مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

واردات خودرو در اواخر شهریور و اواسط مهر ماه خواهد بود….

واردات خودرو در اواخر شهریور و اواسط مهر ماه خواهد بود.... یک نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با اشاره به اقدامات سازمان استاندارد برای کاهش محدودیت‌های واردات خودرو، اعلام کرد که تا پایان ماه‌های شهریور و مهر، تعداد قابل توجهی خودرو که ثبت سفارش شده‌اند یا وارد گمرکات شده و یا در حال بارگیری به سمت کشور هستند، در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. این اقدامات ارتقایی سازمان استاندارد به منظور تخفیف محدودیت‌ها در واردات خودروها، نشانگر تلاش‌های مجلس برای ارتقای سطح توسعه و بهبود مشکلات مرتبط با صنعت خودروسازی و نیازهای مردم است. این تغییرات منتظر شده در حوزه خودرو، به‌ویژه در پایان شهریور و مهرماه، برای مردم موقعیت مطلوبی را برای تهیه و خرید خودروهای مدنظرشان ایجاد خواهد کرد.

واردات خودرو در اواخر شهریور و اواسط مهر ماه خواهد بود….

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با اشاره به اقدامات سازمان استاندارد برای کاهش محدودیت‌های واردات خودرو، اعلام کرد که تا پایان ماه‌های شهریور و مهر، تعداد قابل توجهی خودرو که ثبت سفارش شده‌اند یا وارد گمرکات شده و یا در حال بارگیری به سمت کشور هستند، در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. این اقدامات ارتقایی سازمان استاندارد به منظور تخفیف محدودیت‌ها در واردات خودروها، نشانگر تلاش‌های مجلس برای ارتقای سطح توسعه و بهبود مشکلات مرتبط با صنعت خودروسازی و نیازهای مردم است. این تغییرات منتظر شده در حوزه خودرو، به‌ویژه در پایان شهریور و مهرماه، برای مردم موقعیت مطلوبی را برای تهیه و خرید خودروهای مدنظرشان ایجاد خواهد کرد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو و به پاسخ به این سوال که آیا واردات خودرو با تعرفه صفر برای جانبازان بالای ۵۰ درصد به تصویب رسیده است، بیان داشته که نگرانی‌ها درباره ادامه این روند و تعمیم آن به سایر ارگان‌ها و نهادها و همچنین نگرانی از اینکه خودروهای وارداتی به دست مردم عادی نخواهد رسید، وجود دارد. او افزوده که تعرفه صفر برای جانبازان بالای ۵۰ درصد تنها برای جانبازان معتبر و کسانی که ۵۰ درصد توانایی فیزیکی‌شان را از دست داده‌اند، استفاده خواهد شد و تعداد این افراد نیز به حدی زیاد نیست که تمام واردات خودرو به آن‌ها اختصاص یابد. این بخشودگی فقط برای جانبازان معتبر و تایید شده است و در قانون محدودیتی برای واردات درنظرگرفته نشده است که بتوان گفت تمام واردات به این افراد تعلق می‌گیرد. این موضوع بیان می‌شود که این بخشودگی محدود به جانبازان بوده و سایر نهادها و افراد حقیقی و حقوقی از این مزیت بهره‌مند نخواهند شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

طبق دستور رییس سازمان ملی استاندارد، تعداد یک هزار و ۱۳۳ دستگاه خودروی وارداتی با موفقیت ترخیص شده است. این عمل انجام شده است در حالی که در سامانه یکپارچه بیش از ۳۳ هزار نفر شرایط دریافت خودروهای وارداتی را داشتند و اسفند سال قبل، ۵۰۰ میلیون تومان برای آن‌ها بلوکه شده بود. جلال رشیدی‌کوچی در مورد این عملیات ترخیص خودروها اظهار داشت: تعداد واقعی خودروهای وارد شده به کشور بسیار بیشتر از آن است که ترخیص می‌شوند. ترخیص هزار دستگاه صرفا یک مورد از این فرآیند است و هنوز خودروهای بیشتری در حال آزادسازی هستند و فرصت مناسبی برای تشکر از رییس سازمان ملی استاندارد است، زیرا او با اقدامات خود، شرایط را برای مردم تسهیل کرده و عده‌ای نیز از این فرصت بهره گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که تا پایان ماه‌های شهریور و مهرماه، تعداد قابل توجهی از خودروهایی که ثبت سفارش شده‌اند، وارد گمرکات شده‌اند یا در حال بارگیری به سمت کشور هستند، در اختیار مردم قرار خواهند گرفت.

مطالعه بیشتر  تمدید مهلت ثبت نام در سامانه خودروهای وارداتی تا 17 دی ماه

مسائل مرتبط با استاندارد‌ها، مانع اصلی رسیدن خودروها به دست متقاضیان بوده است، به همین منظور، جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان می‌کند: افرادی که خودروهای خود را وارد کرده‌اند، متوجه شدند که خودروهایشان مورد تایید استاندارد قرار نگرفته‌اند و این باعث شده‌تا این افراد نتوانند خودروهای خود را دریافت کنند. به‌علت این وضعیت، اقداماتی انجام شد تا مشکلات مرتبط با استاندارد‌ها کاهش یابد.

در این راستا، یک جلسه با رییس سازمان استاندارد برگزار شد که نتیجه آن این بود که سازمان استاندارد محدودیت‌ها را به شدت کاهش داده و مجوزها و دستورالعمل‌های خوبی صادر کرده است. در همان جلسه، تصمیم گرفته شد که رئیس سازمان استاندارد شخصاً در این موضوع دخالت کند و افرادی که خودروها را وارد کرده‌اند، بتوانند مستقیماً با سازمان استاندارد تماس بگیرند و مشکلات را حل کنند. این تدابیر منجر به حل مشکلات شرکت‌هایی شد که خودروهایشان برای مدت طولانی در گمرک مانده بودند. این اقدامات موجب شده‌اند که خودروها در حال حاضر در حال ترخیص و واردات به کشور هستند.

نماینده مجلس در مورد وضعیت فعلی واردات خودروها به این صورت بیان کرد: با این که ممکن است همه چیز رو به راه بیفته، اما به نظر می‌رسد مشکلات بیشتر از حدی که واقعاً مشکل باشند، مشکل‌تراشی و بهانه‌تراشی هستند. اما ما در تلاش هستیم تا این مشکلات را مرتفع کنیم. هر چند که این روند واردات خودروهای نو بعد از ۶ ماه در حال انجام است و به طور پیوسته خودروها وارد می‌شوند، ما به این موضوع به عنوان یک نماد خوب نگاه می‌کنیم و فال نیکی می‌گیریم. با این حال، دولت باید عزم قاطع خود را برای واردات خودروهای نو و کارکرده بیان کند، و اطمینان دارم که این تصمیمات مثبتی بر بازار خواهند گذاشت و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

مطالعه بیشتر  پایان آبان ماه و حضور قیمت جدید هایما در بازار خودرو
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

احتمال توقف تولید دو خودروی داخلی

سجاد ناجی

کمبود یک قطعه باعث ترخیص نشدن ۱۷۸ هزار خودرو

سجاد ناجی

نتایج نخستین جلسه کلینیک قیمت‌گذاری خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.