مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

خودروهای انبار شده در پارکینگ های تولیدی، به ۱۵۲ هزار دستگاه رسید!!!

وجود ۱۵۲ هزار خودرو در پارکینگ تولید |تعداد خودروهای تولیدی متوقف شده | خودروهای تولید شده در کارخانه ها | زمان عرضه خودروهای تولید شده به بازار 

سرنوشت خودروهای تولیدی متوقف شده چیست؟

در ۸ ماه اول سال میزان ۱۵۲ هزار خودروی تولید شده در پارکینگ کارخانه های خودروسازی متوقف شده و انبار شده است که هنوز تکلیف این خودروها مشخص نیست و به فروش نرسیده است.

اما شنیده ها حاکی از آن است که نبود قطعه باعث شده که خودرو به بازار وارد نشود اما انبار کردن خودرو در پارکینگ کارخانه ها به قیمت دستوری یا همان سیاست ضد تولید بر میگردد.

شرکت های تولید خودرو از یک جهت تورم را تحمل میکنند و از طرفی دیگر اجازه فروش با قیمت بازار را ندارند تا هزینه هایشان را پوشش دهند.

انبار کردن خودروها در هشت ماه سال جاری نشان میدهد که طبیعتا فروش کمتری نیز اتفاق افتاده است و دلیل آن دپو کردن خودروها می باشد و همانطور که مشخص است بر اساس میزان خودروی تولید شده فروش بسیار کمتر از ۱۵۲ هزار دستگاه می باشد.

.براساس آمار و اطلاعات تقریبا ۵۶۷ دستگاه خودرو تولید شده که در مجموع فروش به ۴۱۵ هزار دستگاه رسیده است و طبق این گزارش  تا پایان آبان ماه میزان فروش کمتر از میزان دپوی خودروها می باشد و این گزارشان نشان از آن دارد که این خودروها احتکار شده اند و با قیمت های بالاتری به فروش می رسند.

اما ادعایی که خودروسازان دارند این است که قطعات خودرو کم می باشد و به همین دلیل انبار شده اند که منتظر دریافت قطعات می باشند.

مطالعه بیشتر  کاهش معاملات بازار خودرو
وجود 152 هزار خودرو در پارکینگ تولید |تعداد خودروهای تولیدی متوقف شده | خودروهای تولید شده در کارخانه ها | زمان عرضه خودروهای تولید شده به بازار 
وجود ۱۵۲ هزار خودرو در پارکینگ تولید |تعداد خودروهای تولیدی متوقف شده | خودروهای تولید شده در کارخانه ها | زمان عرضه خودروهای تولید شده به بازار 

اما چرا باید خودروسازان کمتر از تعداد تولید شده، خودرو بفروشند؟

  •  جواب این سوالات و سوالاتی از این قبیل که آیا این خودروها احتکار شده است؟
  • آیا به راستی با کمبود قطعات خودرو مواجه هستند؟
  • ارتباط بین کمتر بودن فروش به نسبت فروش خودرو و کمبود قطعات خودرو چیست؟

را نمی توان به طور قطعی بیان کرد چرا که داستان های بسیار متفاوتی در این زمینه وجود دارد و اما انتشار دادن تصاویری از پارکینگ کارخانه ها نشان از احتکار خودرو می باشد. اما خود تولیدکنندگان این اتهام را قبول ندارند و دلیل محصولات دپو شده را مسئله ای دیگر عنوان میکنند.

گزارشات فروش ۸ ماهه خودروهای تولید شده

طبق گزارشی که ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا ارائه کرده اند به طور کلی ۴۱۴ هزار و ۵۰۹ دستگاه در انواع مختلف در ۸ ماه اول به فروش رفته است که به نسبت سال قبل با افت ۲۵ درصدی مواجه شده است.

از بین این آمار بیشترین فروش مربوط به ایران خودرو می باشد و این شرکت خودروسازی توانسته تا پایان آبان ۹۹ تعداد ۲۶۸ هزار و ۶۶۱ دستگاه را به فروش برساند که نشان میدهد ایران خودرو در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر فروخته است.

از جمله محصولات پرفروش ایران خودرو پژو بوده است که بیشتر از ۲۰۹ هزار دستگاه به فروش رفته و کمترین فروش برای سوزوکی ویتارا است که فقط یک دستگاه می باشد. همچنین دنا و سپس سمند بیشترین فروش را داشته اند.

شرکت خودروسازی سایپا نیز در ۸ ماه اول ۱۸۵ هزار و ۲۱۲ دستگاه محصول را به فروش رسانده و بیشترین محصول فروخته شده سایپا می باشد  و کمترین آمار مربوط به سراتو است.

مطالعه بیشتر  خبر از خودرو امروز | رکورد تولید روزانه به کرمان موتور رسید..

در پایان این خبر، گزاش فروش پارس خودرو نیز به این صورت است که این شرکت با فروش ۵۵ هزار و ۵۴۱ دستگاه در ۸ ماه اول سال، ۴ درصد کاهش داشته است.

محصول فروخته شده این شرکت که بیشترین سهم را دارد پراید ایکس ۱۰۰ با سهمی کمتر از ۲۲ هزار دستگاه، محصولات خانواده Q200 بیشترین آمار فروش را داشته اند. این شرکت محصولات رنو را نیز با بیشتر از ۳ هزار دستگاه به فروش رسانده اند و فروش برلیانس نیز بیشتر از ۲۵۰۰ دستگاه است.

با توجه به ابهامات بسیار زیاد در مورد فروش و میزان خودروی انبار شده، کاهش قیمت تمام شده خودرو در دستور کار خودروسازان قرار گرفت.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروهای خارجی + قیمت جدید در ۸ آذرماه

mortazavi

فروش فوری ۴ محصول مدیران خودرو از طریق سامانه يکپارچه

سجاد ناجی

قیمت لاماری کارخانه | قیمت لاماری صفر

mortazavi

9 نظرات

نظر دهید.