مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

ورود خودروهای جدید به بازار ایران در آینده

از خودروهای جدید در بازار ایران که در آینده ای نزدیک وارد بازار خواهند شد می توان به تارا، شاهین، آریا سایپا و خودروی سایپا اطلس اشاره کرد که در گزارشی دیگر از ۲۲ شرقی در مورد معرفی جدیدترین خودروها مشخصات مختصری هریک از این مدل ها در ادامه ذکر خواهد شد. 

بعد از ورود این خودروها به بازار تارا و شاهین جزء دو خودرویی هستند که با یکدیگر بسیار رقابت خواهند کرد و اما در مورد موتور خودروی تارا حرف زیادی برای گفتن دارد که فناوری های جدیدترین نیز به کار گرفته است. برای خودرو تارا قرار بود که از موتور ساخت پژو EC5 استفاده کنند که در آخر تصمیم بر این شد موتور TU5 پلاس برای آن به کار گرفته شود.

مشخصات تارا خودروی جدید ایرانی

مدیرعامل ایپکو در مورد این خودرو به سایت بین ران اظهارنظر کرده و گفته:

خودروی تارا از موتور TU5 پلاس کمک گرفته است و در اصل این مدل بهینه شده موتور TU5 می باشد که دارای سیستم زمانبندی مداوم سوپاپ های متغیر CVVT است و پیشرانه آن نسبت به مدل قبلی قدرت بیشتر و مصرف سوخت پایین تری دارد که می تواند حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را تولید کند.

خودروی تارا و شاهین
خودروهای جدید بازار ایران

خودروی شاهین

این خودرو دارای ۸ سوپاپ توربو است که ۱۰۸ اسب بخار قدرت دارد و موتور تارا ۱۶ سوپاپ و موتور شاهین ۸ سوپاپ را دارد که البته شاهین از پلت فرم قدیمی تویوتا یاریس همراه با اعمال تغییرات استفاده کرده است. هیچ گزارشی تا به الان مبنی بر تست تصادف در مراکز معتبر جهان از نظر ایمنی برای این دو خودرو منتشر نشده است.

مطالعه بیشتر  ایرانخودرو سایپا قیمت های جدید در 13 آبان ماه
شاهین
خودروهای جدید بازار ایران

کراس اووری جدید به نام آریا، شاهکاری از سایپا

از برنامه های سایپا و ایران خودرو این است که بتوانند از محصولات کراس اوور خود رونمایی کرده و به بازار عرضه کنند. از خودروهای کراس اور با نام شبه شاسی نیز اسم می برند که نام کراس اوور سایپا ” آریا ”  می باشد که براساس پلتفرم خودروی شاهین ساخته شده است و در مقابل ایران خودرو نیز قصد دارد بر روی یک پلت فرم تارا یک کراس اوور جدید عرضه کند و موتور آن دارای ۱۶۰ اسب بخار می باشد.

خودروی آریا
خودروهای جدید بازار ایران

سایپا اطلس خودرویی کوچک مناسب برای ترددهای شهری

به تصمیم ایران خودرو برای این مدل از یک موتور سه سیلندر استفاده شده که ۷۲ اسب بخار قدرت دارد و زمان دقیق تولید آن مشخص نمی باشد .

در مقابل شرکت سایپا نیز قصد دارد بر اساس پلتفرم تیبا خودرویی را تولید کند که ۹۰ اسب بخار قدرت دارد و مدل های دیگر مانند کوییک و ساینا نیز با همین پلتفرم ساخته شده است و اطلس نیز از مدل های دیگری می باشد که قرار است طبق همین پلتفرم ساخته شود.

سایپا اطلس
خودروهای جدید بازار ایران

ورود خودرو‌های برقی به ایران در سال آینده

طرح های زیادی در خصوص تولید خودروهای برقی در ایران شروع شد که البته سرانجامی نیز نداشت! مانند خودروی برقی رانا از شرکت ایران خودرو و ساینا برقی از خودروسازی سایپا.

اما طی تصمیمات تازه تر دو شرکت خصوصی در ایران قصد دارند که خط تولید خودروهای برقی را راه اندازی کرده که شرکت کارمانیا قصد دارد یک خودروی برقی چینی را در ایران به تولید برساند که البته تست تصادف بر روی این خودرو نتایج چندان جالبی نیز نداشته است.

مطالعه بیشتر  300 میلیون تومان سود با خرید تارا به نرخ امروز 25 اذرماه

در سال آینده اولین خودروی برقی در ایران مونتاژ خواهد شد و این خودرو یک خودروی چینی است که در بازا جهانی با نام سودا SA01 و در ایران Ek1 نام گذاری خواهد شد.

اما بر اساس اظهارات شرکت آلمانی Adac که یکی از معتبرترن شرکت های مهندسی خودرو در اروپا می باشد گفته شده که این خودرو ناامن است و تست تصادف بر روی آن با نتایج خوبی همراه نشده است.

تست های انجام شده بر روی این مدل نشان دهنده آن است که قابلیت پیمایش بالایی با یکبار شارژ شدن ندارد و تنها می تواند ۲۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ شدن طی کند و علاوه بر آن دارای سیستم کنترل پایداری نیز نمی باشد و در پیچ ها نیز نمی تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد که در زمینه فرمان پذیری نیز مشکل دارد.

خودروهای برقی

خودروی برقی دیگر قرار است به وسیله کرمان موتور و گروه مپنا به مرجله تولید برسد و طبق اعلام شرکت سازنده این خودرو قادر است مسیری بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر را طی کند و نهایت سرعت در این مدل نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به کمتر از ۱۰ ثانیه می رسد و این خودرو دارای سیستم بازیابی انرژی نیز می باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تارا اتوماتیک + قیمت در ۹ مهرماه ۱۴۰۲

mortazavi

خبر تازه خودرو نوروز ۱۴۰۳ را با خودروی صفر خود سفر کنید!!!!

mortazavi

اولین موضع خودرویی سرپرست صمت مشخص شد

سجاد ناجی

نظر دهید.