز به مجوز نداریم! یکی از اعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت برای واردات خودروهای وارداتی کارکرده نیازی به اخذ مجوز از هیچ مرجعی ندارد، دلایل مخالفت مجمع را با مجوز واردات خودروهای وارداتی کارکرده را تشریح کرد.حجت الاسلام مصباحی مقدم، عضو هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با تسنیم، در خصوص مسائل ایجاد شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لغو مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است. وی در خصوص واردات خودروهای وارداتی کارکرده نیز گفت: نکته اصلی در مورد خودروهای کارکرده این است که مصوبه مجلس منوط به تصویب بودجه سالانه نباشد، این اتفاق خواهد افتاد.

دولت: برای ورود خودروهای وارداتی نیاز به مجوز نداریم!

یکی از اعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت برای واردات خودروهای وارداتی کارکرده نیازی به اخذ مجوز از هیچ مرجعی ندارد، دلایل مخالفت مجمع را با مجوز واردات خودروهای وارداتی کارکرده را تشریح کرد.حجت الاسلام مصباحی مقدم، عضو هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با تسنیم، در خصوص مسائل ایجاد شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لغو مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است. وی در خصوص واردات خودروهای وارداتی کارکرده نیز گفت: نکته اصلی در مورد خودروهای کارکرده این است که مصوبه مجلس منوط به تصویب بودجه سالانه نباشد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: اگر نمایندگان بخواهند قوانینی خارج از بودجه مربوط به واردات خودروهای وارداتی کارکرده تصویب کنند، مجمع تشخیص در صورت تصویب در شورای اولیا مخالفت نمی کند اما زمانی که سیاست های بزرگ و کلان مشخص می کند که در حساب بودجه سالانه فقط باید برای درامدها و هزینه های دولتی و نه اینکه قانون جدیدی وجود داشته باشد، بنابراین قرار دادن قانون جدید در تصویب سالانه یک اشتباه است.

خبر قیمت خودروهای داخلی دو گروه بزرگ خودروسازی در ایران را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مجمع با سیاست واردات خودرو مخالفت نکرد، چرا طرح ساماندهی بازار خودرو که به تصویب شورای نگهبان رسیده بود بر خلاف اصول کلی نظام توسط مجمع تشخیص داده شد؟ کردی: هیأت عالی نظارت در بحث طرح ساماندهی بازار خودرو به این موضوع اعتراض کرد که مجلس تصویب کرد ارز مورد نیاز برای واردات خودرو از محل صادرات خودرو یا قطعات خودرو تامین شود، هرچند الزامی وجود ندارد. چنین قانونی اولاً به این دلیل که دولت می تواند مستقلاً مقرراتی برای واردات خودرو وضع کند، ثانیاً صادرات خودرو و قطعات ما آنقدر نیست که ارز حاصل از آن مسئول واردات خودرو به کشور باشد. بنابراین نه تنها از این محل واردات قابل توجهی وجود ندارد، بلکه باعث ایجاد توقعات کاذب در بین مردم می شود.

مطالعه بیشتر  پیش فروش تعدادی از محصولات ایران خودرو

مصباحی مقدم بار دیگر با تاکید بر اینکه ایراد کمیسیون عالی نظارت مجمع مجلس در مورد تصویب واردات خودرو است و مجلس هیچ اعتراضی به اصل واردات خودرو ندارد، گفت: تصمیم گیری در اختیار دولت است. بدون دریافت مجوز به هر یک از مراجع از جمله شورا برای ایجاد و اجرای سامانه ساماندهی واردات خودرو و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

یکی از اعضای هیات عالی نظارت هیات بازنگری هدف خاطرنشان کرد: در ماجرای اختلاف بین هیات عالی نظارت و مجلس در خصوص مجوز ساماندهی بازار خودرو، دیدید که مجمع آن را رد کرد. در این جلسه همچنین با شرط تضمین خدمات پس از فروش توسط نمایندگان رسمی خودروسازان خارجی و معرفی خودروهای مشروط به انتقال فناوری در مصوبه خود موافقت شد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

افزایش قیمت انواع خودروهای ایرانی ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

نرخ جدید قیمت خودروهای داخلی از دو شرکت بزرگ ایران (سایپا و ایران خودرو) ۱۰ خرداد

mortazavi

وضعیت قیمت خودروها امروز ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.