مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

سایپا گفت: مهلت اضافی برای واریز وجه خودروی شاهین در نظر گرفته ایم

سایپا گفت: مهلت اضافی برای واریز وجه خودروی شاهین در نظر گرفته ایم مدیرعامل سایپا در خصوص گلایه‌هایی که مشتریان درباره کوتاه بودن مهلت واریز وجه برای پیش‌فروش خودرو شاهین داشتند، اظهار کرد: "ما این مسأله را داریم بررسی می‌کنیم و اگر زمان لازم برای واریز وجه کافی نباشد، حتماً مدت زمان واریز را افزایش می‌دهیم."

سایپا گفت: مهلت اضافی برای واریز وجه خودروی شاهین در نظر گرفته ایم

مدیرعامل سایپا در خصوص گلایه‌هایی که مشتریان درباره کوتاه بودن مهلت واریز وجه برای پیش‌فروش خودرو شاهین داشتند، اظهار کرد: “ما این مسأله را داریم بررسی می‌کنیم و اگر زمان لازم برای واریز وجه کافی نباشد، حتماً مدت زمان واریز را افزایش می‌دهیم.”

آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه سایپا، با اشاره به عرضه خودروهای وارداتی به مشتریان، اظهار کرد: “در حال حاضر، خودروهای وارداتی به مشتریان عرضه می‌شود. در هفته گذشته، ۲۷۰ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شد و حدوداً ۴۰۰ دستگاه دیگر در مرحله شماره‌گذاری قرار دارند. همچنین ۶۰۰ دستگاه دیگر نیز در انتظار مرحله شماره‌گذاری هستند. البته ارائه خودروهای وارداتی نیازمند فرآیندهایی است که باید طی شوند، از جمله گواهی اسقاط و مراحل دیگر که زمانبر هستند.”

وی افزود: “خودروی چانگان نخستین محموله از خودروهای وارداتی بود و محموله دوم که در پارس خودرو قرار دارد، زوتی DL۵ است. امیدواریم که مرحله قیمت‌گذاری آن در هفته آینده انجام شود تا بتوانیم از طریق سامانه متمرکز لیست افرادی را که ثبت‌نام کرده‌اند دریافت و فراخوانی کنیم. بر این اساس و پس از تکمیل وجه توسط مشتریان، شماره‌گذاری خودروها انجام می‌شود.”

تیموری درباره گلایه‌های مشتریان درباره تحویل خودروی شاهین اظهار کرد: “تحویل ندادن خودروی شاهین به تاخیر افتاده بود؛ زیرا از اول تیرماه ۱۴۰۲، خودروی شاهین با سیستم تعادل ترمز پایدار ESC در دست تولید بود و عملاً باید منتظر قیمت‌گذاری آن بودیم تا سپس اقدام به عرضه کنیم. این مرحله زمان‌بر بود و از طرف دیگر باید جریمه دیرکرد به مشتریان پرداخت می‌شد. این مسئله باعث نارضایتی شد.”

مطالعه بیشتر  مزایده خودروهای دپویی وارداتی 7 مهر آغاز می شود

وی افزود: “پس از این اتفاق، سایپا تصمیم گرفت از افزایش قیمت خودروی شاهین صرف‌نظر کند تا جریمه دیرکرد به مشتریان اضافه نشود. در هفته گذشته، حدود ۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی شاهین به مشتریان تحویل داده شد و امیدواریم که در آینده، فرآیند تحویل خودرو از ارسال پیامک تا تامین وجه و تحویل خودرو برای افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، به مرور بهبود یابد.”

مدیرعامل سایپا ادامه داد: “در بین خودروسازان، دو سیستم فروش متداول است؛ یکی از آنها سیستم فروش فوق‌العاده و دیگری سیستم پیش‌فروش. در سیستم فروش فوق‌العاده، مهلت زمانی برای تحویل خودرو ۹۰ روز است. یعنی پس از ارسال پیامک به مشتری و تکمیل وجه، حداکثر ظرف ۹۰ روز، خودرو تحویل داده می‌شود. اما در سیستم پیش‌فروش، مهلت زمانی سالانه است و خودروساز از طریق سامانه متمرکز، لیست افرادی را که ثبت‌نام کرده‌اند ولی قرارداد نبسته و وجه پرداخت نکرده‌اند را فراخوانی کرده و به سیستم پیش‌فروش هدایت می‌کند.”

وی اضافه کرد: “در سیستم پیش‌فروش، طبق قانون، خودروساز ۵۰ درصد وجه خودرو را دریافت می‌کند و مابقی را موقع تحویل خودرو از مشتریان دریافت می‌کنیم. این قانونی است که ما اعمال کردیم.”

تیموری درباره ارسال پیامک به مشتریان و تعیین مهلت کوتاه برای واریز وجه خودرو، اظهار کرد: “زمان را بر اساس سیستمی که تیم بازاریابی فروش تعیین می‌کنند، تنظیم کرده‌ایم. اما بررسی می‌کنیم که در صورتی که زمان برای واریز وجه کافی نباشد، حتماً مدت زمان واریز وجه را افزایش می‌دهیم.”

وی افزود: “خودروی شاهین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با یک رشد ۹۴ درصدی در تولید، عملکرد بسیار قابل توجهی داشته است. همچنین، رشد تولید این خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۱۰۰ درصد بوده است. بنابراین، از نظر تولید خودروی شاهین هیچ گونه نگرانی نداریم.”

مطالعه بیشتر  قیمت برخی مدل خودروها امروز 20 تیر 1402

مدیرعامل سایپا درباره استفاده از دانش‌بنیان‌ها در گروه سایپا نیز اظهاراتی داشت. وی اعلام کرد که دانشگاه شهید بهشتی موفق به تکمیل سیستم ناوبری کارخانجات گروه سایپا شده است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که مدیران می‌توانند در حالیکه در اتاق نشسته‌اند، تمام ایستگاه‌های تولیدی را، به عبارت دیگر هر ایستگاه توسط مسئولان و مدیران کنترل کنند. این دستاورد نشانگر ارزش دانش‌بنیان در سازمان است و ما می‌توانیم این تجربه را در سطح جامعه گسترش دهیم.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

شروط جدید برای انجام شدن واردات خودرو

سجاد ناجی

اولین بار صادراتی خودرو از سایپا به ونزوئلا رسید!

mortazavi

مزایده خودروهای دپویی وارداتی ۷ مهر آغاز می شود

سجاد ناجی

نظر دهید.