مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

واردات خودرو سپر بلای افزایش قیمت خودرو خواهد شد اگر به طور قطعی انجام شود!

واردات خودرو سپر بلای افزایش قیمت خودرو خواهد شد اگر به طور قطعی انجام شود! در گفتگویی، بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی ذکر کرد که این شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به سازمان حمایت ارسال کرده‌اند. این سازمان در حال حاضر در حال بررسی و ارزیابی قیمت‌های جدید می‌باشد. همچنین، بخشی از این قیمت‌ها به منظور تأیید نهایی به شورای رقابت ارسال شده است.

واردات خودرو سپر بلای افزایش قیمت خودرو خواهد شد اگر به طور قطعی انجام شود!

در گفتگویی، بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی ذکر کرد که این شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به سازمان حمایت ارسال کرده‌اند. این سازمان در حال حاضر در حال بررسی و ارزیابی قیمت‌های جدید می‌باشد. همچنین، بخشی از این قیمت‌ها به منظور تأیید نهایی به شورای رقابت ارسال شده است.

وی با اظهار نظر خود افزود: “اگرچه در ابتدا این اخبار تکذیب شد، اما پس از ۴۰ روز مشاهده شد که قیمت خودروها به دلیل تغییرات در آپشن‌ها افزایش یافت. البته، باید دقیقاً بررسی شود که این آپشن‌ها چه هستند که خودروسازان درخواست افزایش قیمت به دلیل تغییرات در آپشن‌ها دارند.”

رحیمی اظهار کرد: “در حال حاضر، بسیاری از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این افزایش قیمت‌ها به نظر می‌رسد به شیوه‌ای است که مسئولان از جمله وزارت صنعت، سازمان حمایت و شورای رقابت، به منظور پیشگیری از تنش‌ها، با بهانه افزوده شدن آپشن، خودروهای قدیمی را به عنوان خودروهای جدید معرفی کرده و به تغییر در قیمت آنها پرداخته‌اند.”

لاماری با جدول قیمت امروز 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: “اگر ادعای خودروسازان و سازمان‌های دولتی در مورد گران شدن خودرو به دلیل افزودن آپشن‌های جدید صحیح باشد، این تغییرات آپشن نیز باعث می‌شود تا خودروها نام خودروی جدیدی را به خود بگیرند. اما باید مشاهده شود که در دور جدید بازگشایی سامانه یکپارچه، آیا ایران خودرو عرضه‌ی محصولات جدیدی داشته یا نه.”

مطالعه بیشتر  خودروهای جدید به جزیره کیش می آیند

همچنین در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که: “آنطور که منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار کرده بود، در شیوه جدید فروش خودرو، صرفاً از محل افزایش عرضه و تولید مازاد، خودروها به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شوند. اگر این اظهارنظر را به عنوان معیار در نظر بگیریم، چگونه می‌توان ادعا کرد که ایران خودرو ۸ محصول جدید تولید کرده است؟ زیرا در این دور از بازگشایی سامانه، این شرکت شرکت نکرده است تا برای خودروهای جدید خود مشتری پیدا کند.”

رحیمی در پایان توضیح داد: “از سوی دیگر، ما شاهد اخبار مرتبط با احتکار خودرو از سوی تولیدکنندگان بوده‌ایم. حتی آمارهای منتشر شده در سایت کدال نیز همین موضوع را تایید می‌کند. به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان خودرو با ارائه مدارک مختلف، سعی در تبرئه خود دارند و با این ترفند، مجوز افزایش قیمت را نیز دریافت کرده‌اند.”

در پایان، عضو کمیسیون صنایع مجلس به این نتیجه رسید: “تا زمانی که راهکار اصلی برای حل مشکلات صنعت خودرو، یعنی خارج کردن این صنعت از وضعیت انحصاری تولید و ایجاد رقابت با واردات خودروهای نو و کارکرده، اجرایی نشود، ممکن است به‌صورت دوره‌ای شاهد اتفاقات مشابه باشیم.”

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

سمند و تیبا به دلیل مشکلات فنی شماره گذاری نمی شوند

سجاد ناجی

اقساط ۴ ساله برای خرید پیکاپ KMC T8

mortazavi

مزایده عمومی خودروهای فاقد گارانتی سایپا

سجاد ناجی

نظر دهید.